- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

نگاه مثبت لار و گراش به استاندار جدید فارس

[1]گریشنا: انتصاب سید محمد احمدی بر صندلی استانداری فارس با واکنش‌های مثبت در گراش و لار همراه شد. یکی از محدود مواردی که سیاسی‌های این دو شهرستان با یکدیگر هم نظر هستند. دکتر سید محمد احمدی اهل دهستان فال از شهرستان مُهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت [2] در جلسه ۱۷ مهرماه دولت به پیش‌نهاد عبدالرضا رحمانی فضلی، سید محمد احمدی به سمت استاندار فارس انتخاب شد.

سایت استانداری فارس درباره سوابق استاندار جدید فارس نوشته است. دکتر سید محمد احمدی دارای مدرک دکترای حقوق بین‌الملل و کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته جامعه شناسی از دانشگاه شیراز گرفته است.

حضور در وزارت امور خارجه  و سمت‌هایی چون سرکنسول، دبیر اول و کاردار سفارت ایران در بحرین و امارات و معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گوشه ای از سوابق اجرایی وی محسوب می‌شود.

احمدی در این سال‌ها محقق مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی بوده است و در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرج با درجه دانشیاری است.

مردی از جنوب

سیدمحمد احمدی فرزند آیت‌الله سید جلال‌الدین احمدی و متولد فال از توابع بخش گله‌دار شهرستان مهر در جنوب غربی استان فارس است. مردم گراش این منطقه را با نام فال و اسیر می‌شناسند. احمدی دوره‌ای کوتاه در دهه شصت فرماندار لارستان بود اما چهره‌ سیاسی او بیشتر به دلیل حضور در سمت معاونت سیاسی امنیتی استانداری فارس در دوران استانداری انصاری لاری در استان فارس شناخته شده است.

سید محمد احمدی سابقه فرمانداری مرودشت، شیراز و  آباده  و استانداری ایلام را نیز در کارنامه دارد.

واکنش‌ها در لار و گراش

گمانه‌زنی‌های نخستین از لیستی ده نفره برای استانداری استان فارس در دولت یازدهم حکایت داشت. یکی از نام‌های آشنا لیست ابراهیم انصاری لاری استاندار فارس در دوره اصلاحات بود اما سرانجام به جای انصاری لاری معاون آن زمان او به صندلی استانداری رسید.

به نوشته صحبت‌نو  [3]نماینده لارستان و خنج و گراش یکی از نمایندگانی بود که از استاندار شدن احمدی حمایت کرده است. در حالی که مجمع نمایندگان استان فارس رضا زاده – استاندار دولت نهم- را به عنوان استاندار مورد نظر خود برگزیده بود. هر چند سایت نماینده مجلس تاکنونی واکنشی به این انتخاب نداشته است.

بعد از انتخاب احمدی نیز گروهی از فعالان لار که بیشتر گرایش اصلاح‌طلبی دارند شامل تشکل مردمی «لارستان بیدار»، شورای هماهنگی ستاد دکتر حسن روحانی در لارستان بزرگ، تحریریه نشریه و سایت «صحبت نو» این انتخاب را تبریک گفتند و حمایت‌های لارستان از احمدی را یادآور شدند. (خبر در صحبت‌نو [4])

در گراش نیز دیدگاه عمومی فعالین اجتماعی به استاندار جدید مثبت است. انتخاب فردی که با شرایط جنوب فارس آشنایی کامل دارد و گروه‌های مختلف کم و بیش با او رابطه دارند احمدی را به گزینه مطلوب تبدیل کرده است.  علی‌اصغر حسنی رییس شورای اسلامی شهر گراش در مورد انتخاب استاندار جدید فارس به گریشنا گفت: «دکتر احمدی پیش از این معاون استانداری فارس بوده است و مدیری خوشفکر، منطقی و با برنامه است. از طرف شورا و مردم گراش به ایشان و مردم استان فارس تبریک می‌گوییم. ایشان از شهری کوچک در استان فارس آمده و یک فرد بومی است که دردهای استان را به خوبی می‌شناسد.»

با انتخاب استان فارس مرحله بعد تغییرات در مدیران شهرستانی است. از فردا زمزمه تغییر فرمانداران نیز به گوش خواهد رسید.