بستن

جعفرپور: تلاش برای تحریک و یا اجرایی نشدن مصوبه، تمرد است

 گریشنا: جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در پایان سخنرانی‌اش در «جشن وحدت و همدلی لارستان بزرگ» در مسجد النبی لار، درباره اعتراضاتی که در این دو هفته به ارتقای دو اداره جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، گفت: «این کاری است که دولت خواسته و مجری‌ها موظف‌اند که انجام دهند و هیچ کس هم نمی‌تواند جلویش را بگیرد؛ و بنده هم به عنوان منتخب این منطقه اعلام می‌کنم در منطقه خود ما صد در صد انشالله به لطف خداوند و با یاری مسئولین محترم و ایستادگی شما اجرا خواهد شد.»

 اشاره به اعتراضات گراش

در این مراسم که برای تقدیر از عمل‌کرد نماینده در مورد ارتقای این دو اداره برگزار می‌شد، جعفرپور سخنران اصلی مراسم بود. او تنها اشاره‌ای گذرا به اعتراضات کرد، و بیشتر وقت را به مرور عمل‌کرد یک‌ساله‌اش در مجلس، و توضیح مزایای ارتقای ادارات اختصاص داد.

جعفرپور در اشاره به اعتراضات گراش گفت: «اگر از بعضی نکات پیش آمده، ما آنها را با درایت حل خواهیم کرد و این مجوز و مصوبه برکتی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت جمهوری اسلامی به مردم منطقه داده، و طبیعی است که مردم هم با کمال متانت و با کمال استواری پای این مجوز ایستاده‌اند. و انشالله این را ما هم عملی و اجرایی خواهیم کرد و قطعا مسئولین محترم ارشد در استان و در کشور هم دنبال اجرایی کردن این مصوبه هستند و هیچ چیز نمی‌تواند این مصوبه را از اجرایی شدن باز دارد.»

او حتی پا را فراتر از این گذاشت و کارشکنی و عدم تمایل مسئولین به اجرایی شدن مصوبه دولت را «تمرد» خواند: «مسئولین اجرایی که در این سه شهرستان هستند به عنوان عوامل دولت، همه موظف به اجرایی کردن این مصوبات هستند؛ و من عرض می‌کنم، آرام عرض می‌کنم و محکم هم عرض می‌کنم، اگر کسی در جایی مسئول دولتی باشد و نخواهد این مصوبه اجرا شود یا بخواهد تحریکی صورت دهد، این به عنوان تمرد حساب می‌شود و در آینده شغلی‌اش و حضورش در آن سمت و مسند قطعا تاثیرگذار است. این کاری است که دولت خواسته و مجری‌ها موظف‌اند که انجام دهند و هیچ کس هم نمی‌تواند جلویش را بگیرد؛ و بنده هم به عنوان منتخب این منطقه اعلام می‌کنم در منطقه خود ما صد در صد انشالله به لطف خداوند و با یاری مسئولین محترم و ایستادگی شما اجرا خواهد شد.»

 اشاره به اعتراضات لامرد و مهر

جعفرپور درباره‌ی اعتراضات شهرستان‌های لامرد و مهر نیز گفت: «به هر حال این به استان ابلاغ شده و فقط می‌ماند بحث محدوده؛ این که چقدر و چه شهرستان‌هایی تحت پوشش این دو اداره کل باشند. البته ما دوست داریم که به همه شهرهای اطراف و پیرامونی این خدمت ارائه شود، و می‌دانیم و خودشان هم به ما گفته‌اند، حتی بیرون از حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش، در حوزه انتخابیه مجاور ما که آنها هم خوشحال شدند از این که چنین ارتقایی صورت گرفته و برکات و منافع‌اش به آنها خواهد رسید. اما بنده کتبا نه شفاها به همکار عزیزم در حوزه انتخابیه لامرد و مهر اعلام کردم که به هر دلیلی و به هر محذوری یا محاسباتی دارید ما هیچ اشکالی نمی‌بینیم. الحمدلله لارستان و خنج و گراش آن‌قدر بزرگ هستند که بتوانند یک اداره کل را تشکیل دهند. ضرری به این سه شهرستان نمی‌رسد، بلکه سود بیشتری هم می‌رسد.»

گزارش مراسم جشن

به گزارش صحبت نو، «جشن وحدت و همدلی لارستان بزرگ» با سخنرانی دکتر جمشید جعفرپور و با حضور گسترده مردم در مسجدالنبی (ص) لار برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز شد، ابتدا ابوطالب روئینا رئیس شورای اسلامی شهر لار سخنرانی کرد. سپس دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان خنج و گراش سخنرانی مهمی ایراد نمود. در این مراسم که با حضور گسترده مردم لارستان و بخش‌های تابعه، خنج و بخش‌های تابعه این شهرستان، جمعی از اهالی شهرستان لامرد و مهر و جمعی از مردم بخش ارد گراش برگزار شد، دکتر جعفر پور طی سخنان مهمی عمل‌کرد یک سال اخیر خود را مرور کرد.

