بستن

چراغ سبز شورا برای تعامل با رسانه‌ها

هفت‌برکه: بعد از یک سال تعطیلی محل شورا، نخستین نشست ‌هم‌اندیشی منتخبین شورای ششم با اصحاب رسانه سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ در سالن جلسات شورای شهر گراش برگزار شد.

علیرضا دانشور، سعید جعفری، ناصر دلخوش و علی بیضایی به همراه حسین مهروری، شهردار گراش، در این نشست پای صحبت رسانه‌های رسمی و فعالان رسانه نشستند. مصطفی خورشیدی دیگر عضو منتخب شورا به دلیل مسافرت در این جلسه حضور نداشت.

علی بیضایی، از منتخبین شورای شهر، با سپاس از حضور رسانه‌ها از توافق تمامی اعضای منتخب شورای شهر برای همکاری با رسانه در این دوره گفت و از رسانه‌ها خواست همکاری مستمری با شورای ششم داشته باشند: «ما شما را روبه‌روی خودمان نمی‌دانیم بلکه رسانه‌های در کنار ما هستند.»

ناصر دلخوش، منتخب شورای شهر گراش، گفت: «حداقل دو نفر از اعضای منتخب شورا رسانه‌ای هستند. این یک نکته مثبت برای شورای شهر است. ما رسانه‌ها را نه بازیکن دوازدهم بلکه بازیکن اصلی تیم شورا می‌دانیم، نگاه ما به رسانه‌ها این که است که همه با هم برای شهرمان تلاش کنیم.»

دلخوش از تصمیم به تشکیل کارگروه تخصصی رسانه خبر داد و گفت: «کمیسیون‌های تخصصی مختلف در شورا تشکیل خواهد شد و تصمیم جمع دوستان این است که کارگروه تخصصی رسانه نیز داشته باشیم و خواهشی که از دوستان رسانه داریم این است که اگر جایی کم و کاستی مشاهده کردید آن را در مرحله اول مستقیم به اعضای شورا منتقل کنید و اگر انجام نشد در رسانه‌ها منعکس شود.»

علیرضا دانشور، منتخب اول شورای شهر گراش، گفت: «ایده تک‌تک منتخبین مردم این بوده که از اصحاب رسانه به عنوان رابط متقابل بین مردم و شورا استفاده کنیم. از رسانه‌ها تقاضا داریم ما را در کنار خودشان ببینند و ما از نوع نقد استقبال می‌کنیم و سعی می‌کنیم این رویه را در عمل نشان دهیم.»

سعید جعفری، منتخب دوم شورای شهر گراش، نیز گفت: «در طی این مدت با گروه‌های مختلف جلسه خواهیم داشت. خوشحالم که اولین جلسه برای همفکری با گروه‌های مختلف، با خبرنگاران بوده است. در زمان ثبت‌نام هم روی موضوع حضور رسانه‌ها بیشترین توافق را داشتیم.»

محمد خواجه‌پور، مدیر رسانه‌های هفت‌برکه، گفت: «ارتباط رسانه‌ها با شورا بیشتر با رییس و سخنگوی شورا است. در حال حاضر می‌توان پیش از تشکیل رسمی شورا نیز در این مورد تصمیم‌گیری کرد و با تعیین سخنگو می‌توان فرآیند اطلاع‌رسانی را آغاز کرد.»

حجت عابدی، مدیر رخداد گراش، گفت: «معمولا در شورا استارت خوبی زده می‌شود ولی بعد این موضوع به تدریج کمرنگ می‌شود. ما از نقد نترسیم و هر جا نقدی شده است پلی برای عبور از موضوع شده است. من با توجه به اعضا به آینده‌ی ارتباط رسانه‌ها امیدوارم هستم.»

مهدی وفایی‌فرد، مدیر پندری، گفت: «ما نسبت به شورا حسن‌ظن داریم و دید ما این است که شورایی یک‌دست و کارآمد خواهیم داشت و امیدواریم که این دید در شورا نیز وجود داشته باشد و اگر نقدی منتشر می‌شود را به حسن ظن نگاه کنند.»

حسین مهروری، شهردار گراش، گفت: «دوستانی که رای آوردند هم با انرژی و با نیت پاک وارد شده‌اند. قرار نیست در مورد تجربه تلخ قبلی صحبت کنیم که ترکش‌های آن به شهرداری نیز برخورد کرد. همه‌ی ما نیت پیشرفت و توسعه شهر را داریم و اقدامات خوبی که انجام می‌شود در نهایت به نظام بر می‌گردد و موفقیت شورا در نهایت موفقیت نظام است.»

شهردار گراش گفت: «خیلی از موارد در داخل شهر بوده که با کمترین هزینه انجام شده است. چون اهداف ما مشترک است. خواهش ما این است که سلیقه‌ها را تعدیل کنیم و در راستای خدمت به شهر گام برداریم.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top