بستن

ایستگاه هواشناسی رسماً افتتاح شد

هفت‌برکه: ایستگاه هواشناسی گراش که بعد از چند سال پیگیری از اسفندماه ۱۳۹۹آغاز به کار کرده بود، ۱۱ شهریور رسما افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح پنجشنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ ایستگاه هواشناسی گراش با جضور مهندس زارع، معاون مدیر کل هواشناسی استان فارس؛ حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لار، خنج، گراش و اوز؛ مجید غلام‌پور، فرماندار شهرستان گراش؛ محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش؛ علیرضا دانشور، رئیس شورای شهر؛ حسین باقرپور، خیر پروژه و مسئولین و مدعوین افتتاح شد.

ایستگاه هواشناسی شهید اکبر باقرپور در زمینی به مساحت ده هزار مترمربعی بنا شده است که حسین باقرپور مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون بابت زمین، دیوارکشی، تسطیح محوطه و احداث ساختمان اداری هزینه کرده است. مبلغ یک میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز و اعتبارات اداره کل هواشناسی بابت خرید تجهیزات و دکل هزینه شده است. ارتقا ایستگاه هواشناسی به اداره هواشناسی و جذب نیرو خواسته مشترک مسئولین شهرستان گراش از معاون مدیرکل هواشناسی استان بود.

این ایستگاه از ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ به صورت غیر رسمی آغاز به کار کرد و اطلاعات هواشناسی گراش را ثبت می‌کند.

 

در جذب نیرو هم سریع‌تر اقدام شود

حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لار، خنج، گراش و اوز در خصوص ایستگاه هواشناسی گراش گفت: «این ایستگاه تا استقرار نهایی همچنان کار دارد و باید تجهیز شود، و امیدواریم که این ایستگاه تبدیل به اداره شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد، به هر حال بحث هواشناسی الان دیگر ارتباط مستقیمی دارد با اقتصاد خانواده‌ها، پیشگیری از طوفان‌های سهمگین که بر تصمیم‌گیری مسئولین تاثیر دارد، ما هم کمک می‌کنیم تا از ظرفیت موجود در حوزه قانونی و نظارت این ایستگاه سریعتر به اداره ارتقا پیدا کند. از این که نگاه خیرین از حوزه‌های مختلف به سمت حوزه‌ها و ابداعات نو می‌رود بسیار خوشحالم و جای تقدیر و تشکر دارد. این پروژه از زمان آقای حسنی، نماینده سابق در دست پیگیری بود، از پیگیری‌های فرودی، فرماندار سابق شهرستان، غلام‌پور، فرماندار فعلی گراش، قاسم فرسوده، معاون فرمانداری گراش و همه دوستانی که مشارکت داشتند تشکر می‌کنم.»

دکتر حسین‌زاده در ادامه به جذب نیرو برای این ایستگاه اشاره کرد و افزود: «به جد خواستار و پیگیر ارتقا این ایستگاه به اداره هستیم هم از طرف دکتر تاجبخش، مدیرکل هواشناسی کشور و دکتر قطره‌سامانی مدیرکل هواشناسی فارس، گراش یک نیرو کارآمد و متخصص دارد در زمینه هواشناسی که دکتر محمود آذرآیین است، انتظار داریم وقتی همچین مرکزی با کمک خیرین گراش ساخته شده است برای جذب نیرو سریعتر فرایندش انجام شود. مرکز بعد از افتتاح به حال خودش رها نشود.»

مجید غلام‌پور، فرماندار شهرستان گراش گفت: «ما در هفته دولت به دلیل احترام به کادر درمان پروژهای افتتاح و کلنگ‌زنی را خیلی محدود برگزار کردیم، ‍۶ پروژه در هفته دولت با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان که تقریبا نیمی از آن دولتی و نیمی دیگر خیرساز و بخش خصوصی بود کلنگ‌زنی یا افتتاح شد، همین ایستگاه هواشناسی هم با مشارکت خیر و دولت انجام شده است. ایستگاه هواشناسی در تصمیم‌گیری‌ها و مواقع بحران به ما خیلی کمک می‌کند.»

محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه شهر گراش در مراسم افتتاح این ایستگاه هواشناسی گفت: «بالاترین از خودگذشتگی، از خودگذشتگی از مال است که الحمدالله خیر ما این را به خوبی انجام دادند که تشکر دارم از همه خیرین، دولت سیزدهم دولتی از که باید به جدیت کار را دنبال کند، کارهای بر زمین مانده بسیاری است که همت باید به خرج داد و هرکسی سهمی را در این مسئله ایفا کند، من انتظار از نماینده و مسولین محترم این است که با جدیت و با همت بالاتری این امورات را دنبال کنیم که دعای خیر و عاقبت بخیری برای همه ما باشد.»

قاسم فرسوده، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان گراش که نقش پررنگی در پیگیری ساخت ایستگاه هواشناسی گراش دارد در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «پیگیری برای ساخت ایستگاه هواشناسی گراش از سال ۸۸، زمانی که اصغر حسنی، نماینده شهرستان بود آغاز شد، اما با زمین پیشنهادی از سوی اداره کل راه و شهرسازی مخالفت شد، اما پیگیری‌ها همچنان ادامه داشت و چندین زمین دیگر هم بررسی تا در نهایت در شورای پنجم هم پیگیری‌ها جدیت گرفت و بلاخره زمین فعلی تایید و ساخت توسط خیر استارت خورد.»

علیرضا دانشور، رئیس شورای اسلامی شهر گراش گفت: «از خیر بزرگوار و معاون مدیرکل هواشناسی فارس برای ساخت این ایستگاه تشکر دارم و روی صحبتم با معاون محترم است، مردم گراش خیلی وقت است که خواهان استقرار اداره هواشناسی هستند و راضی به این ایستگاه نیستیم، ایستگاه مستقر شد و خواهان ارتقا آن به اداره هستیم، از نماینده محترم می‌خواهم که به جد پیگیر این موضوع باشند، شورا در کنار نماینده حضور دارد و پیگیر امورات هستیم، خواهش دارم با یک نظر ویژه ارتقا ایستگاه به اداره را پیگیر باشید.»

حسین باقرپور، خیر ساخت ایستگاه هواشناسی گراش گفت: «سه سال قبل شورای پنجم درخواست کرد که یک کار خیر جدید و ساخت ایستگاه هواشناسی را پیشنهاد داد که من هم بخاطر دور شدن از ساخت مسجد و مدرسه که همیشه باب است بین خیرین و نوآوری در کار خیر متاسفانه وجود ندارد، تصمیم به ساخت این ایستگاه برای گراش گرفتم، خداوند توفیق داد و بعد از دوسال به اتمام رسید.

باقرپور با بیان اینکه دید و نیت من برای ساخت پروژه‌های خیرساز متفاوت هست افزود: «سعی دارم برای انجام کار خیر به کارهایی بپردازم که خیرین دیگر کمتر ورود می‌کنند، در حال حاضر هم یک پروژه ۲۰۰ واحدی هم در خیابان آبیاری در ساخت هستیم که ان شاالله در سال بعد به بهره‌برداری برسد، من آمادگی خدمت به شهرم را در زمینه‌های مختلف دارم.»

