بستن

گلایه‌های امام جمعه ارد از نداشتن شهرداری تا کمبود آب و برق

گریشنا: حجت‌الاسلام سید رضا شاهچراغ امام جمعه ارد در جلسه شورای اداری شهرستان گراش برخی از مشکلات بخش ارد را یادآوری کرد. جلسه شورای اداری شهرستان گراش سی مرداد در سالن کنفرانس فرمانداری گراش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا شاهچراغ در انتقادات خود متناسب نبودن پیشرفت جامعه و منطقه با بخش ارد را به عنوان توسعه نامتعادل عنوان کرد. وی اشاره کرد ضمن صحبت‌هایی که با جعفرپور نماینده‌ی مردم در مجلس پیرامون مشکلات بخش ارد داشته است از تشکیل کارگروه زیر نظر فرماندار یا نماینده‌ی مجلس جهت رفع مسائل این بخش خبر داده بودند امام جمعه ارد به خاطر اجرایی نشدن این طرح از نماینده مجلس گله‌مند بود.

شاهچراغ سطح انتظارات مردم بخش ارد ازمسئولین را به دلیل نوپا بودن مهم ارزیابی کرد و  خواست مشکلات باید اولویت‌بندی شود. شاهچراغ گفت: «یکی از مشکلات استقرار ادارات در بخش ارد است. با توجه به مراجعات مردمی زیاد و مسافات زیاد بین بخش ارد و مرکز شهرستان لزوم دارد اداراتی که مراجعه‌کننده زیادی دارند در بخش ارد استقرار پیدا کند.»

حجت‌الاسلام شاهچراغ از راه‌اندزای شهرداری ارد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «شهرداری یکی از دغدغه‌های مردم است. که مقدمات آن فراهم شده و ظاهرا طرح در وزارت کشور است و نزدیک است که در هیات دولت به تصویب برسد و نیازمند پیگیری است.»

آبرسانی به ارد دیگر درخواست مردم این بخش است. شاهچراغ گفت: « پروژه آبرسانی به ارد معطل مانده است و بخش‌های از آن لوله‌گذاری شده است. این طرح نیازمند تامین اعتبار است. روزانه ظرف آبی در دست خانم‌ها است و به  آب‌شیرین‌کن برای تهیه آب مراجعه می‌کنند. رفع این مشکل نیازمند توجه جدی است.»

عدم بهسازی معابر و کوچه‌ها، قطعی هر روز برق به طور میانگین بین یک تا دو ساعت، مشکل آنتن دهی تلفن همراه، اینترنت پر سرعت و اُفت تحصیلی دانش آموزان این بخش از دیگر مسائلی بود که امام جمعه ارد در جلسه شورای اداری شهرستان گراش مطرح کرد.

بین گلایه‌های  خود شاه چراغی از دکتر محمدی رئیس شبکه بهداشت به دلیل فعالیت مفید و ارزنده با وجود کمبود امکانات، تقدیر کرد. شاهچراغ گفت: «اما این‌ها کافی نیست. درمانگاه ارد به صورت شبانه‌روزی تصویب شده است و حداقل باید چهار پزشک در آن حضور داشته باشند در حال حاضر تنها یک پزشک داریم که باید به روستاهای دیگر هم سر بزند. تعداد زیاد مراجعان کیفیت کار را پایین می‌آورد.» شاهچراغ گفت ساختمان اورژانس ارد با هزینه خیرین یکی دو سال است که آماده است و باید افتتاح شود. «ما در یک سال و نیم اخیر در نزدیکی ارد حوادثی داشته‌ایم که هفت نفر فوت کرده‌اند اگر اورژانس وجود داشت قطعا این تعداد کمتر می‌شد. اخیرا دو نفر از خانم‌ها در همان نزدیکی چپ کرده‌اند که خود بیمارستان گزارش داده است که اگر اورژانس وجود داشت این مرگ‌ها اتفاق نمی‌افتاد.»

