- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

چرا جعفرپور به گراش نیامد؟

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر هر دو به شکلی نمایندگی مردم را بر عهده دارند. تعامل بین این دو می‌تواند خواسته‌های عمومی را بهتر به گوش دولت و نهادهای احرایی برساند.

دکتر جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه در مراسم سوگند اعضای شورای اسلامی شهر لار حضور داشت و پنجشنبه نیز به خنج سفر کرد تا ضمن شرکت در جلسه شورای اداری با اعضای شورای شهر خنج نیز دیدار کند. در این میان عدم حضور جعفرپور در دو مراسم برگزار شده در آغاز شورای اسلامی شهر گراش سوال برانگیز شد. آیا جعفرپور عمدا به گراش سفر نکرده بود؟

جعفرپور در پاسخ به این سوال خبرنگار گریشنا که آیا برای مراسم سوگند و تودیع شوراهای گراش دعوت شده است گفت: «این سوال را از شورای شهر گراش هم می‌توانید بپرسید.»

مراسم سوگند اعضای شورای اسلامی شهر گراش (خبر در گریشنا [1]) روز سه‌شنبه با حضور فرماندار و امام جمعه گراش در محل شورای شهر برگزار شد. همزمان جعفرپور این روز در لار حضور داشت. (خبر در سایت جعفرپور [2]) روابط عمومی فرمانداری گراش در پاسخ به سوال گریشنا نوشت. «جعفرپور جزو مدعوین مراسم تحلیف نبوده است.»

[3]

روز پنجشنبه نیز شهرداری گراش برگزار کننده مراسم تویع و معارفه اعضای شورای سوم و چهارم شهر گراش بود. (گزارش در گریشنا [4])‌ در همین روز جمشید جعفرپور به شهرستان خنج سفر کرد. (خبر در سایت جعفرپور [5]) یکی از اعضای شورای سوم شهر به گریشنا گفت که اعضای شورای اسلامی شهرهای لار، خنج و اوز برای این مراسم دعوت شده بودند اما مطلع نیست که آیا نماینده مجلس نیز دعوت شده است یا نه؟ در پیگیری از دفتر شورای شهر که دعوت‌نامه‌ها از این طریق ارسال شده است گفته شد: «نام جعفرپور در میان لیست داده شده برای مدعوین نبوده است.»

به این ترتیب باید گفت که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای مراسم‌های روز شورا به گراش دعوت نشده بود که بیاید.

باید دید رویکرد شورای شهر جدید گراش به جمشید جعفرپور چگونه خواهد بود. حبیب‌الله مهرابی نایب رییس شورای شهر در جلسه معارفه گفت: «در شورای چهارم بحث وحدت را با روستاهای خودمان و هم با شهرهای همجوار دنبال می‌کنیم. ما باید نگرش‌مان را نسبت به منطقه عوض کنیم.»

[6]