بستن

جاده چک‌چک ۲.۵ کیلومتر به پیش

هفت‌برکه: دو کیلومتر و نیم دیگر از جاده دسترسی مرکز شهرستان گراش به بخش‌های تابعه آسفالت و بهره‌برداری شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، به مناسبت دهه مبارک فجر و جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران آیین بهره‌برداری از ۲.۵ کیلومتر جاده چک چک با حضور حسین زاده نماینده شهرستان‌های لارستان، خنج،گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، احمدی زاده معاون سیاسی، امنیتى و اجتماعی استانداری فارس، شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان غلام‌پور فرماندار گراش، حجت اسلام والمسلمین سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش، و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

طول کل جاده چک‌چک از انتهای بلوار شهدا در گراش تا دو راهی ارد ۳۵ کیلومتر است. با افتتاح این ۲.۵ کیلومتر تاکنون ۷ کیلومتر از این جاده کار شده است. ۱۱ سال از آغاز این پروژه می‌گذرد.

۳۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های حوزه انتخابیه

حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه راه مقدمه رشد اقتصادی و اشتغالزایی منطقه است، اظهار داشت: توسعه متوازن شبکه راه‌های ارتباطی در مناطق و محورهای مختلف جنوب استان فارس و شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز نیازمند توجه جدی است.

حسین زاده از تخصیص اعتباری بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در جهت توسعه و تکمیل راه‌های حوزه انتخابیه خبر داد و افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان در برای تکمیل، احداث بزرگراه و آزاد راه جهرم- لار- بندرعباس اختصاص یافت و ۱۰۰ میلیارد تومان در جهت تکمیل تونل شهدای خلیج فارس (تونل بالنگستان) نیز در دستور کار قرار دارد.

سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی، امنیتى و اجتماعی استانداری فارس در آیین بهره برداری از این پروژه با بیان اینکه وجود راه‌های دسترسی مناسب برای توسعه گراش ضروری است، اظهار داشت: شهرستان گراش ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه دارد که شرط تحقق این امر، وجود راه‌های دسترسی مناسب است.

وی گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و جاده‌ای در جنوب استان فارس صورت گرفته است.

چک‌چک تنها راه دسترسی به توابع شهرستان گراش

مجید غلام‌پور فرماندار گراش بر ضرورت احداث جاده چک چک تاکید کرد و افزود: بهره‌برداری از این محور به عنوان تنهاترین راه ارتباطی مستقیم مرکز شهرستان به مراکز بخش‌ها و روستاهای تابعه یکی از خواسته‌های دیرینه و به حق مردم شهرستان است و ضرورت دارد با تامین اعتبارات مورد نیاز نسبت به احداث آن تسریع شود

وی از حضور معاون استاندار و پیگیری های نماینده مردم و حمایت مدیر کل راه و شهرسازی لارستان تقدیر کرد.

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در این مراسم تنها راه مستقیم دسترسی بخش‌ها و روستاهای توابعه گراش به مرکز شهرستان راه محور چک چک عنوان کرد و اظهار داشت: اجرایی شدن محور گراش – چک چک  ١٣ کیلومتر از محور ۴۸ کیلومتری موجود را کاهش و به عبارتی این مسیر را به ٣۵ کیلومتر خواهد رساند و راه دسترسی بخش‌ها و روستاهای تابعه را به صورت مستقیم مهیا می‌کند

وی افزود : هم اکنون ۲.۵ کیلومتر از محور گراش – چک چک و احداث یک آبنما با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عملیاتی شده و برای استفاده عموم مردم شهرستان به بهره برداری رسیده است .

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد : با مساعدت حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی برای الحاق محور گراش – چک چک – سه راهی ارد و طرح تبدیل به راه اصلی لار – لامرد پیگیرى‌هاى لازم صورت گرفته و اقدامات فنی از سوی معاونت ساخت و توسعه راههای این اداره کل انجام و موارد لازم جهت طرح در کمیسیون ماده ٢٣ به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است که پس از اخذ مجوز و در صورت تایید در کمیسیون جهت الحاق به طرح تبدیل راه اصلی لار – لامرد، نیاز است به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شود.

همچنین در این مراسم جاده دسترسی روستای کنار زیارت به طول حدود یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top