امام جمعه خواستار شد همانند سه مرکز شهرستان شبکه دیجتالی در ارد نیز راه‌اندازی شود. این سخنرانی قرار بود به مدت پانزده دقیقه انجام شود اما وقتی از مرز چهل و پنج دقیقه گذشت؛ امام جمعه ارد با لبخند ملیحی گفت وقتی تریبون به آخوند داده شود، همین است.

21 نظر

    1. جی داری میکی برا خودت کراش اکر خیرین کمک کردن بخاطر این بود هیج کمکی از شهرستان لار بهش نمیشد اکر شهرستان کراش هم کمک هیج شهری نکنه جه فرقی بین کراش و لار هست

      1. آقای مجتبی امانی عزیز:
        خدا خیرتون بده که حرف خیری زدید. مشکل اینه که گراش به ارد کمک نمی کنه.باور کنیددر مدتی که ارد تابع گراش شده جز عقب گرد در امور عمرانی و… نتیجه ای نداشته است. موارد تایید کننده عرایض بنده بسیار زیاد است که اگر مجالی شد ،عرض خواهم کرد.
        *اما دررابطه با نظری که قبلا در ذیل موضوعی دیگرارائه فرموده بودیدودرخصوص اردی بودن بنده شک وتردید داشتید،خلاصه عرض می کنم که :هم گراشی هستم وهم اردی. حد اقل تا پنج پشت از اجدادم راکه درقسمت شمال غربی امام زاده سید علی شیر(هفت تن)آرمیده اند شناسایی کرده ام.وشایدبزرگان شما برایتان بیان کرده باشندکه ارد خیلی قدیمی تر از گراش است (این موضوع جای توضیح زیاد دارد) -بر اساس شواهد، ارد چندین هزار سال سابقه وقدمت دارد-(البته مرکز ارد همیشه در محل فعلی نبوده ،ضمن اینکه همین محل هم قدمت چند هزار ساله دارد) وگراشی های اصیل درواقع اصالتا اردی هستندو عمدتا ساکن ارد نبوده اند بلکه بیشتر یاکلا”زندگی شبانی(دامپروری)داشته اندکه درمحدوده بین گراش فعلی تا ارد وبیشتر در محدوده کوههای بهاش به صورت غیر ثابت وکوچ نشین زندگی می کرده اند.مرحوم شمس بزرگ ازاجداد بزرگوار بنده است که در کوه بهاش زندگی آبرومند وزاهدانه ای داشته است ودارای کراماتی هم بوده است…
        *از یکی دوقرن پیش که خوانین یعنی اجدادمحترم شما از مناطق دیگری آمده وبرمنطقه حاکم می شوند(برکل لارستان بزرگ)،بنا به دلایل وزمینه های امنیتی وسیاسی ،گراش فعلی شکل می گیرد وبه مرور توسعه پیدا می کندوعمدتا” همان طوایف گراشی اطراف منطقه ارد دراطراف قلعه گراش ساکن می شوند.
        *آخرین گروه از طوایف گراشی که حدود هشتاد سال پیش از این سکونت را اختیار کردند، مردم روستای زینل آباد بودند(باخریداملاک زینل آباد از خوانین) که بشتر آنها از اقوام بنده هستندوشما هم بهتر می دانید که بامردم گراش هم نسبت خویشاوندی گسترده دارند.
        *باقی مانده اقوام گراشی که تقریبا” به شیوه ی دامپروری(یابه قول خودشان« حشمی »)زندگی می کنند،مردمی هستند که درمنطقه چک چک در شرق بخش ارد وغرب گراش زندگی می کنندواین گروه هم با امکانات فراهم شده، ذر حال ساکن شدن هستند…