 یک وعده ارتقای جدید

او بعد از برشمردن مزایای ارتقای دو اداره جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت به اداره کل، گفت: «این خبر را اولین بار است که اعلام می‌کنم، که به یمن همین اداره کل صنعت، معدن و تجارت که مصوبه اش آمده، اداره شهرک‌های صنعتی ما هم ترقی پیدا کرده و به مدیریت تبدیل شده است. این وعده‌ای که رییس کل شهرک‌های صنعتی داده است.»

 مرور کارنامه و برنامه‌های آینده

نماینده مردم منطقه در مجلس موفقیت‌های خود را در مدت نمایندگی این‌گونه مرور کرد: در حوزه آموزش عالی، کسب مجوز دانشکده فنی و مهندسی لارستان با سه رشته؛ در حوزه اقتصادی، پیگیری منطقه آزاد اقتصادی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری که از دولت و کمیسیون اقتصادی مصوبه گرفته و به صحن علنی مجلس خواهد آمد. جعفرپور گفت: «در حوزه اداری ما چند ارتقای مهم داشتیم قبل از این ارتقای اخیر. نمایندگی میراث فرهنگی در لارستان به اداره تبدیل شد…. ثبت احوال به معاونت اداره کل ارتقا پیدا کرد. فرودگاه ما به اداره کل ارتقا پیدا کرد.»

او از برنامه‌های آینده نیز گفت: «احساس می‌کنیم یک قرارگاه یا ستادی برای اجرایی کردن این مصوبات و مجوزها در منطقه ایجاد شود. باید موسسه یا جایی باشد که این منطقه ویژه اقتصادی را فعال کند. جایی باشد که این دانشکده را راه‌اندازی کند…. تیم‌های اداری و مردمی باید دست به دست هم دهیم. از همه نیروها می‌خواهیم که همدلی و وحدت و یک‌پارچگی‌شان را حفظ کنند. آنچه بوده خوب بوده، ولی بیش از این ما لازم داریم. هیچ رخنه‌ای نباید بین ما و بین نیروها و افکار مختلف باشد. بنده روز اول عرض کردم،وحدت بین نیروها، وحدت بین مناطق، وحدت بین مذاهب این شعار ما بوده؛ و تلاش کردیم تا جایی که در اختیار ما بوده به این وعده و به این شعارمان پایبند و وفادار باشیم.» او از مردم خواست که برای پیگیری کارها در تهران پشتیبان نماینده باشند.

 تجربه اداره کل

وقتی جعفرپور به قضایای دو هفته اخیر، بعد از ارتقای دو اداره به اداره کل، برگشت، گفت: «اینها اتفاق کوچکی نبوده و کلا در استان صدا کرده است. بدون هیچ‌گونه پیش‌زمینه‌ای که حساسیت و احساس کسی را برانگیزد. و من خدمت دوستان عرض می‌کنم که از تهران هم به استانداری ابلاغ شده و گام به گام این مصوبه مسیر اجرایی‌اش را طی می‌کند تا انشالله به نهایت برسد. و استاندار محترم هم فرمودند بنده مجری مصوبات دولت هستم…. زنجیره‌های آخر حرکت دولت باید در منطقه تکمیل شود.»

او تجربه‌ی راه و شهرسازی را موفق ارزیابی کرد و افزود: «مگر این اداره کل راه و شهرسازی کم خدمت کرده به منطقه ما، به همه ۵ شهرستانی که تحت پوشش‌اش بوده؟ … و هر کسی که بیرون از این مجموعه باشد، از خدا می‌خواهد وارد این مجموعه بشود. چون می‌داند بودجه که می‌آید بین پنج شهرستان نقسیم می‌شود.»

 این مراسم که با حضور  گسترده مردم همراه بود با اجرای مراسم نور افشانی پایان یافت.

لازم به ذکر است که عصر سه شنبه نیز مراسم استقبال از دکتر جعفرپور در فرودگاه بین المللی لارستان با حضور چشم‌گیر مردم برگزار شد. مردم در این مراسم با سر دادن شعارهایی از نماینده خود قدردانی کردند.

