بستن

خیری که مدرسه‌ی پدر را از نو ساخت

هفت‌برکه: حاج محمدحسن حسنی، مدرسه‌ای که پدرش حاج باباحسن در سال ۱۳۶۰ ساخته بود را، از نو ساخت.

به گزارش هفت‌برکه آیین بازگشایی دبستان حسنی با حضور با حضور دکتر حسین زاده نماینده لارستان، خنج ، گراش و اوز در مجلس، احمدی‌زاده معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و هیات همراه، مسئولین شهرستان، خیرین و معتمدین و اولیا دانش آموزان ۱۹ بهمن‌ماه برگزار شد. 

آموزشگاه ۹ کلاسه حاج باباحسن حسنی با ۱۰۱۵ متر مربع ساختمان جدید، ۳۲۰ متر مربع بازسازی و ۱۷۵۰ متر مربع فضا سازی با هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

حاج باباحسنی مدرسه حسنی را در سال ۱۳۶۰ ساخته بود و در طی سال‌های گذشته این مدرسه در مقاطع مختلف دبستان، پیش‌دبستانی، راهنمایی فعالیت داشته است. دی ماه ۱۳۹۷ بازسازی این مدرسه به همت حاج محمدحسنی حسنی از خیرین بنام گراش آغاز شد و در طی دو سال با پیگیری مهندس قاسمعلی وقارفرد به پایان رسید. 

حاج محمدحسن حسنی ساختمان فعلی آموزش و پرورش گراش را نیز در دهه ۶۰ ساخته است. دو سال پیش کلنگ ساختمان جدید این اداره نیز به زمین زد شد که هنوز اقدامی برای ساخت آن انجام نشده است.

سید احمد احمدی‌زاده معاون سیاسی استاندار فارس گفت: «اقدامات خوب و ارزشمندی در حوزه ارتقا فرهنگ انجام شده است. مرکز آموزشی زیبایی که ساخته می‌شود باعث شادی و نشاط دانش‌آموز و کادر آموزشی و بالا رفتن کیفیت تعلیم و تربیت می‌شود.»

ذبیح‌الله رضایی مدیر آموزش و پرورش گراش در مراسم بازگشایی این مدرسه گفت: «نهضتی به راه انداخته‌ایم تا مدرسه فرسوده خیرساز توسط فرزندان و نوادگان بانی خیر بازسازی شود. این چندمین مدرسه است که در مدارس قدیمی بازسازی می‌شود. بازسازی مدرسه حسنی، سلیمی و اکبری با پیگیری مجمع خیرین مدرسه‌ساز در برنامه قرار دارد.»

رضایی با اشاره به مشکلات مسکن فرهنگیان گفت: «یکی از ویژگی‌های خاص و جاذبه‌های آموزش و پرورش گراش تلاش برای اسکان همکاران فرهنگی است. ساختمان قدیمی مدرسه بازسازی شده و به عنوان مجردسرای فرهنگیان استفاده خواهد شد.»

مدیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات خیرین گفت: «بالای ۹۵ درصد ساختمان‌های آموزشی گراش توسط خیرین ساخته شده است و در استان بی نظیر است. از مهندس حسین‌زاده می‌خواهیم طرح حمایت از خیرین در مجلس را پیگیری کنند. ساختمان ساخته می‌شود ولی ما به عنوان دولت نمی‌توانیم خدمات حداقلی مانند آب بدهیم. این موارد باید در قانون دیده شود.»

محمدرضا پاک سرشت معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش گراش در مورد همکاری ادارات خدماتی در مورد راه‌اندازی مدارس گفت: «ادارات برق گراش برای مدارس شهر و بیرم برای مدارس نوساز روستایی و دهستان‌ها همکاری کاملی با ما دارند با اداره گاز هم تعامل خوبی داریم. اما در زمینه انشعاب آب برخی از مدارس مشکلاتی داریم و امیدواریم که آبفا همکاری بهتری با آموزش و پرورش داشته باشد.»

مدرسه‌ای در کنار زیارت

کلنگ‌زنی آموزشگاه ۴ کلاسه روستای کنار زیارت دیگر برنامه مدیریت آموزش و پرورش گراش در دهه فجر امسال بود. 

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش هزینه ساخت این آموزشگاه به صورت مشارکتی بین موسسه خیریه صولت عنیبه، به نمایندگی آقای حاج کریم جعفری و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس تامین خواهد شد.

حاج احمد محبی بانی آموزشگاه محبی در مسکن مهر، در ادامه تکمیل این دبیرستان، زمین فوتبال چمن مصنوعی را با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان در حیاط مدرسه ساخته است. این زمین چمن ۲۱ بهمن‌ماه افتتاح شد.

در دبستان شهید عالمی در شهرک شهید بهشتی، سالن ورزشی شهید فخری زاده به مساحت ۸۵ متر مربع با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح شد. از این سالن به عنوان کلاس درس تربیت بدنی و اتاق بازی و یادگیری، که لازمه آموزش به صورت نوین است استفاده خواهد شد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. واقعا این سطح از خود ستایی بی سابقه است “نهضتی به راه انداخته‌ایم تا مدرسه فرسوده خیرساز توسط فرزندان و نوادگان بانی خیر بازسازی شود”
    آقای رضایی نمیدونه گراش کجاست هنوز؟

  2. تقدیر وتشکر از مسئولان محترم و مدیر محترم اداره جناب رضایی وتشکر ویژه از جناب مهندس وقارفرد درپیگیری لحظه به لحظه ودوراندیشی ایشان ودلسوزی جناب پاک سرشت و زحمات شبانه روزی ایشان در اداره

  3. آقای رضایی شما نهضت راه انداخته‌اید!؟ جوک می‌گویید!؟
    یا نمی‌دانید گراش کجاست یا در کلام، غَرض دارید!
    نهضت ساخت مدرسه چند دهه هست که در گراش جریان دارد و برکت آن به جای جای این کشور رسیده…
    کاش بس کنید این حرف ها را و پاسخگوی عملکرد پر ابهام خود باشید

  4. رییس اداره حتی به اینکه اداره را این خیر بزرگوار ساخته اشاره نکرد، شگفت آنکه در اتاق خود ایشان لوح یادبود حاج محمد حسن حسنی بزرگ نصب شده است اما یادی از آن خیر ماندگار نشد. خدا جان حاج محمد حسن حسنی را نگهدارد که دست به این کار خیر زد.
    یکی از هنرهای آموزش و پرورش ساخت مدرسه و اجاره آن به نهادهای دیگر است.مثلا مدرسه سلیمی که معلوم نیست اصلا به چه نهادی اجاره داده شده است.

  5. با تشکر از همه خیرین و بزرگوارانی که در ابادانی شهر و زادگاه من تلاش میکنند. ممنون از جناب آقای رضای و مسولین اداره. بی شک اگر من هم در جایگاه ایشون بودم مدارسی رو که بدلیل کمبود دانش اموز تعطیل بودند با اجازه تغییر کاربری اجاره میدادم و عواید اون رو صرف آموزش و پروش میکردم و کاش و ای کاش کسانی که خارج گود ایشون رو نقد میکنند بدونن ایشون بسیار فرهیخته و کاردان هستند و در سالهای مدیریت ایشان آموزش و پروش کارنامه درخشانی دارد.

  6. شما که به گفته خودتون از آوردن اسم خیرین ناراحت میشید و جلسه رو ترک میکنید نهضت راه انداختین؟ نهضت مدرسه سازی یا نهضت اجاره دادن مدارس و تجاری کردنش؟ بدا به حال شهر مظلومم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top