بستن

چرا جعفرپور به گراش نیامد؟

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر هر دو به شکلی نمایندگی مردم را بر عهده دارند. تعامل بین این دو می‌تواند خواسته‌های عمومی را بهتر به گوش دولت و نهادهای احرایی برساند.

دکتر جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه در مراسم سوگند اعضای شورای اسلامی شهر لار حضور داشت و پنجشنبه نیز به خنج سفر کرد تا ضمن شرکت در جلسه شورای اداری با اعضای شورای شهر خنج نیز دیدار کند. در این میان عدم حضور جعفرپور در دو مراسم برگزار شده در آغاز شورای اسلامی شهر گراش سوال برانگیز شد. آیا جعفرپور عمدا به گراش سفر نکرده بود؟

جعفرپور در پاسخ به این سوال خبرنگار گریشنا که آیا برای مراسم سوگند و تودیع شوراهای گراش دعوت شده است گفت: «این سوال را از شورای شهر گراش هم می‌توانید بپرسید.»

مراسم سوگند اعضای شورای اسلامی شهر گراش (خبر در گریشنا) روز سه‌شنبه با حضور فرماندار و امام جمعه گراش در محل شورای شهر برگزار شد. همزمان جعفرپور این روز در لار حضور داشت. (خبر در سایت جعفرپور) روابط عمومی فرمانداری گراش در پاسخ به سوال گریشنا نوشت. «جعفرپور جزو مدعوین مراسم تحلیف نبوده است.»

روز پنجشنبه نیز شهرداری گراش برگزار کننده مراسم تویع و معارفه اعضای شورای سوم و چهارم شهر گراش بود. (گزارش در گریشنا)‌ در همین روز جمشید جعفرپور به شهرستان خنج سفر کرد. (خبر در سایت جعفرپور) یکی از اعضای شورای سوم شهر به گریشنا گفت که اعضای شورای اسلامی شهرهای لار، خنج و اوز برای این مراسم دعوت شده بودند اما مطلع نیست که آیا نماینده مجلس نیز دعوت شده است یا نه؟ در پیگیری از دفتر شورای شهر که دعوت‌نامه‌ها از این طریق ارسال شده است گفته شد: «نام جعفرپور در میان لیست داده شده برای مدعوین نبوده است.»

به این ترتیب باید گفت که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای مراسم‌های روز شورا به گراش دعوت نشده بود که بیاید.

باید دید رویکرد شورای شهر جدید گراش به جمشید جعفرپور چگونه خواهد بود. حبیب‌الله مهرابی نایب رییس شورای شهر در جلسه معارفه گفت: «در شورای چهارم بحث وحدت را با روستاهای خودمان و هم با شهرهای همجوار دنبال می‌کنیم. ما باید نگرش‌مان را نسبت به منطقه عوض کنیم.»

16 نظر

    1. جناب (…)، ما توهین کردیم یا شما؟؟؟ مثل اینکه یادتون رفته چه توهین‌ها و الفاظ رکیکی که آدم از شنیدنش شرم میکنه به آقای حسنی نسبت دادین. ما اصولا با این روحیه خودبرتر بینی شما لاری‌ها مشکل داریم. چطور شما هر توهین و بی ادبی به ما نسبت بدین حق دارین اما اگه ما انتقاد مؤدبانه هم بکنیم بهتون برمیخوره و توهین حساب میکنید. کلپ توهین‌ها و تهمت‌هایی که در لار به آقای حسنی شد هنوز دارم و یادمون نرفته. هر وقت شما از مواضع برابر وارد شدین و حق بجانب رفتار نکردین اون موقع شاید بشه امیدوار بود که اختلافات حل بشه و اتحاد به وجود بیاد. دقیقا مثل قضیه آمریکا و ایران

    2. ما مثل شما لاری ها به نماینده فحش ندادیم که شما ها به اقای حسنی در زمانی که نماینده مجلس بود دادین ولی اقای حسنی هر کاری از دستش بر میاامد برای لار انجام داد.
      اقای جعفر بور از روزی اولی که با به مجلس کذاشتن حکومت جوب هویج رو اجرا کذاشت

