بستن

بیشترین تست کرونای کشور، در گراش انجام شده است

هفت‌برکه: بر اساس آمار وزارت بهداشتی، متوسط بیشترین تست کرونا PCR و فوری بین دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در گراش انجام شده است. 

به گزارش هفت‌برکه تعداد متوسط تست‌های انجام شده در گراش ۸ بار متوسط تست‌های استان فارس است. نتیجه انجام تست‌های زیاد شناسایی بیشتر مبتلایان و در نهایت کاهش مرگ و میر در اثر کرونا بوده است. بر اساس بررسی هفت‌برکه در حالی که در آمار ملی متوسط متوفیان به ازای صد هزار نفر، ۷۳ نفر است این آمار در گراش کمتر و ۴۳ نفر را نشان می‌دهد.

با وجود آزمایشگاه کرونا و انجام تست‌های سریع فراوان توسط عوامل بهداشتی، تعداد مبتلایان شناسی شده کرونا در شهرستان گراش ۴ برابر متوسط کشوری و دو برابر متوسط دانشکده علوم پزشکی لارستان است. 

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، مهندس علیرضا مساح معاون بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی گراش در این باره گفت: دانشکده علوم ‌پزشکی گراش در طی انجام طرح شهید قاسم سلیمانی، در تعداد تست‌های فوری انجام شده توسط تیم‌های رهگیری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه‌ی سوم، و در شناسایی موارد مثبت از طریق تست فوری و‌ PCR رتبه چهارم  ، و در تعداد افراد در معرض تماس نزدیک رهگیری شده نیز رتبه ی هشتم در کشور را  بدست آورد که نشان از پیگیری و‌ دقت عمل مجموعه علوم‌پزشکی گراش در بیماریابی و ‌مدیریت صحیح و اصولی این بیماری است .

معاون بهداشت دانشکده گراش این موفقیت را مدیون تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و‌ درمان،  بویژه همکاران پرتلاش معاونت بهداشت دانست و گفت: مردم شهرستان نیز در این مدت همکاری های بسیار خوبی با مجموعه علوم پزشکی گراش داشتند و امیدواریم تا شکست و ریشه کنی کامل این ویروس ، همچنان این همکاری ها ادامه داشته باشد تا شاهد خیز مجدد بیماری نباشیم.

دکتر احمد عبدالهی، رییس دانشکده علوم‌پزشکی گراش نیز این موفقیت ارزشمند را به کادر خستگی ناپذیر بهداشت و‌ درمان گراش تبریک گفت و همه ی مردم را به رعایت جدی اصول پیشگیرانه توصیه کرد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top