بستن

از برکه کل تا آبشار اندیشه با تورلیدرهای فارس

گریشنا: سرپرست معاون گردشگری استان فارس و مسئولین دفاتر و آژانس‌های گردشگری در تور نیم روزی از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی شهرستان‌ گراش بازدید کردند.

این برنامه امروز چهارشنبه، چهارم دی ماه از ساعت ۷:۴۵ با بازدید از باغ‌وحش گراش شروع شد، توقف جلو نقش گراش همراه با پذیرایی صبحانه و توضیحاتی در مورد کلات و قلعه‌ی همایون دژ از دیگر برنامه‌های این روز بود.

مجموعه هفت برکه و بازدید از نمایشگاه موزه‌ی مردم‌شناسی شهیدان عظیمی از جمله مکان‌هایی بود که مورد توجه راهنمایان گردشگری قرار گرفت، دیدن برکه کل،خانه‌ی فضل‌الله خان،حسینیه‌ی سنگاوی، مسجد آخوند و حسینیه‌ی اعظم نیز برای این تور نیم روزی جذابیت خاصی داشت.

مجتمع تولیدی حلوا‌پزی از دیگر جاهایی بود که مورد بازدید قرار گرفت و شرکت‌کنندگان در این تور حلوا مسقطی گراشی را به عنوان سوغات شهرستان گراش خریداری کردند.

و در آخر درمجموعه‌ی خدماتی، فرهنگی، ورزشی آبشار اندیشه همراه با پذیرایی نهار مراسم اختتامیه به پایان رسید.

حکمت‌نیا،سرپرست معاون گردشگری استان فارس طی مصاحبه‌ای کوتاه با خبرنگار گریشنا گفت:«معمولا در استان‌های دیگر هر ساله کارگاه‌های عملی آشنا‌سازی جاذبه‌های تاریخی توسط فعالان بخش خصوصی برپا می‌شود اما در استان فارس این اولین بار است که با بازدید از منطقه‌ی لارستان تور آشنا‌سازی جاذبه‌های توریستی ویژه متولیان سفر اجرا می‌شود.»

او در ادامه می‌گوید:«تمام تلاشمان این است که در کل شهرستان‌های استان فارس این کار را ادامه بدهیم و در بحث و بررسی هستیم که منطقه‌ی بعدی را برای بازدید انتخاب کنیم اما چون استان فارس، استانی چهار فصل است این فعالیت در تمامی فصول ادامه خواهد داشت.»

این تورشصت‌وپنج نفره که دیروز جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی لار را بازدید کرده بود امروز بعد از اختتامیه‌ گردشگری در گراش در ساعت ۱۴:۳۰،دوباره به لار برگشت تا قلعه‌ی اژدها پیکر و باغ نشاط را در لار ببیند و امشب نیز به خور سفر خواهند کرد تا با آداب و رسوم و جاذبه‌های این شهر آشنا شوند و فردا به بخش اوز می‌روند تا از این شهر نیز بازدید کنند.

حکمت‌نیا با اشاره به مهمان‌نوازی مردم منطقه بیان کرد:«من فکر می‌کنم وجود یک اثر منحصر‌به فردی به نام برکه کل و مجموعه‌ی هفت برکه می‌تواند با تقویت زیر‌ساخت‌های گردشگری به عنوان یکی از ارکان گردشگری جنوب فارس مطرح شود.»

برنامه‌ی بعدی این گروه در آینده‌ای نزدیک بازدید از جاذبه‌های بند امین در نزدیکی‌های زرقان فارس خواهدبود، سرپرست معاون گردشگری استان فارس در این رابطه می‌گوید:«دو بند تاریخی متعلق به یازده قرن پیش در این شهر وجود دارد که چون در مسیر ارتباطی شیراز به تخت‌جمشید واقع شده، می‌توان آن را به عنوان یکی از جاذبه‌هایی اصلی گردشگری استان به حساب آورد.»

 فرودی فرماندار شهرستان هم در اختتامیه‌ی مراسم طی سخنانی گفت:«میراث فرهنگی قسمتی از تاریخ است که از طریق آن می‌توان به جامعه‌شناسی گذشتگان دست یافت. میراث فرهنگی از مقوله‌های بسیار مهمی است که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.»

او از مسئولین گردشگری استان خواست تا با رسیدگی بیشتر آثار باستانی، تاریخ شهر را احیا کنند و در ادامه اظهار داشت:«در شهرستان گراش میراث‌های بسیار گران‌بهایی موجود است که بعضی از این میراث در جهان نادر است.» او از حاضرین و مسئولین خواست تا به عنوان سفیران فرهنگی شهر آثار را معرفی و مطرح کنند.

فرماندار شهرستان گراش در حضور معاون گردشگری استان فارس راه‌اندازی اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان، ثبت آثار ثبت نشده و مرمت و نگهداری و حفاظت آثار ثبت شده را جز اولویت‌ها و نیاز‌های شهر معرفی کرد و خواستار توجه بیشتر و اقدامات لازم در این زمینه شد.

در پایان فروزان مدیر موسسه فرهنگی، ورزشی و تفریحی آبشار اندیشه طی سخنانی با اشاره به تاسیس دو واحد مهمان‌سرا تا یک ماه دیگر در این موسسه به معرفی مجموعه‌ی آبشار اندیشه پرداخت و گفت:«از امکانات این موسسه می‌توان در جهت رفاه و خدمت‌رسانی به توریستان و گردشگران استفاده کرد.»

سایت شهرداری اطلاعات بیشتری، در مورد نحوه‌ی برگزاری این مراسم به شما خواهد داد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. حالا با بازدید این جمع فرهنگ دوست که علاقه ی وافری به میراث فرهنگی دارند میشود جلو تخریب بیشتر قلعه همایون دژ گراش (کلات) توسط بعضی افراد را گرفت؟
    خدا کند افرادی که نیتشان از بین بردن هویت و شناسنامه ی گراش است کمی در خلوت خود فکر کنند و به خود بیایند که اگر این تخریب (قربتا الی الله) هم که باشد صحیح نیست .
    همه با هم باید تلاش کنند تا میراث فرهنگی شهرمان و شهرستانمان در استان زبانزد باشد و روزی توریستهایی را در گراش ببینیم که به دنبال آدرس آثار فرهنگی شهرمان میگردند.

  2. شاید از سر صبح باهاشون نبودم و فقط از ظهر تا بعدازظهر همراهیشون کردم ولی همه چیز عالی بود. همگی خسته نباشید. واقعا که گراشی ها مهمون نوازی خوبین.

  3. اکثر قریب به اتفاق مردم ایران مخالف تندروها و افراطیون هستند و فقط آرامش و ثبات میخواهند

    فتنه گر واقعی کسی است که در این شرایط حساس کشور که دولتمردان ما و مردم ما احتیاج به آرامش و همراهی در مقابل قدرتهای خارجی دارند، به موشکافیها و تهمتهای بعضا” دروغ می پردازند تا الهتاب جامعه مبادا از دست برود

    تنها از حضرت عزرائیل میطلبیم که اجل این افراطیون فتنه گر را نزدیک بفرماید
    خدا ازتان نگذرد که ۸ سال ظلم کردید و هنوز هم طلبکارید (

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top