  1. مدعوین جلسه هریک از عزیزان شوراها یا شهرداری یا هر نهاددیگری بوده متاسفانه باخوشبینی می توان گفت شتابزده گی کرده وشورای تنها بخش شهرستان یعنی ارد رانیز دعوت نکرده تا مستمع مواعظ وحدتی موعظه گران باشند این رفتارهای شتابزده والبته بی غرض راه را برای سو ء ظن باز میکند اما باید این را بحساب ناپختگی گذاشت نه غرض ورزی

  2. گراش هرچی بلا سرش میاد صدقه سر همین مسئولین گراشیه . حالا هرچقدر می خوان صدقه جمع کنن ولی چه فایده !
    بعد از اون نماز جمعه که جعفرپور به گراش اومد و برخی از مردم و رئیس قبلی شورای شهر نه تنها به نماینده بلکه به نظام و دولت هم توهین کردند باز هم جعفرپور برای پیگیری گاز شهرستان به گراش اومد . و ای کاش اخبار کذب به امام جمعه گراش نمی رسید که فردای اون روز تیتر ” یکی از معضلات ما عدم حضور نماینده است ” توسط این آقا روی نشریات قرار بگیره.
    مسئولین گراش می خوان همه کار رو خودشون انجام بدن و این عامل پس رفت گراشه

    1. ۱-زحمت بکش بحث خورافات برستی رو ربط به کارهای مسئولین ندید
      ۲- وقتی اقای جعفر بور غیر قانونی عمل میکند یعنی مسئولین و مردم حرف نزنند
      ۳- هیج وقت امام جمعه کراش به حرفای کذب کوش نمیده مثل امام جمعه لار نیست یادتون رفت جه حرفهای درباره نماینده مجلس اقای حسنی و حکومت ایران اقای احمدی نزاد زدین هنوز همان فیلم رو در لب تابم دارم
      ۴- بس باید کی بیاد کارها رو انجام بده من یا شما حرفی بزن که خنده خواننده رو به همرا نداشته باشه

    2. جناب یوسفی ازواقع بینی ات خوسم آمد البته خدمت به موکلین حوزه ی انتخابیه چه کسانی که رای داده اند وچه کسانی که رای ندادند وظیفه نماینده است چرا که او برایند مطالبات مردم است اگر کسانیکه رای نداده اند هم اصول اولیه دموکراسی یعنی حداقل احترام گذاشتن به نماینده را مدنظرقراردهند وشان اورا حفظ نمایند واگر نقدی هم دارند بااحترام بیان کنند چراکه وظیفه هرشهروندی به حکم اصل امربه معروف موعظه است و دلیل آنهم فرمایش امیر خوبان علی (ع) است که فرموده عظنی (مراموعظه کنید اگرپاکج گذاشتم ) اما متاسفانه درگراش عده ای طبل شهوت خودرا میکوبیده ومیکوبند وتلاش دارند تریبون داران و برخی مسئولین را نیز با خود همراه کنند . اینحاست که مسئولین عزیز خصوصا آنان که غیربومی هستند وافراد واغراضشان را کمتر می شناسند گول ظاهرآراسته این افراد را می خورند وسخن پرشائبه ی آنان را سخن مردم پاک نیت گراش میپندارند والا مسئولین امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بلا استثنا گوش به فرمان مقام معظم رهبری اند و خوب شنیده اند که ایشان بارها فرموده که : امروز تقویت امید در دل آحاد ملت یک تکلیف شرعی است پس بدیهی است اگر هرمسئولی این امر مطاع را نصب العین قرار ندهد حرام شرعی انجام داده
      آیا کسی دربین مواعظ انسان ساز اسلام موعظه ای پر پریدتر از توصیه به اصلاح ذات بین سراغ دارد ؟ قطعا جواب منفی است اما چه کنیم که دربستر تاریخ اینها موانع اصلاح بوده اند واینها کسانی هستند که حیاتشان در کدورت وفاصله است ولی خدای تبلی السرائر اسرارشان را افشاء و بالاخره مافی الضمیرشان را بیرون خواهد ریخت وجولان آ زاردهنده ی امروزشان برحسب سنت امهال الهی است صادق آل محمد (ص) فرمود المومن آلف ومالوف لاخیر لمن لا آلف ومالوف ( مومن دوستدار ودوست گیرنده است کسی که اینگونه نباشد خیری در او نیست ……… اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

  3. وظیفه ی اونه که کار کنه ولو توهین هم به اون بشه (به گفته شما) . مگه آقای حسنی بهش توهین نشد ولی پای قسمی که خورده بود ایستاد و به تمام منطقه به یک چشم نگاه کرد.

