بستن

دور خیز علوی از تهران برای صندلی نایب رییسی مجلس نهم

با حضور علوی از تهران ممکن است سه نماینده لامردی به مجلس نهم راه یابند. هر کسی از حوزه انتخابیه لامرد و مهر به مجلس شورای اسلامی راه یابد ممکن است دو همشهری در مجلس داشته باشد. جعفر قادری شانس انتخاب مجدد از شیراز را دارد و علوی ممکن است در لیست اصولگرایان تهران قرار بگیرد. با توجه به رقابت شهرهای لار و لامرد برای مرکزیت یافتن در جنوب فارس این مساله نگرانی‌هایی را در لار به وجود آورده است. اگر علوی که یکی از شخصیت‌های مطرح اصول‌گرا است بتواند به نایب‌رییسی مجلس برسد کار لارستان برای استان شدن بیش از پیش مشکل خواهد شد. لاری‌ها همچنان به دلیل جدا شدن لامرد از لارستان خاطره خوشی از علوی ندارند. اگر کسی از سوی جبهه ایستادگی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش نامزد شود متهم به تمایل به لامرد خواهد شد. از اکنون برخی همانند وبلاگ آفتاب لارستان سعی دارند با نزدیک دانستن حجت‌الاسلام زندوی به حجت‌الاسلام علوی او را مهره لامرد در انتخابات لارستان، خنج و گراش بدانند.

سید محمود علوی
سید محمود علوی

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس نهم شرکت می‌کند.

با توجه به جایگاه علوی در مجلس خبرگان رهبری به نظر می‌رسد این اقدام وی اولین گام برای حضور در هیات رییسه مجلس نهم و احتمالاً رسیدن به صندلی نایب رییسی مجلس است. تشکیل جبهه ایستادگی ایران اسلامی مهمترین نشانه این تصمیم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی به گفته خود نقش معنوی و اخلاقی در این جبهه دارد. جبهه ایستادگی از تشکل‌های نزدیک به محسن رضایی همانند جبهه حامیان ولایت، حزب توسعه وعدالت ایران اسلامی، جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، جمعیت پیروان حضرت زینب (س)،حزب سبز، حزب نیک اندیشان ایران اسلامی، انجمن بین المللی جنبش ضد صهیونیستی ، مجمع اسلامی آرمان ملت ایران ، خدمتگذاران ایران اسلامی و حزب اسلامی ایران زمین تشکیل شده است. این جبهه بر خلاف جبهه هم‌نام خود یعنی جبهه پایداری

جبهه پایداری در نظر دارد در قالب جبهه متحد اصولگرایان فعالیت کند و در آغاز فعالیت خود نامه‌ای با امضای علوی برای آیت الله مهدوی کنی ارسال شد. در این نامه محسن روح الامینی از نزدیکان محسن رضایی و مدیرمسئول روزنامه ملت ما به کمیته ۷+۸ معرفی شد. اما به نظر می‌رسد حتی اگر جبهه متحد روی خوشی به جبهه ایستادگی نشان ندهد این جبهه با لیست مستقل در انتخابات شرکت فعال خواهد داشت.  البته نباید جبهه ایستادگی را با همنام آن جبهه پایداری که از همکاران پیشین احمدی‌نژاد تشکیل شده است اشتباه گرفت.

تاثیر حضور علوی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش

با حضور علوی از تهران ممکن است سه نماینده لامردی به مجلس نهم راه یابند. هر کسی از حوزه انتخابیه لامرد و مهر به مجلس شورای اسلامی راه یابد ممکن است دو همشهری در مجلس داشته باشد. جعفر قادری شانس انتخاب مجدد از شیراز را دارد و علوی ممکن است در لیست اصولگرایان تهران قرار بگیرد. با توجه به رقابت شهرهای لار و لامرد برای مرکزیت یافتن در جنوب فارس این مساله نگرانی‌هایی را در لار به وجود آورده است. اگر علوی که یکی از شخصیت‌های مطرح اصول‌گرا است بتواند به نایب‌رییسی مجلس برسد کار لارستان برای استان شدن بیش از پیش مشکل خواهد شد. لاری‌ها همچنان به دلیل جدا شدن لامرد از لارستان خاطره خوشی از علوی ندارند.

اگر کسی از سوی جبهه ایستادگی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش نامزد شود متهم به تمایل به لامرد خواهد شد. از اکنون برخی همانند وبلاگ آفتاب لارستان سعی دارند با نزدیک دانستن حجت‌الاسلام زندوی به حجت‌الاسلام علوی او را مهره لامرد در انتخابات لارستان، خنج و گراش بدانند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top