        1. عزیز دل
          اول ما خوان نبویدم و از قبیله حاج ابلحسن بویدم که بعد جنک قله کراش و حمله حکومت وقت به خانه ایشان به ارد امدن
          دوم اینکه شما میکوید کراش کراش قدیمت زیادی ندارد برید به تاریخ شهرستان کراش مراجع کنید که جند هزار سال قدمت دارد
          سوم شما میکوید مردم ارد به کراش کوج کردن که بر عکس این بعد از جنک کراش مردم به ارد کوج کردن
          جهارم اکر ایا شما میدونید زمین کشاورزی بره متعلق به جه شخصی بوده که به امام دادن برای اینکه به مردم ارد کمکی بشه هم برکه بند که اب جشمه ها رو در خودش جاه میداد که حال یک قسمت از ان زمین به اجار مختار دادهند.بیشتر از زمینها تعلق به اجداد من بوده که به خاطر امر خیر به امام دادن که حال اوقاف بیشتر ان منطقه رو به مردم داده
          اکر برید در ارد ببرسید که امانی جه کسانی هستن فکر نکنم از قدیمان ارد کسی نباشه که ما رو نشناصد
          ارد از زمانی ارد شد که بخاطر حمله حکومت به کراش بیشتر به ارد کوج کردن

  1. تمام این مشکلات بیشترشان را فداغ نیز دارد. بعلاوه عدم ارتقا سیاسی به بخش و موزون نبودن ارتقا ها در منطقه. زمانی که فداغ در نقشه ها وجود داشته حتی شهر اهل هم نبوده.

    و خیلی خیلی مشکلات دیگر که در صورت برطرف نشدن به نابرابری و بی عدالتی و نارضایتی و …. خواهد انجامید.

  2. باعرض سلام
    ضمن تشکر از آقای خواجه پور عزیز که دلسوزانه به انکاس وقایع ومشکلات می پردازند،امیدوارم بااین تذکرات سید بزرگوا ،امام جمعه عزیز ارد، مسوولان شهرستان گراش هم ازچهار دیواری شهرگراش بیرون بیایند وگوشه چشمی هم به توابع ازجمله بخش ارد وفداغ وسایر توابع بیندازند.محرومیتها آنقدر زیاداست که شاید دراین دوران از تاریخ بشر کسی باورش نشود.اینترنت که بگذریم این مردم صبور،ایثارگروشریف ازامکانات اولیه حیاتی عصر حجر هم بی بهره اندوبه خاطررعایت مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی صدایشان هم در نمی آید.بنده نیز ضمن قدردانی از امام جمعه محترم ارد، به اختصار به بعضی از این محرومیت ها اشاره مجدد می کنم:
    ۱- ارد آب آشامیدنی ندارد…۲ – بهداشت محیط ومعابرو…،ارد از اوایل دهه ی ۵۰مرکز بهداشی ودرمانی باپزشک ثابت داشته است ولی بعد از تابعیت گراش فقط بگویم فلاکت بار شده است…
    ۳-وضعیت برق اسفبار است. ۴- ارد اورژانس ندارد(علی رغم ساختمان احداثی توسط خیر) ۵- ارد آتش نشانی ندارد ۶- تلویزیون دیجیتال که پیشکش مسوولان پرمدعا، تلویزیون آنالوگ هم در حد ۲۰ سال پیش گراش نداریم. ۶-آنتن دهی موبایل افتضاح… ۷- ورزشگاه خواب وخیال جوانان ارد است .زمین ورزشی ارد از چهل سال پیش تغییری نکرده است. همه بخشهای کشور صاحب ورزشگاه وسالن ورزشی شده اند بجز ارد گراش! حالا خوب است که دراین نداشتن ها در کشور رتبه اول راداریم.برای چشم روشنی مسوولان گراش مفید است که بگویند ما منطقه محروم هستیم واحیانا اعتباراتی هم به این بهانه جذب کنند – که البته چیزی هم نصیب محرومان نمی شود-راستی یک باب سالن مثلا ورزشی هم دردست احداث است که متاسفانه ابعاد آن استاندارد نیست ودر حد استفاده بچه های روستای گزدان هم نیست.
    ۸-مدارس ارد مشکلات وکمبودهای بی شمار دارند…
    ۹- واما شهرداری :اولین دهداری استان وشهرستان بزرگ وسابق لارستان در ارد تاسیس شد . بیش از دو دهه است که ارد شرایط کامل استقرار شهرداری را داردوجمعیت آن چند برابر آمار قانونی برای تاسیس شهرداری هاست ولی این موضوع را مسوولان فعال! ودلسوز ! گراش همچنان بی خیالش هستند…این درحالی است که در بعضی از شهرستا نهای همجوار نقاطی باجمعیت کمتر ازیک محله ی ارد ازسالها پیش صاحب شهرداری شده اند.
    ۱۰-پس از استقرار بخشداری(که همواره بامخالفت وکارشکنی دست اندرکاران امور گراش مواجه بود وبا همت فرزندان ازخودگذشته وفداکار ارد وعنایت مسوولان نظام مقدس اسلامی
    تحقق پیدا کرد) علی رغم گذشت چند سال هیچ اداره ای در ارد تاسیس نشده است.(توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل)…
    … و صدها مشکل ومعضل دیگر که بیانش دل هرانسان باشرف وباوجدانی را به درد می آورد واز بیان آنها در اینجا پرهیز می کنم.شاید در جای دیگری به مناسبت ذکر شوند.
    حالافرمندارمحترم بفرمایندکه : از اعتبارات چند میلیاردی سالهای گذشته به تفکیک هرسال چقدر سهم بخش ارد بوده ودراجرای کدامین طرح هزینه شده است؟ وسهم ارد ازاین اعتبار قریب سه میلیارد تومانی شهرستان فخیمه گراش چقدر وبرای چه طرح هایی است؟

