- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

تحلیل صادق رحمانی، درباره ترکیب شورای شهر

صادق رحمانی، سردبیر نشریه افسانه ویژه گراش: برندگان شورای شهر به طور طبیعی و منطقی باید، انعکاس مطلوبی از آرایش واقعی نیازهای مردم باشند. به دیگر زبان؛ ترکیبی که مردم گراش در نتیجه‌ی انتخاب نامزدها به آن دست می‌یابند، در حقیقت نشان از تدبیر، عقلانیت، تجربه، اعتماد و اطمینان رای دهندگان به برندگان شورای شهر است.

مردم گراش پیش از این نیز به نامزدهایی رای دادند که مستقل، پاکدست، غیرقبیله‌ای و با تجربه بودند؛ آنانی که هویت انسانی خود را در خدمت به عموم مردم به اثبات رسانیده‌اند.

از آن جایی که سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های مربوط به شهر و عمران آن به عهده شورای شهر است بنابراین شورای شهر باید شکل یافته از نیروهایی باشد که با تدبیر و تجربه مدیریتی، کلیت شهر را مد نظر داشته باشند.

به نظر می رسد مردم گراش از میان نامزدهای نسبتاً همفکر، ائتلاف‌های شکل گرفته، نامزدهای مستقل و نامزدهای خانوادگی، نامزدهای خود را گلچین کنند و این البته به صواب و درستی نزدیک‌تر است، زیرا در تضارب ‌آراست که می‌توان به تصمیم درست دست یافت. بنابر این ترکیب شورای شهر، ترکیبی متنوع خواهد بود.

در بین نامزدها در همه شهرها گاه، کسانی پیدا می شوند که با وعده‌های غیر واقعی و نیز بالا بردن صدایشان، در پی دست‌یابی به رای مردم هستند، اما اگر مروری کوتاه بر رفتار این گونه آدم‌ها داشته باشیم، در می‌یابیم که نه وعده‌های دروغین به نتیجه‌ای رسیده است و نه بالا بردن صدا، اطمینان مردم را بالا برده است. می‌توان فریب این گونه رفتارها را نخورد، هرچند باز هم حکایت، همان حکایت همیشگی است!

[1]