بستن

از رنگ‌زنی تا نماز دحوالارض در مدارس گراش

گریشنا: در سومین هفته مهرماه، مدارس دیگر کاملا راه افتاده‌اند و برنامه‌ها روال خود را یافته‌اند. خبرنگاران گریشنا در مدارس کوشیده‌اند گوشه‌ای از این جنب و جوش را منعکس کنند.

دانش‌آموزان رنگ‌زن

دانش‌آموزان دبیرستان کوثر در اولین ماه از شروع سال تحصیلی کلاس خود را رنگ‌ زدند.

هفت نفر از دانش‌آموزان کلاس دوم تجربی دبیرستان کوثر در روز پنج‌شنبه یازدهم مهر ماه به همراه دو نفر از والدین از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر در مدرسه حضور داشتند و کلاس خود را رنگ و نقاشی کردند. این برنامه به پیشنهاد دانش‌آموزان کلاس برگزار شد و تامین هزینه ی رنگ زنی هم بر عهده‌ی کل دانش‌آموزان کلاس دوم تجربی بوده است.

سالگرد ازدواج علی (ع) و فاطمه (س) در مدرسه تیزهوشان

سمیه رادمرد: روز دوشنبه، پانزدهم مهر ماه، به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) مراسم جشنی در دبیرستان دخترانه‌ی فرزانگان (تیزهوشان) برگزار شد. در این مراسم با کمک اولیای دانش‌آموزان و مسئولین مدرسه، جهیزیه‌ای برای یک زوج جوان جمع‌آوری شد.

سالگرد ازدواج علی (ع) و فاطمه (س) در دانشکده علوم قرآنی

سمیه رادمرد: دانشکده‌ی علوم قرآنی هم دوشنبه شب، پانزدهم مهرماه، شاهد جشنی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بود. تمام دانشجویان، اساتید به همراه خانواده‌شان و تعدادی از همسایگان در این جشن حضور داشتند. این مراسم از ساعت ۸ شب شروع شد و تا ساعت ۱۰ ادامه داشت.

در ابتدا ستوده، قاری قرآن، مراسم را با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز کرد. سپس محمدحسن عباس‌پور با مداحی جشن را سرشار از سرور کرد.

در این مراسم استاد خسرو حسن زاده پیرامون ازدواج و زندگی موفق سخنرانی کرد. در پایان نیز صندلی داغ جذابی برای دو تن از استادان دانشکده برگزار شد. این مراسم با حمایت زاهدی رییس دانشکده، و شیبانی، سرپرست دانشکده برگزار شد.

روز دحو‌الارض در مدرسه نمونه‌ی دخترانه‌ی امام رضا (ع)

عارفه متین: مدرسه‌ی نمونه‌ی دخترانه‌ی امام رضا (ع) در ۲۵ ذی‌القعده مراسمی به مناسبت روز دحو‌الارض برگزار کرد.

در زنگ تفریح، نماز باشکوه دحو‌الارض به صورت صف‌های وحدت متشکل دانش‌آموزان و دبیران به جماعت خوانده شد، و پس از آن مراسم دعا‌خوانی به صورت دسته‌جمعی فضا را از سکوت درآورد.

دحو‌الارض مصادف است با پدیدار شدن اولین خشکی بر روی کره‌ی زمین، که اکنون قبله‌گاه همه‌ی مسلمانان است. تولد حضرت ابراهیم و حضرت عیسی نیز در این روز است.

2 نظر

  1. بهتره که اشتباه اطلاع رسانی نکنیم !
    من دانش اموز مدرسه ی کوثرم و تو رنگ زنی کلاسمون شرکت داشتم ؛ رنگ زنی بر عهده ی ۷ نفر از دانش اموزان بوده و مادر دوتا از دانش اموزان اونجا حضور داشتند؛کادر دفتری و کادر اموزشی مدرسه اصلا اونجا حضور نداشتن جزخدمتکار مدرسه ، و هزینه ی رنگ زنی هم بر عهده ی کل دانش اموزای کلاس دوم تجربی بوده نه دفتر مدرسه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top