  3. باسلام
    سایت گریشنا با بستن فرصت کامنت نوشتن ،درواقع فرصت پاسخ را به آقای گراشی و آقای امانی از من گرفت.
    انشالله که شما واقعا گراشی هستید و من قبول میکنم که گراشی هستید
    واکنون از همه کسانی که به من مشکوکند و مرا حیله گر میدانند لطفا کامنت های من را در سایت تراکمه لامرد بخوانند تا ببینند صحبت های برادران گراشی در تخریب بنده صحیح است یا غلط.

    http://terakmeh.com/1392/05/08/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D9%90-%DA%86%D9%86%D8%AF%D9%BE%D8%A7/

    وخبری دیگر

    http://terakmeh.com/1392/05/03/%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%BA%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7/

    وخبری دیگر

    http://terakmeh.com/1392/04/29/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3/

    خواهشمندم کل سایت را زیر رو کنید.
    برخی دوستان متاسفانه با خودشان هم مشکل دارند.

    1. یک شما در سایت لامرد مثل سایت گریشنا داغ کردین کی به کی می‌گه آدم عصبانی
      دوم. شما که هنوز دانشجو هستید چه طور می‌گید نویسنده هستید؟
      سوم. وقتی لینک چیزی می‌ذاری زحمت بکش لینکی که شما رو بیشتر به مردم می‌شناساند نذارید.

      گریشنا: کامنت ویرایش شد

  4. سلام خدمت گریشنای محترم . تا کنون چندین بار کامنت مرا تایید ننموده و جوابهای مرا منعکس نکردید . وقتی وقارفرد و امانی سخنان نسنجیده می زنند . چه دلیلی دارد که جوابهای مرا درج نمی فرمایید ؟ گویا این احتمال وجود دارد که سخنان این اشخاص همان حرف دل گرییشناست و جوابهای که دریافت می کنند به مذاق گریشنا خوش نمی اید . گریشنای محترم .کسی که پا روی فرش سایت شما می گذارد حرمت دارد و باید به او احترام گذاشت . اگر نمی پسندید . بفرمایید که در این مکان فقط اشخاص خاص نظر بدهند و نظرات طوری باشد که در جهت نظرات سایت باشد . اقای خواجه پور ما از شما تعریفها شنیدیم از دوستان غیرگراشی و غیر لاری شما .
    درخصوص محیط گریشنا خدمت شما عرض کنم که کامنتهای گذشته مرا بخوانید و کامنتهای کنونی مرا هم بررسی کنید ببیند این محیط چقدر بر روی افراد اثرات نا به هنجار گذاشته است . امیدوارم از حرفهایم نرنجید .

