بستن

برای پیگیری قطع یارانه نقدی و معیشتی چه کار باید کرد؟

هفت برکه (گریشنا): شیوه نامه‌ی یارانه‌های نقدی-معیشتی سوالات و ابهامات مردم پیرامون یارانه‌ها را پاسخ می‌دهد.

به گزارش هفت برکه سعدین، سرپرست نمایندگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گراش با ارسال شیوه‌نامه‌ی یارانه‌های نقدی- معیشتی از انتشار این شیوه‌نامه در ۲۶ آذر ماه خبر داد. از این لینک می‌توانید این شیوه‌نامه را به صورت کامل دانلود کنید و در این پست گزیده‌ای از این شیوه‌نامه را بخوانید:

برای جداسازی، تفکیک خانوارها و ثبت خانوار جدید و هرگونه تغییر در بعد خانوارهای یارانه بگیر، افراد می‌بایست به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند و با ارائه اسناد و مدارک لازم به منظور ثبت خانوار جدید و سپس مراجعه به بانک جهت ثبت حساب یارانه سرپرست خانوار جدید اقدام کنند.

افرادی که با مشکل عدم واریز یارانه در حساب بانکی سرپرست خانوار، علی رغم حذف نشدن خانوار از دریافت یارانه، روبه رو هستند، بایستی سرپرست، به بانک خود مراجعه و عدم واریز را از بانک مربوطه پیگیری نماید و درخواست پرینت حساب ۶ ماهه اخیر را داشته باشند، چنانچه مشکل در شعبه مربوطه حل نشد، بایستی به شعب سرپرستی بانک مورد نظر مراجعه کنند.

سرپرستان خانوارهایی که جزء محذوفین یارانه نقدی طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ می باشند و تقاضای بررسی و برقراری مجدد یارانه نقدی را دارند و سرپرستان خانوارهایی که جزء محذوفین شهریور و مهر ماه سال ۱۳۹۸ وزارت رفاه می باشند و تقاضای بررسی و برقراری مجدد یارانه را دارند. می‌توانند درسامانه حمایتhttps://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض کنند. معمولا سالی یکبار توانایی مالی خانوار بررسی می‎شود، در صورت اعتراض و تغییر وسع، یارانه آن‌ها برقرار می‌شود.

تسهیلات یک میلیون تومانی

تسهیلات یک میلیون تومانی اخیر که برای محدودیت‌های شدید وزارت متبوع کرونایی اعطا شد، به چه کسانی تعلق گرفته است؟

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، آن دسته از خانوارهای معیشت بگیر که دارای درآمد ثابت ماهیانه نباشند یا در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوا‌ها بوده‌اند، مشمول دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی شده‌اند. این خانوارها به شرطی که در مدت تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا ۱۷ آذرماه ۹۹، کد ملی سرپرست خانوار را از طریق خط تلفنی که به نام وی می باشد، به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کرده باشند، این وام را دریافت کرده‌اند.

اقساط وام یک میلیون تومانی محدودیت‌های شدید کرونایی، از بسته حمایت معیشتی خانوار کسر می‌گردد. با توجه به اتمام مهلت ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات متقاضیان فعلا باید منتظر بمانند تا در صورت اعلام خبر ثبت نام مجدد، اقدام نمایند.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top