بستن

حساسیت امام جمعه لار درباره ارتقای ادارات لار

گریشنا: حجت الاسلام نوربخش در خطبه های این هفته نماز جمعه نسبت به ارتقا دو اداره کل واکنش نشان داد.

به نقل از لادستان امام جمعه لار گفته است: در خصوص ارتقا دو  اداره کل حساسیت نشان دادید و من در حد توانم هر چه بود، انجام دادم، اما شما را نهی نمی کنم از فعالیت و هر کاری که از دستتان بر می آید انجام دهید. از قدیم گفته اند حق گرفتنی است نه دادنی است.

وی  اظهار داشت : ملت شریف لارستان ملت مظلومی هستند و از قدیم نیز همینطور بوده است ، لذا می بایست با کمک به نماینده محترم در مجلس در حد توانمان کار انجام دهیم و با وحدت این مهم را به انجام برسانیم تا به حق خود برسیم .

صحبت نو نیز نوشته است: در روزهای اخیر و پس از انتشار نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور در خصوص لغو ارتقای  برخی ادارات کشور، جمعی از معتمدین و فعالان اجتماعی لارستان در صدد حضور اعتراضی در مرکز استان فارس و تهران هستند تا معلوم شود به چه دلیل در این مورد گزینشی عمل می شود و بسیاری از ارتقای ادارات مطرح شده در نامه رئیس مجلس لغو نشده اند اما در استان فارس از اجرای مصوبات جلوگیری می شود.

نامه های دکتر علی لاریجانی به دکتر روحانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس ‌مجلس شورای اسلامی در نامه‌هایی به حسن روحانی هفت مصوبه دولت احمدی نژاد را مغایر قانون اعلام کرد.

متن نامه‌های لاریجانی به شرح ذیل است:

نظریه‌های‌‌‌ رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به « قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۲۶۱۲۴۶/ت ۴۹۰۲۴ک مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۱، موضوع: «تصمیمات ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان‌ها» ، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده(۱۰) آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«نظر به اینکه ماده(۴) قانون اصلاح قانون معادن مقرر می‌دارد: «سیاستگذاری اجرائی و هماهنگی در مورد طبقات مواد معدنی با رعایت قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی و در چهارچوب این قانون به جز موارد مربوط به وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی ایران در حیطه وظایف وزارت صنعـت ، معدن و تجارت اسـت»، علیهذا، اطلاق بند «ب» مصوبه، ناظر به واگذاری

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱ـ توضیح اینکه شماره‌های فوق مربوط به ترتیب درج در روزنامه رسمی کشور می‌باشد.

مسئولیت حسن اجرای قانون و… به رئیس ستاد اجرائی هر استان از حیث اخلال در وظایف و اختیارات قانونی دستگاه‌های ذیربط، مغایر با قانون است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

6 نظر

  1. همین اقای امام جمعه لار در خطبه هایش با تهدید و عتاب به ائمه جمعه گراش و لامرد گفت : شما حق ندارید درخطبه های نماز جمعه از مسائل ( به اصطلاح خودش ) سیاسی و اختلاف افکن صحبت کنید !!!
    ولی خودش هر هفته راجع به ارتقای ادارات لار صحبت می کند و در این خطبه هم تلویحا ( مثل نسابه و …) مردم را به اغتشاش فرا می خواند .
    جل الخالق

      1. امام جمعه لار حق میکوید فکر نکنم ما خیلی حرفهای امام جمعه های لار رو شنیدم حلا هم داره مردم رو به اشوب دعوت میکند.
        مدیر سایت کرشینا زحمت بکش دیدکاه منو بخش کن

  2. سلام خدمت دوستان!
    فکر کنم شخصیت امامان جمعه قابل احترام است ونباید اینگونه صحبت کنیم.من خودم صحبت های ایشان را شنیدم.اینگونه و با این لحن که برخی دوستان فکر میکنند نبوده است.
    امامان جمعه همواره بدنبال حقوق مردم شهر خود هستند و این بخشی از مطالباتی است که مردم از آنها توقع دارند.
    من تا الان صحبت نادرستی از هیچ یک از امامان جمعه لار و لامرد وگراش نشنیده ام.همواره رهرو مسیر حق هستند.
    ببینید!من فکر میکنم در این مسائل اخیر بین این شهرهای همجوار هیچکسی حق مطلق و هیچکسی باطل مطلق نیست.هرکدام راهی را میروند و هدفی را دنبال میکنند در یک مسیر که گاهی یکی از جاده خارج میشود و بخشی از مسیر را جاده خاکی میرود و در نهایت باز میگردد.
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top