  5. آقای صادق اردی،ذره ای انصاف و منطق داشته باش؟یا نمی دانی یا خود را به نادانی زده ای؟متعجبم از این همه نیش و طعن و توهین و افترا؟؟؟؟مگر گراش چند ساله شده شهرستان؟در این همه سالی که گراش زیر مجموعه لار بود ایا یکبار و فقط یکبار میزان اعتبارات از سوی لاریها اعلام شد حالا بماند سهم بخشهای هفت گانه،کدام شهرستان اینجور ریز آمار را منتشر کرده که گراش این کار را کرده؟شما همین الان نیز جستجو کنید هیچ آماری از اعتبارات لار نمی بینید؟در صورتی که بیشتر شهرستانهای کشور میزان تملک داراییهای سرمایه ای را منتشر کرده اند .گراش خود هنوز خیلی از ادارات را ندارد و آنهایی را که هم دارد نمایندگی بیش نیست و بودجه های آن در لار میباشد.گراش که با شهر شدن ارد مخالفتی ندارد ولی مغلطه نکن[چند برابر آمار قانونی]آمار جمعیتی سال۸۵ کل بخش ارد ۶۵۷۷نفر می باشد حالا بماند جمعیت خود روستای ارد.در صورتی که حد نصاب شهر شدن در سالهای اخیر از ۱۰هزار و ۵هزار نفر به ۳هزارو۵۰۰نفر رسیده است.پس اگر در سال ۹۰هم افزایشی داشته چندبرابر آمار قانونی نیست؟اگر گناهی متوجه مسوولین گراش است همولایتیهای جنابعالی نیز شامل می شوند زیرا معاونت محترم فرماندار،ریاست اداره بهزیستی و اوایل تاسیس نمایندگی راه و شهرسازی مسول نمایندگی اردی بودند،همچنین ریاست اداره آبفا روستایی نیز فداغی،بواقع بیشتر مسوولین گراش غیر گراشی می باشند .پس خدا را در نظر بگیر و حرف حق را بزن تا بعدا مواخذه نشوی؟در پایان صحبتی نیز با آقای خواجه پور:چرا اینهمه مطلب بر ضد گراش مینویسید؟شاید مثل همیشه جواب دهید،
    وظیفه ما خبر رسانیست.خب پس چرا اصل جلسه شورای اداری را منعکس نکرده اید؟آیا میدانید در سایتهای لادستان و صحبت نو لار حتی کامنتهای مخالف را تایید نمی کنند؟

    1. با توجه به اهمیت جلسه شورای اداری هر روز یک بخش از جلسه منعکس می‌شود. روشن گریشنا مشخص است و کامنت‌هایی که حاوی توهین یا افترا باشد را حذف می‌کند زیرا انتشار این گونه نظرات ممکن است برای سایت تبعات حقوقی داشته باشد. ممنون که خواننده گریشنا است و نظرات خود را در اینجا بیان می‌:کنید.