    1. محسن جان پاسخ بنده به آقای یوسفی را بخوان
      بعد باید گفت اینگونه رفتارها ذر روند اجرای کارهای اجرائی پیش می آید شتابزدگی ندانم کاری و…. این جلسه آنقدر شتابزده صورت گرفته که اعضای شورای تنها بخششان ارد راهم دعوت نکرده اند
      نماینده ما جناب حعفرپور نیز آنقدر مناعت طبع و سعه ی صدر دارد که وظیفه اش را تحت الشعاع رفتار چندنفر بی یا باغرض قرار ندهد وازحقوق موکلین عزیز گراشی اش جانانه دفاع ننماید ……

  4. اعضای شورای شهر گراش اینک که در نخستین روزهای انجام مسئولیت خطیری قرار دارید که مطابق قانون از سوی شهروندان بر عهده شما گذاشته شده، ضمن آرزوی موفقیت برای شما و همه خدمتگزاران واقعی مردم، لازم می دانیم به طرح یکی از خواسته های مشروع و مطالبات قانونی مردم این مرز و بوم بپردازیم که همانا نظارت بر صرف بیت المال برای توسعه بهینه شهرها و روستاها و فراهم ساختن بستر مناسب برای زندگی آسوده و تعالی بخش است. در سرزمین ما ایران، به گواهی اسناد تاریخی، دستگاه های اجرایی به دلیل عدم شفافیت در عملکرد و نیز بی نیاز دانستن خود از پاسخگویی به مردمی که مشروعیت شان را وامدار رضایت و رأی آنهایند، همواره در مظان اتهام به فساد مالی و اداری بوده و هستند. از همین رو، شهروندان گراشی هیچگاه نتوانسته اند نسبت به این که آیا درآمدهای شهرداری ها به راستی در جهت منافع عمومی هزینه می شود یا خیر، اطمینان حاصل کنند. همچنین اطمینانی از مراقبت لازم برای جلوگیری از حیف و میل شدن بیت المال و پایبندی مسئولان مربوطه به صرفه جویی های ممکن وجود نداشته است. تجربه نشان داده که برخوردهای مقطعی و غالبا کم اثر دستگاه قضایی، تشکیل کمیته هایی به ریاست مسئولان بلندپایه و تلاش برای تصحیح و تکمیل قوانین و مقررات، نمی تواند به ایجاد نظام شفاف و قانون مند دریافت و پرداخت مالی کمکی کند.

    اجرای قانون تشکیل شوراهای شهر و روستا و شکل گیری شوراها که یکی از مهم ترین وظایف آن، نظارت بر عملکرد شهرداری ها و دهداری هاست، فرصتی مناسب برای تغییر و اصلاح روندهای اجرایی است که به شدت در معرض فساد مالی قرار دارد. از سوی دیگر، افزایش احساس مسئولیت مدنی شهروندان، ارتقای دانش عمومی و گسترش فناوری ها در زمینه اطلاع رسانی، بستر لازم برای تحقق این خواست دیرین مردمرا فراهم ساخته است.

  5. به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر چهارم می‌توانند با اقدام داوطلبانه در ارائه لیست اموال و دارایی‌های خود به دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه در شفاف سازی و دوری از هرگونه شائبه در آینده پیش‌قدم شوند. البته این که این لیست چه مواردی را در بر می‌گیرد بحثی است که می‌تواند برخی حاشیه‌ها را بوجود آورد اما به هر حال اصل این کار در فضای کنونی که عمده اعضای شورای شهرگراش از یک جناح سیاسی هستند، بسیار مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top