بستن

اولین درمانگاه دامپزشکی گراش افتتاح شد

هفت‌برکه: درمانگاه دامپزشکی گراش با خدمات خاصی همچون سونوگرافی حیوانات آغاز به کار کرد. 

به گزارش روابط عمومی فرماندار‌ی گراش یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه هم زمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، نخستین درمانگاه دامپزشکی روستایی و عشایری گراش در ابتدای بلوار جانبازان افتتاح شد. 

مراسم افتتاح با حضور نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری فارس، فرماندار، امام جمعه و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه سید امین میری، دامپزشک سابق تیم ملی چوگان، باشگاه سوارکاری ارتش و دامپزشک کادر رژه سوارکاری تشریفات ریاست جمهوری، مدیریت این درمانگاه را بر عهده دارد. میری دارای دکترای عمومی دامپزشکی از کازرون است.

دکتر میری مدیر درمانگاه دامپزشکی گراش گفت: این درمانگاه از بخش کلینک دامپزشکی، مرکز واکسیناسیون و داروخانه دامپزشکی تشکیل شده است. ۷۰۰ میلیون تومان هزینه راه‌اندازی این کلینک بوده است و ده هزار یورو نیز برای خرید دستگاه سونوگرافی حیوانات و دام هزینه شده است. 

دکتر میری گفت: «بیشترین خدمات درمانگاه در مورد واکسیانسیون دام بزرگ و کوچک خواهد بود، اما کلیه خدمات دامپزشکی، جراحی حیوانات خانگی و دام، واکسیناسیون و مشاوره، مدیریت تغذیه را نیز ارائه خواهیم کرد.»

دکتر کوروش ایزدی رئیس شبکه دامپزشکی گراش در آیین گشایش درمانگان دامپزشکی گراش گفت: «این مرکز با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی و افزایش پوشش بهداشتی دام و طیور در شهرستان گراش راه اندازی شده است.»

ایزدی افزود: با توجه به نیاز شهرستان در این زمینه و مشکلات زیادی که دامداران، گاوداوان و به خصوص اسب‌داران در حوزه دارو و درمان داشتند این مرکز راه اندازی شد که خدمات مختلفی از جمله ارایه انواع داروهای مربوط به دام و طیور و واکسن‌های دامی و طیوری، انواع جراحی‌ها، سونوگرافی و تشخیص آبستنی در اسب و گاو و گوسفند و کارهای اصلاح نژادی در دام انجام می پذیرد.

وی اضافه کرد: شهرستان گراش دارای ۶۵ هزار راس گوسفند و بز، ۴۵۰۰ راس گاو و گوساله، ۳۰۰ راس اسب،۵۵۰ نفر شتر و ۷۰ هزار قطعه طیور است که شبکه دامپزشکی خدمات بهداشتی و درمانی را با همکاری بخش خصوصی به آن‌ها ارایه می‌دهد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. دکتر میری کارش افتضاحه.تو رو خدا نرین، کلینیک تیست قتلگاهه.سگ سالم نژاد دار برا عمل ساده عقیم سازی بردیمش با زجر وشاش. بیهوش نبود از پشت در اتاق وسط عمل صدای جیغش میومد. آخرم یه شل کننده عضلات بهش زد صداشو بست به دروغ گفت آمپول خونسازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top