    2. آقای پارسی عزیز!
      تشکر می کنم که نظر بنده را خوانده اید وتذکراتی هم ارائه فرموده اید.چندنکته را به حضورتان معروض می دارم:
      ۱-شما بنده رابه بی انصافی، بی منطقی،نادانی وندانم کاری،نیش وطعن وتوهین وافترا زننده متهم فرموده اید.اشکالی ندارد.مانند خودتان جوابتان نمی دهم.حرف حق تلخ است و برآشفته شده اید. ولی ماباید توان وآگاهی خود را برای پذیرش حق ارتقاء بدهیم.
      ۲-دررابطه با آمار وشرایط تاسیس شهرداری در ارد،ازجهتی به حضرت عالی حق می دهم . بنده به خاطر تاکید بر اهمیت موضوع غفلتا”از تعبیر (چندبرابر)استفاده کردم.ولی این مساله تغییری در اصل موضوع ایجاد نمی کند،چراکه کافی است کمی در همین استان خودمان ونه جای دور بلکه در شهرستان های نزدیک تفحصی بفرمایید وببینید پس از آخرین مصوبه مربوط به شرط جمعیتی برای تاسیس شهرداری ها چند روستا با جمعیت خیلی کمتر از ارد به شهر ارتقاء پیدا کرده اند. البته جهت اطلاع عرض کنم که ارد از دهه ی شصت قرار بود به صورت خودکفا به شهر تبدیل شود ولی به دلایل منطقی در راستای پیگیری مردم در جهت ارتقای دهستان ارد به بخش ،بزرگان ارد از تاسیس شهرداری منصرف شدند. ولی پس از استقرار بخشداری دیگردلیلی برای تاسیس نشدن شهرداری وجود نداشته وندارد.حالا خودتان وخوانندگان عزیز قضاوت بفرماییدکه مقصر کیست؟وچه کسانی کوتاهی کرده اند؟
      ۳-چرا شما گراشی ها هر جا کوتاهی کرده اید فوری می گویید: لاری ها هم چنین وچنان…؟براساس دیدگاه قرآن کریم هرکس مسوول اعمال خویش است – مگر قرار است شماهم مانند لاری ها عمل کنید؟مطمئن هستم که در ادعا چنین نیستید.پس واقعیت را بپذیرید که کم کاری وکارشکنی زیاد صورت گرفته است. البته به شما حق می دهم که به دلیل بی اطلاعی شما از بسیاری از مشکلاتی که دست اندر کاران امورگراش( نه صرفا” مسوولان گراش)برای ارد ایجاد کرده اند بر بنده وعرایض ومواضعم خرده بگیرید.
      *ذکرچند نمونه : وقتی که از اوایل دهه ی هشتاد که مصوبه طرح بخش ارد با اعتراض نابجای گراشی ها مسکوت ماند،یا اوایل دهه ی هفتادکه دبیرستان شبانه روزی اردبابرنامه دست اندر کاران امورگراش نیمه کاره رهاشد واین موهبت از دست اردیها وهمه فرزندان محروم روستاهای منطقه از دست رفت،یاطرح بزرگ هنرستان کشاورزی که در همین گیرو دارهای اختلافاتی از دست رفت وموارد بسیار که جای طرح آنها در این نظرگاه محدود نیست، می خواهید مردم ارد چه دل خوشی ازمتولیان گراش(نه مردم گراش) داشته باشند؟
      ۴-فرموده اید:« خدارا درنظر بگیر وحرف حق بزن»!مطمئن باشید که این امر را وظیفه اساسی خودم می دانم واعتقاد راسخم به این اصل است که تلاش می کنم در جهت دفاع از حقوق بندگان محروم ومظلوم خدا چند کلمه حرف حق بزنم.هر چند بعضی ها خوششان نیاید. ای کاش دوستان گراشی افق دیدتان را توسعه می دادید تا واقعیات خارج از شهر گراش را واقعا” تشخیص بدهیدوراههای اشتباه رفته را متوقف کنید وطریق صواب را پیش بگیرید. بنده قصد نصیحت کردن به کسی را ندارم ولی احساس تکلیف شرعی می کنم که در حد توانم تذکر دهم ،شاید موثر واقع شود.دست تقدیر الهی مارا درمجموعه ی یک خانواده بزرگ به نام شهرستان گراش قرار داده است .همه باید تکالیف خود را به خوبی به انجام برسانیم.
      ۵-به آقای خواجه پورهم خرده گرفته اید.مطمئن هستم این بنده خدا وظیفه اش را بهتر ازمن وشما می داند.ای کاش با دید بازتر وسعه ی صدر بیشتری با دیدگاههای مخالف خودتان برخورد نمایید.
      اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا”

