بستن

استاندار در گراش:نباید فقط به شغل‌های تجاری در کشورهای عربی متکی بود

گریشنا: سید محمد احمدی استاندار فارس در اولین روز از هفته‌ی وحدت به لار، اوز و گراش سفر کرد و صحبت‌های مسئولین این سه شهر پیرامون مهم‌ترین مسائل و مشکلات موجود در منطقه را شنید.

امروز بیست‌وچهارم دی ماه احمدی به همراه معاونین، جمشید جعفر‌پور نماینده‌ی شهرستان‌های گراش،لار و خنج، نجیب‌زاده فرماندار لارستان و هیات همراه،حجت‌الاسلام شاه‌چراغی امام جمعه‌ی بخش ارد  و همچنین اعضای شورای تامین، ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه به گراش آمدند و پس از زیارت و گلباران قبور شهدا با تاخیری چند دقیقه‌ای در ساعت ۱۴ وارد حسینیه‌ی اعظم شد.

استاندار در یک سخنرانی بیست دقیقه‌ا‌‌ی در حسینیه‌ی اعظم، پشت تریبون گفت:« در حال حاضر برای رسیدن به هدف راهی جز تحمل تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی نیست و دولت تدبیر و امید با اعتدال و عاقب‌اندیشی و بررسی همه‌جانبه‌ی امکانات موجود برای خدمت‌گذاری به مردم آماده است و بدون شک تلاش خواهد کرد تا حقی از کسی ضایع نشود، خدمات و خیر‌اندیشی مردم گراش برکسی پوشیده نیست و زبانزد است و اگر شرایط و امکان آن فراهم باشد اداراتی که خلا آن در گراش احساس می‌شود را به زودی دایر می‌کردیم و اگر حقی از سهم دودرصد نفت و گاز شهرستان گراش در این مدت ضایع شده باشد تضمین می‌کنیم که برای رسیدن به هدف توسعه‌ی همه‌جانبه و متوازن همه‌ی تلاش خود را به کار گیرم و آن را رفع کنیم. من خواهش می‌کنم از فرماندار،امام جمعه و مسئولین گراش تا برای ایجاد اشتغال‌زایی و متکی نبودن به شغل تجاری در کشور‌های عربی با سرمایه‌گذاری‌های مردمی و احداث کارخانه و شهرک صنعتی،گراش را به عنوان یک قطب تولیدی در منطقه معرفی کنند.»

سایت استانداری فارس این بخش از سخنان دکتر احمدی را مهم‌تر دیده است: « مردم و خیرین شهرستان گراش بارهای زیادی را از دوش ملت برداشته اند و ما امیدواریم این حرکت مردمی همچنان ادامه داشته باشد.» استاندار فارس با تاکید بر لزوم فعال شدن شهرک صنعتی در این شهرستان، اظهار داشت: باید از الگوهای سنتی اقتصادی فاصله بگیریم و به سمت فعالیت های نوین حرکت کنیم.

فرودی فرماندار شهرستان نیز بعد از خیر مقدم به مهمانان سخنانش را این‌گونه شروع کرد که؛ گراش و بخش ارد در سال ۸۹،در بدترین شرایط اقتصادی ارتقا یافتند،تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی تا به حال مانع از چشیدن لذت ارتقا برای مردم شهرستان شده است و در حال حاضر ما امیدوار هستیم تا در دولت تدبیر و امید و با پیگیری‌های استاندار در جهت توسعه‌ی متوازن شهرستان‌ها شاهد شکوفایی و رونق در منطقه باشیم.

از جمله مواردی که فرماندار شهرستان به منظور پیگیری در حضور استاندار به آن اشاره کرد، منابع زیر زمینی بود و گفت:«با توجه به تحقیقات انجام شده و غنی بودن منابع زیر‌زمنی تمرکز روی این مساله باعث رونق در منطقه خواهد شد، در اولویت قرار دادن سرمایه‌گذاری در شهر با توجه به تاکید دولت بر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، در حال حاضر به نسبت جمعیت گراش، این شهر بیشترین سپرده‌ها را در بانک دارد و با موظف کردن بانک‌های عامل استان در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری به صورت مشارکتی و یا به صورت‌های دیگر، موفقیت دراین زمینه نیز محقق می‌شود و بدون شک مردم در این میان حاضر به سرمایه‌گذاری خواهند شد، راه‌اندازی تالار بورس از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان گراش است.»

از دیگر مواردی که فرماندار آن را مطرح کرد؛تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که تامین هزینه‌ها‌ی آن نیازمند بودجه‌های ملی است مثل جاده چک‌چک، تکمیل مجتمع اداری شهرستان،تونل بالنگستان، تاسیس کارخانه‌ی سیمان، آب‌ و گاز‌رسانی به بخش ارد و فداغ، ارتقای دهستان فداغ به بخش، کم بودن سهم شهرستان گراش از بودجه‌ی دو درصدی نفت و گاز و تملک و دارایی‌ها و درخواست برای افزایش این سهم در سال جدید، راه‌اندازی و تاسیس ادارات بود.

