بستن

پلیس ماشین پست را در خنج توقیف کرد

هفت‌برکه: پلیس ماشین پست را به ظن داشتن کالای قاچاق در خنج توقیف کرد و این آغاز دردسرهای چهار اداره پست گراش، لارستان، خنج و اوز بود.

به گزارش هفت‌برکه اگر روز پنج‌شنبه به اداره پست گراش مراجعه می‌کردید با درهای بسته روبه‌رو می‌شدید. توقیف ماشین حمل بسته‌های پستی جنوب فارس در شهرستان خنج باعث اخلال در خدمات پستی شده است. 

شکرالله آشفته در مورد این قضیه به هفت‌برکه گفت: «نیروی انتظامی روز چهارشنبه در خنج ماشین را به این علت که ممکن است برخی از بسته‌های پستی کالای قاچاق باشد توقیف کرده است و این مساله ارسال و دریافت بسته‌های پستی را با مشکل روبه‌رو کرده است.»

آشفته در مورد محتوای این بسته‌ها گفت: «بسته‌ها همان کالای موجود در برخی مغازه‌ها است که به خاطر خرید اینترنتی از طریق پست ارسال شده است. عجیب است این کالاها در دیجی‌کالا یا در داخل مغازه در گراش و لار قاچاق نیست اما وقتی وارد پست می‌شود به نظر نیروی انتظامی قاچاق است. لیست کالاهای ممنوعه پستی مشخص است و اگر قرار است کالایی پست نشود باید به همکاری پست و نیروی انتظامی به این لیست اضافه شود.»

مشکل پیش آمده برای ماشین پست این چهار شهرستان در حالی است که حمل کالاهای پستی مشابه در استان‌های هرمزگان و بوشهر بدون هیچ ممانعتی در حال انجام است. در شرایط رونق خریدهای اینترنت به خاطر کرونا، ابهام‌های قانونی در این مورد باعث این ناهماهنگی بین پست و پلیس شده است. 

قاسم فرسوده معاون امنیتی فرماندار گراش از زمان توقیف خودرو پیگیر این قضیه بوده است. فرسوده گفت: «احتمالا از قبل چندین بار در این مورد به پست تذکر داده شده است. همچنان از طریق استانداری پیگیر هستیم که ماشین پست رفع توقیف شود و بین این نیروی انتظامی و پست هماهنگی به وجود بیاید که این مشکل تکرار نشود.»

ماشین پست جنوب فارس تا روز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه در خنج توقیف بوده است و دریافت و ارسال بسته‌های پستی با تاخیر انجام می‌شود. 

آشفته در مورد آخرین وضعیت خدمات پستی در گراش گفت: «به دلیل اعتراضات مکرر مردم و جلوگیری از تنش، حجم وسیعی از بسته‌ها و مرسولات این سه روز را با ماشین خود اداره و با زحمت زیاد وارد گراش کردیم که توزیع این حجم از مرسولات پستی از امروز آغاز شده است ولی بسیار زمان‌بر است.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. انشاالله که مورد خاصی نباشه و پست خیلی زود مثل قبل به کار خود ادامه بده، چون آقای آشفته و پرسنل پست واقعاً دارن زحمت میکشند. در این مدت هم میتوانید از تیپاکس استفاده کنید( مثل پسته) بد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top