    3. در جواب پارسی
      پارسی جان آقا صادق اردی حرفش است حق هرجندتلخ است امیدواریم با بالابردن ظرفیتمان پذیرای حق باشیم تا رستگارشویم گذشته ها باید عبرت اینده باشد وبه راه اشتباه دیگران نرفت ارد شاخی ازپیر درخت کهن منطقه است نباید انرابرید بلکه باید تذهیبش کردتا زینتبخش محفلمان باشد وقطعا با بهره مندی از ظرفیتهای بالای ارد میتوان شهرستان را به جایگاه واقعی اش رساند ارددارای نیروهای توانمندی است درهمه عرصه ها سیاسی اجتماعی فرهنگی و…….. بجای تخریب بهره از آن عاقلانه تر است

  6. فقط ادم باید به خاطر شما لاری ها کریه کنه برو عزیز خدا رو شکر کن که دیدکاهت رو دارن بخش میکنند مثل سایت لار نیستن که هیج دیدکاه که بر مزاجشون خوش نمیاد بخش نمیکنند

    1. از تمام کسانی که به ایجاد بحث و تبادل نظر کمک میکنند تشکر میکنم.
      آقای امانی شما انسان بزرگواری هستی.همینطور تمام افرادی که به مخالفت با من برخاستند.چون حرف دلشان را زدند وهیچ اشکالی هم ندارد.
      اما همین جا اعلام میکنم که آقایی که با نام “”گراشی”” کامنت مینویسد کاملا دروغ میگوید و معلوم است که کاملا مرا در سایت های مختلف دنبال میکرده ولکن همه صحبت های من را در جهت پیشبرد اهداف شوم خویش و ایجاد دشمنی بین لار و گراش تحریف میکند و به شما اعلام میدارد. وبدتر از همه اینکه از خدا هم ترسی ندارد.اورا به خدا وامیگذارم.
      یک نکته دیگر اینکه من از بحث با خواهران و برادران گراشی متوجه شدم که اکثریت آدم های باشعور و با فرهنگی هستن.چون من مخالفان خویش را بی فرهنگ نمیدانم.
      عده ای مثل شخصی که تحت عنوان نام “”گراشی”” کامنت مینویسد اصلا معلوم نیست گراشی باشد یا نباشد.اگر هم قبول کنیم که گراشیست من آن را به کل جامعه گراش بسط نمیدهم و انشالله که خودش را اصبلح کند
      در مورد ارد هم انشالله که این مسائل به گوش مسئولین شهرستان گراش برسد و رسیدگی کنند.این یک واقعیت است که گراش مدت زیادی از شهرستان شدنش نگذشته و در شرایط اقتصادی کنونی باید قدری صبور باشیم.
      دست در دست هم دهیم به مهر،میهن خویش را کنیم آباد
      یار و غمخوار یکدگر باشیم،تا بمانیم خرم و آباد.

      از مجید و نرگس ودانشجو که به بحث پرداختند متشکرم.
      ازسایت گریشنا نیز نهایت تشکر را دارم.

  7. دست در دست هم دهیم به مهر
    شهرستان خویش را کنیم آباد.
    کور باد چشم حسود!
    گراشی،اردی،فداغی،خلیلیی،رینل آبادی و…برادرندویاور
    دور باد دست عدو !
    انشااله کلید مشکلات اقتصادی جور بشه چشم!

    1. خبرهای ارد به دست ما نمی‌رسد اگر بتوانید خبرهای ارد را بفرستید ممنون می‌شوم.
      در ضمن متوجه نشدم کدام خبر ما در مورد ارد منفی بوده است؟ این خبر برای انعکاس مشکلات بخش ارد منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21 نظر
scroll to top