بستن

کاداگ برای سند چشم‌انداز با شورا همکاری می‌کند

گریشنا: بعد از هیات رزمندگان اسلام و هیات امنا مسجد صاحب‌الزمان این بار نوبت «کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گراش» بود که ایده‌ها و دیدگاه‌های خود در مورد امروز و فردای گراش را به شورای شهر بگویند.

به گزارش سایت شهرداری گراش در نشستی صمیمانه در شورای شهر ، “کانون دانشجویان و دانش آموختگان گراش” (کاداگ) آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با شورای شهر اعلام کرد. در این جلسه که با حضور شورای مرکزی کاداگ و تنی  چند از نخبه گان علمی برگزار گردید در مورد ایجاد فرصت های شغلی جهت جوانان شهر ، تجلیل از نخبگان با همکاری شورای شهر ، ایجاد پارک مشاهیر، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با همکاری کاداگ ، ایجاد اشتغال پایدار بحث و تبادل نظر شد.

پس از ایراد سخنان اعضای کاداگ، مهندس یوسفی عضو مشترک شورای شهر و شورای مرکزی کاداگ، ضمن خوش آمد گویی به اعضای کاداگ، با این پیشنهاد از همکاران خود در شورای شهر خواست جهت پیشرفت این مجموعه از سوی شورای شهر مساعدت مالی شود.

علی اصغر حسنی رئیس شورای شهر در خصوص درخواست های این کانون خاطر نشان کرد، تمام دغدغه های شورا برای پیشرفت شهر و ایجاد شغل برای نیروهای تحصیل کرده و جوان بومی است. لذا در حال حاضر با همکاری صندوق مهر امام رضا (ع) مسیر برای گرفتن وام خود اشتغالی و صنایع زود بازده هموار شده و نیروهای جوان می توانند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند. وی افزود در آینده ای نزدیک با همکاری شهرداری گراش با نصب کانکس و ایجاد غرفه، مجتمعی کوچک برای صنایع و مشاغل زود بازده آماده خواهد شد.

حسنی در رابطه با تدوین سند چشم انداز بلند مدت و کوتاه مدت شهر اضافه کرد: برای تدوین و آماده سازی این برنامه ها نیازمند یاری نیروهای تحصیلکرده و نخبگان علمی و فرهنگی هستیم و کاداگ می تواند در این راه شورا را یاری کند و از اعضای کاداگ که صاحب ایده و ابتکار و خلاقیت هستند قطعاً بهره گیری خواهد شد. وی در رابطه با اشتغال نیروهای بومی در ادارات افزود، می‌بایست در زمان فراخوان تشویق به شرکت شوند.

در ادامه ی جلسه آقایان مهرابی، مهندس هرمزی و ناصری از اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تقدیر و تشکر از حضور شورای مرکزی کاداگ در جلسه و حسن توجه این کانون به مسائل شهر، خواستار همکاری دو سویه و برقراری رابطه ی تنگاتنگ و همچنین ارائه ی راهکارهای عملی و تمرکز بر اولویت ها و پرهیز از پرداختن به حواشی شدند. آقای مهرابی خاطر نشان کرد : با حضور آقای حسنی در شورای عالی استان ها فرصتی پیش آمده تا از تمام پتانسیل موجود در شهر استفاده کنیم و شهر مظلوم ولی مفتخر گراش در سطح کشور نمود پیدا کرده وبتواند به جایگاهی که تعلق دارد برسد.

با این حال آقای ناصری عضو شورای شهر با ابراز گله مندی عنوان کرد: سطح توقعات مردم بسیار بالا رفته است و در جایی که به همکاری و حمایت لازم از سوی مردم نیاز داریم، این همکاری ها صورت نمی پذیرد و تنها در حرف باقی می ماند، لذا کاداگ به عنوان نقطه ی ارتباطی بین تحصیل کرده ها و نخبگان شهر و مسئولین می تواند نقش مکمل را بازی کرده و هوش شناختی جامعه را ارتقاء دهد. وی افزود خواسته های مردم بحق بوده با این حال توانایی نیروهای نخبه و تحصیلکرده در ایجاد ارتباط متقابل و احقاق خواسته های مردم را از طریق ارائه راهکارهای کاربردی و عملی ، کارآفرینی کردن و تشریک مساعی و استفاده از خرد جمعی نباید نادیده گرفت.

این نشست چندمین نشست شورای شهر با کانون ها و تشکل های مردمی سطح شهر است. پیش از این شورای شهر با هیات رزمندگان اسلام شهرستان گراش و هیأت امناء مسجد صاحب الزمان(عج) و … تشکیل جلسه داده است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. لطفا تیتر را تصحیح بفرمایید.

    کاداگ یکی از کانون هایی است که شورا را در نوشتن سند چشم انداز یاری می کند.

    برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت شهر و شهرستان با همفکری مسئولین و تمامی قشرهای مردمی و گروه ها و تشکل ها تدوین خواهد شد.

  2. سلام
    چظور میتوان با خانم شیبانی در ارتباط بود
    با توجه به اینکه بنده در یک شهرستان دیگر می باشم
    اگر امکان داره شماره تماسی از ایشون برام ایمیل کنید
    قبلا از لطف شما تشکر می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top