بستن

چرا فداغ بخش نشد؟

امید فداغی‌ها برای ارتقای دهستان فداغ به بخش در دهه فجر امسال به نتیجه نرسید. این ذهنیت در فداغ وجود دارد که مدیران شهرستان گراش برای ارتقا فداغ به اندازه کافی همکاری نمی‌کنند.

علی اصغر خاکبیز عضو سابق شورای اسلامی فداغ این سال‌ها ساکن شیراز است. او به همراه جمعی دیگری از فداغی‌ها به شدت پیگیر خواسته بخش شدن فداغ بوده است. قرار بود خبر بخش شدن فداغ در دهه فجر امسال اعلام شود که این گونه نشد. خاکبیز بابت عدم تحقق این وعده از مردم پوزش می‌خواهد ومی‌گوید با وجود عدم همکاری‌ها فداغ به زودی بخش می‌شود: «لازم دانستم بگویم این امر مشتبه نشود که عدم پیگیری باعث عدم تحقق وعده بخش شدن فداغ بوده است. اما به فضل الهی و با وجود بی‌توجهی و کم لطفی بعضی از مسولین رسمی بومی و شهرستانی این خواسته به حق مردم به زودی محقق می‌گردد. »

خاکبیز از همکاری مسولین امر تقسیمات، مدیران و کارشناسان وزارت کشور و استانداری فارس تشکر می‌کند و می‌گوید: «شخص نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جناب دکتر جعفر پور بارها برای پیشبرد و انجام امور حتی در وزارتخانه به بنده تفویض اختیار نموده‌اند و صمیمانه و قلبا از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم.» او در گفتگو با گریشنا گفت نماینده پیشین آقای حسنی نیز در زمان مسئولیت خود همکاری و پیگیری زیادی برای ارتقای فداغ داشت. ولی می‌گوید: «در سطح شهرستان افرادی هستند که ترجیح می‌دهند سکوت کنونی حاکم بر شهرستان را سایبانی برای به اصطلاح امنیت و آرامش نسبی خود قرار دهند و آرامش و سمت خود را به خاطرخواسته بحق این مردم بر هم نزنند. بعضی از مسولین رسمی و محلی گراش را می‌گویم که وعده‌ها و سوگندهای خود را به مردم شریف فداغ از یاد برده‌اند.»

اشاره فداغی‌ها به سال ۱۳۷۴ و در زمان ارتقا گراش به بخش است. فداغی‌ها در آن زمان بین بیرم و گراش ترجیح دادند که زیر مجموعه بخش گراش قرار بگیرند. این انتخاب فداغی‌ها راه گراش را برای تبدیل شدن به بخش مستقل و در نهایت ارتقا گراش به شهرستان هموار کرد. علی‌اصغر خاکبیز همانند بسیاری از فداغی‌ها معتقد است مسئولین گراش در این سال‌ها به همراهی آن‌ها پاسخی شایسته نداده‌اند: « در این چند ساله یادشان رفته که این مردم با وفای فداغ بودند که این مسیر صعب العبور شهرستان را صبورانه هموار نمودند نه جاهای دیگر و گویا یادشان رفته است که هر بار که با حضور مخفیانه خود و یا نمایندگانشان در فداغ دست یاری را دراز می‌نمودند مردم با شهامت و جسارت بی‌نظیری به یاری آنها می‌شتافتند و این مردم و مسولین تا تحقق خواسته‌هایشان بر سر پیمانشان ماندند و حتی دمی نیاسودند.»

فضای ایجاد شده در فداغ می‌تواند در آینده روابط گراش با توابع خود تاثیر منفی بگذارد. شاید پاسخگویی مناسب مدیران شهرستان گراش به خواسته‌های فداغی‌ها بتواند بخشی از این فضای منفی را تلطیف کند.

4 نظر

  1. شاید در صورت عدم همکاری گراشی ها و وعده های بی عمل، پشیمانی شوند که دیگر سودی نداشته باشد؛ و فداغی ها گزینه های دیگری را در نظر داشته و خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top