مهندس زارع، معاون مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: «هواشناسی یکی از دستگاه‌هایی است که در تمام امور جاری کشور، استان، شهر و حتی روستا کاربرد دارد، کاربرد هواشناسی فقط برای میزان بارش یا پیش‌بینی بارش نیست، خیلی از فعالیت‌های جوی وظیفه هواشناسی است، هر چقدر که شما اطلاعات هواشناسی در سال‌های گذشته را از دست داده باشید ضرر کرده‌اید، و هر منطقه‌ای هر چقدر دیرتر به این معقوله بپردازد بیشتر ضرر کرده است، پس هر کجا جلو ضرر گرفته شود منفعت است، مردم فهیم با همکاری خیر بزرگوار و مشارکت اداره کل اقدام به ساخت این ایستگاه کردند، تجهیزات ایستگاهی که برای این شهرستان در نظر گرفته شده است بهترین نوع ایستگاه هواشناسی در سطح دنیا و آلمانی است. ایستگاه در پیش‌بینی کاربرد بسیاری دارد که ان شاالله با همکاری دکتر حسین‌زاده، نماینده محترم که همین جا از ایشان می‌خواهم پیگیر باشند تا اقدامات لازم برای ارتقا به اداره انجام شود. بعد از ارتقا از همین نیروهای شهرستان استفاده و استخدام خواهند شد.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. با سپاس و تشکر از اقای باقرپور.
    و تشکر و قدر دانی فراوان از جناب اقای اذرایین و اقای عبدالله احمد محسنی.
    به امید سلامتی این عزیزان.

  2. بازم دستان یک خیر به کمک دولت آمد و گره‌ای از مشکلات مردم را باز کرد
    افتتاح اداره هواشناسی ضرورت راه اندازی چند اداره باقی مانده در گراش را دو چندان کرد

    پرونده ای که اکنون پیش روی مسئولین شهر قرار دارد و باید سهم پیگیری هر نهاد به طور مشخص گفته شود

    وظیفه فرمانداری پیگیری استقرار ادارات است، شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم دو وظیفه دارند ۱. اینکه زیرساخت‌ها را فراهم کنند و کمک کنند مسئولین اجرایی را ۲. به عنوان نمایندگان مردم مطالبه مردم را همواره داشته باشند (یعنی اینکه اگر اداره ای ارتقاء یا استقرار پیدا نکرد قطعا کم کاری شورای اسلامی شهر در جهت مطالبه گری مشخص خواهد شد)

    نماینده مردم وظیفه دارد تا با رایزنی در سطح بالاتر افق و چشم انداز توسعه‌ای شهر را در راه اندازی، تامین نیرو و امکانات و تجهیزات اداری را فراهم کند

    نقش امام جمعه هم در رفع دغدغه مردم باید مشخص شود. اینکه امام جمعه تا به حال چقدر از تریبون نماز جمعه برای پیگیری نیازهای شهر استفاده کرده است مشخص نیست. حضور امام جمعه و رایزنی با مسئولین استانی و کشوری نیز میتواند در رفع دغدغه مردم مشخص شود

    راه اندازی اداره هواشناسی را نمیتوان جز عملکرد شورای شهر نوشت. چون هیچ سابقه ای از پیگیری شورای شهر جدید در کار نیست اما باید دید شورای شهر چه مقدار برای تجهیز و ارتقا این اداره نصف و نیمه میتواند موثر باشد و انتظار مردم از شورای جدید این است که در سریع ترین زمان ممکن وضعیت این مرکز با تامین نیرو و تجهیزات و استقرار اداره مشخص شود

    نبود ادارات مانند تامین اجتماعی، غله، تعزیرات، اطلاعات، حمل و نقل، پخش فراورده های نفتی…. یکی از دغدغه ها و خواسته به حق مردم شهرستان است

    که مسئولین محترم باید با یک پیک زمانبندی مشخص نسبت به رفع مشکلات و استقرار ادارات در شهرستان اقدام و خیلی شفاف و صادقانه به مردم پاسخگو باشند

    اداراتی مانند ورزش و جوانان، راه و مسکن، صنعت و تجارت، کار، محیط زیست… و البته بیشتر از اینها است که به صورت نمایندگی اداره میشود

    از مسئولین تقاضا میشود نسبت به این موضوع هم تعیین تکلیف کنند

    قطعا مردم گراش راه اندازی ادارات را با شهرستان تازه تاسیس اوز مقایسه میکنند و انتظار دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top