بستن

آغاز فعالیت مرکز نوآوری گراش با یک وبینار

هفت برکه (گریشنا): در شروع فعالیت و اولین همکاری مرکز نوآوری شهرستان گراش با پارک علم و فناوری استان، وبینار آموزشی آشنایی با پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش هفت برکه: وبینار آموزشی آشنایی با پارک علم و فناوری، چهارشنبه، ۲۴ دی ماه، ساعت ۷ بعد از ظهر برگزار خواهد شد و دکتر شفیعی، مدیر موسسات پارک علم و فناوری استان فارس سخنران این وبینار است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این لینک حضور http://webc.gerums.ac.ir\park  در این وبینار آموزشی شرکت کنند.

مهندس جعفر یوسفی، مدیر مرکز نوآوری شهرستان گراش با اعلام شروع فعالیت مرکز نوآوری شهرستان گراش در دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش، گفت:« این مرکز زیر مجموعه‌ی پارک علم و فناوری استان فارس خواهد بود و یکی دو هفته از آغاز فعالیت نرم‌افزاری ما گذشته است. این مجموعه در حال آماده شدن است و با تفاهم نامه‌ای که بین فرمانداری گراش و پارک علم و فناوری فارس و دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش انجام شده است،  قرار است دانشکده علوم پزشکی ۴ اتاق و یک سالن در اختیار مرکز نوآوری شهرستان بگذارد و این مرکز به عنوان یک ارگان جدید در دانشکده استقرار پیدا کند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در بخش سخت افزاری ۲۲ بهمن ماه یک افتتاحیه‌ی رسمی داشته باشیم.»

مهندس یوسفی در توضیح، شرح وظایف مرکز نوآوری شهرستان می‎‌گوید:«وظیفه‌ی این مرکز حمایت از ایده‌ها و خلاقیت، حمایت از هسته‌ها، گروه‌ها و شرکت‌های فن‌آور است. بحث حمایت ما هم در بخش سخت‌افزاری و هم در بخش نرم‌افزاری خواهد بود. در بعد نرم افزار بخشی از تسهیلات دولتی است و بخشی از تسهیلات را هیات امنا‌ی این مجموعه در شهرستان ارائه می‌دهند. در بخش سخت افزاری امکاناتی چون اینترنت رایگان، میز اشتراکی یا اگر شرکت باشد یک دفتر در اختیار آن‌ها می‌گذاریم و حمایت‌های اداری کنار این مجموعه به وجود می‌آید و مشاوره‌هایی که در طول استقرار این هسته‌ها یا شرکت‌ها در مجموعه شامل می‌شود و اتصال زنجیره‌ی علمی که از طریق پارک علم و فناوری فارس انجام می‌گیرد.»

او در ادامه با اشاره به این که قرار است وبینار‌های آموزشی هر دو هفته یک بار برگزار شود، می‌گوید:«برای گام نخست یک فراخوان برای آشنایی با پارک علم و فناوری ترتیب دادیم که با تدریس خود مدیر موسسات پارک علم و فناوری فارس، دکتر شفیعی روز چهارشنبه هفت عصر برگزار می‌شود. هدف ما از برگزاری این وبینارهای آموزشی، برداشتن اولین قدم در این حوزه، یعنی فرهنگ‌سازی است.»

او در پایان از راه‌اندازی صندوق کارآفرینی امید در مرکز نوآوری شهرستان خبر می‌دهد و می‌گوید:«طی مکاتبه‌ای که با فرمانداری و آقای دکتر حسین‌زاده داشتیم پیگیر هستیم که صندوق کارآفرینی امید که قبلا هم استارت آن را در گراش زده بودیم اما نتوانسته بودیم به صورت مستقل مجوز آن را بگیریم در مکان مرکز نوآوری شهرستان گراش مستقر کنیم که ان شاالله مجوز‌های آن در آینده نزدیک خواهیم گرفت.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top