لازم به ذکر است فایل صوتی سخنان جعفرپور توسط اسدالله محمدی، یکی از همشهریان گراشی، در اختیار گریشنا قرار گرفت.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

17 نظر

  1. تلقین‏ ‏کردن‏ ‏و‏ ‏حرف‏ ‏در‏ ‏دهن‏ ‏مردم‏ ‏گذاشتن‏ ‏کار‏ ‏اسانی‏ ‏است‏ ‏ولی‏ ‏ببینیم‏ ‏تمام‏ ‏این‏ ‏حرفهایی‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏اقای‏ ‏نماینده‏ ‏میزند‏ ‏حقیقت‏ ‏دارد‏ ‏یا‏ ‏‏ ‏نه‏ ‏‏!‏

  2. وای به روزی که دکتر جعفرپور بخواهد محکم عمل کند … و آن روز ، رسوایی آنچه در ۴ سال گذشته بر سر لارستان بزرگ آمده خواهد بود. به راستی دکتر تمکین به قانون را سرلوحه عمل خویش قرار داده و مصلحت منطقه را بهتر از هر کس دیگری میفهمد. وقتی خنجی ها و لاری ها و مُهر و ارد و فداغ نیز اهمیت و منفعت این موضوع را فهمیدند ولی برخی دیگر … و همچنان باید تأسف خورد به حالشان و روزگارشان که خداوند نعمت را از ناشکر می ستاند .

    1. مثلا می خواهد چی کار کنه
      تمکین به قانون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      خودتون خندتون نمی گیره
      اینجا تو لار ایام انتخابات جار میزدین که جعفر پور از عوامل تغییر مصوبه دولت بوده
      باز دم از تمکین می زنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. جعفر پور علنا داره مسئولین گراش رو تهدید می کنه؟
    کجای قانون اومده که می تونه مسئولین رو تهدید کنه

    البته به همت رحیم. م حتما می تونه دیگه
    شاید شورا گراش رو هم اخراج کردن

  4. چطور اغتشاش برای جدا کردن اوز و بیرم از گراش و اجرایی نشدن مصوبه دولت تمرد نیست، اما اعتراض به این تصمیم ظالمانه تمرده؟ من تا الان فکر نمیکردم نماینده ادم بدی باشه اما الان ازش متنفر شدم

  5. چطور مسئولین لار که سه ساله جلو اجرای مصوبات ابلاغی دولت در مورد استقلال ادارات گراش گرفتند ، تمرد نیست ؟!!!
    ولی تشکیک در اجرای مصوبه ای که هنوز ابلاغ نشده و به قول خود جعفرپور مسئولین استان از آن متعجب شدند ، تمرد است ؟؟؟

  6. آقای جعفرپور من از صحبتهای دیشب شما قانع نشدم . لطفا مرا متقاعد سازید که :
    ۱ – چرا همیشه لغو مصوباتی که اجرایی شدن آن به نفع لار است و در راستای اهداف خودشان تعریف شده است ، تمرد بوده و تخلف محسوب میگردد اما لغو مصوباتی که بکام لاریها ناخوشایند است و باب میل دلشان نباشد و خاطرشان را مکدر سازد خود عین قانون است و اجرایی شدن آن وحی ای است منزل !؟
    ۲ – نگاهی به خدمات و بقول خودتان برکاتی که در قالب کارنامه یکساله انجام داده اید بیاندازید . ارتقای درجات فرودگاه ، ادارات مختلف ، مدیریت شهرکهای صنعنی ، تاسیس منطقه آزاد اقتصادی ، دانشکده فنی مهندسی و … بنظرتان شما برای غیر لار پس چه برکات – ! – و خدمات و غلطی داشته اید که کمی هم ما دلمان خوش باشد و قبول کنیم لار همه چیز خواه نیست و دیگران را هم به چیزی حساب میکند ؟

  7. با سلام
    برای من جالبه که دکتر جعفرپور راههایی که توسط وزارت نفت برای لامرد و مهر ساخته شده رو به حساب اداره کل راه لار میزنه. بابا لامردیها اگه میخواستن منتظر شما لاریها بمونند که همون جاده خاکی هم الان نداشتند.

    1. اقای مهدی از لار یعنی شما ها ابینقدر کار کردین این همه زحمت کشیدین .فقط من ماندم که جه جوری این همه کار کردین بس جاده جک جک کراش رو بوجه هش رو کجاه خرج کردین .فقط ادم خندش میکیره که مردم با جشم خودشون دارن میبینند ولی شما با هر جی دروغه میخواهین حرف خودتون رو به کرسی بزارید.شما لاری ها اکر راست میکید در خبرنکاریتون انتقاد مردم رو بخش میکردین.من خودم در جند جاه دیدکاه دادم ولی حطا یک کلمه از حرف رو بخش نکردین دیکه یعنی در کمک کردن به شهرستانهای هم جوار کمک مکینید یعنی این همه کوتاه فکری از کجاه امده خدا میدونه

  8. بوجه هش(بودجه اش) کجاه(کجا) جاه(جا) حطا(حتی)مکینید(می کنید)
    ۱۵ بیشتر دقت کن پسرم اینجور که شما پیش میری چند وقت دیگه نمره زیر ده میگیری .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top