حسینی امام جمعه‌ی شهرستان نیز با تاکید به راه‌اندازی ادارات در گراش و رسیدگی بیشتر به بخش مظلوم ارد و همچنین توجه جدی به اشتغال‌زایی و توسعه‌ی متوازن در کل استان از حضور نداشتن مدیران و مسئولین شهر در نماز جمعه‌ گله کرد و از مسئولین استان درخواست کرد تا مدیران شهرستان را موظف و دعوت به شرکت در نماز جمعه کنند.

با به کار بردن صفت مظلوم برای بخش ارد استاندار فارس از امام جمعه‌ی شهرستان گراش پرسید:«چرا بخش مظلوم ارد؟ ما بر حسب مقتضیات و امکاناتی که داریم سعی می‌کنیم تا به همه‌ی قسمت‌ها و نواحی استان رسیدگی کنیم.»

جعفر‌پور در سخنان کوتاه خود به بیان خیر‌مقدم به مسئولین استان بسنده کرد.

سید محمد احمدی قبل از آمدن به گراش ساعت ۱۱ در مسجد جامع اوز حضور پیدا کرد و در آن‌جا نیز به ایراد سخنرانی پرداخت او سخنانش را با تبریک فرارسیدن هفته‌ی وحدت آغاز کرد و گفت:« دولت تدبیر و امید با مشق اعتدال و با پرهیز از از افراط و تفریط و تندروی‌های بی‌حاصل قصد خدمت‌رسانی به تمام نقاط کشور از جمله مناطق محروم و دور‌افتاده را دارد و اجرای این امر ممکن نیست مگر در بستر وحدت و فضایی یکپارچه و آرام.»

او با اشاره به این که بیست‌وهفت سال قبل فرمانداری لارستان را بر‌عهده داشته است گفت تا حدودی با مشکلات منطقه آشنا است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

15 نظر

  1. جناب استانداربخش أر مظلوم است زیرابعدازارتقانه تنها جیزی بدست نیاورده که أندک داسته هایش جون خدمات کشاورزی منابع طبیعی بهزیستی تربیت بدنی وروستا های حوزه نمایندکی اموزش وبر ورش تنزل یاقته وبه مرکز شهرستان منتقل شده وبعد إز دوسال شهر داری آش مستقر نشده تاجلوتخریب أندک زیرساختهای به زحمت فرآهم أمده آش کرفته شود بله ما به نرده بان بودن خودرا عادت داده ایم جون راه حلی نمیبینیم شاید أین أندک داشته رانکهداریم

    1. دوست عزیز ارد از کی تاحالا جهادکشاورزی و منابع طبیعی و بهزیستی وتربیت بدنی داشته که ما بی خبر بودیم؟!! یعنی ارد این ادارات داشته ولی گراش نداشته وجدیدا آنها را به گراش منتقل کرده اند؟!! اینکه گفتید ارد بعد از دوسال شهرداری اش مسقرنشده به این دلیله که ارد هنوز به شهر ارتقا نیافته که این امر نیازمند تصویب هیات دولت است.ارد بخش هست نه شهر

      1. عزیزی که درجواب اردی فرموده ای ازکی جهادکشاورزی ومنابع طبیعی وبهزیستی و…….داشته بدان وآگاه باش دانستن مجراهای فراوانی دارد یکی از آنها مراکز فرادستی است خوب است این جهلتان را از آن مجرا مرتفع نمایید(اگر نمی گویید لارراقبول نداریم ) تا دراین جهل نمانید مشکل امثال شما همین جهل به حقایق است البته برخی ظالمند وظالمانه رفتارمیکنندکه (لعنه الله علی القوم الظالمین وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون ) اما بنظر میرسد شما بی اطلاع باشید بله عزیز ارد از سالهای بسیار دور این ادارات را داشته وپس از ارتقا گراش این ادارات به گراش منتقل شده اند ضمنا ناشی گری هم کرده ای ونامهای نیامده درکامنت را ذکرکرده ای که آن نیز دلیل بر علم غیب داستنتان یا عامل سانسوربودننان می باشد خسته نباشید گرفتن تصویب نامه هیئت دولت نیز فرمانداری شهرستان جدید التاسیس گراش است نه اهالی ارد ما میگوییم چرا دوسال اقدامی نشده نه اینکه به مکانیسم کار ناآگاهیم ……….

        1. دوست عزیز مزید اطلاع جنابعالی تربیت بدنی گراش از سال ۱۳۵۵ مستقر شده که پس از ۳۷سال هنوز به صورت نمایندگی اداره می شود،بهزیستی گراش از سال ۸۲به صورت نمایندگی واداره منابع طبیعی گراش نیز از سال ۸۳ به صورت نمایندگی در بخشداری سابق گراش مستقربوده که این دو نهاد پس از ارتقا گراش به اداره مستقل تبدیل شدند و مدیریت جهاد کشاورزی نیز پس از ارتقا گراش به صورت اداره ای مستقل افتتاح شدپس این اداراتی که دکر نموده ای سه تای آنها پیش از ارتقا گراش به شهرستان وجود داشته اند اما آن ادارات کذایی که در ارد به گفته خودتان در سالهای دور وجود داشته ربطی به افتتاح ادارت گراش ندارد وخوب است بدانید دولت در یک روستا اداراتی مثل تربیت بدنی وجهادکشاورزی و بهزیستی و منابع طبیعی تاسیس نمی کند که شما دم از وجود آن در ارد تا قبل از تبدیل گراش به شهرستان می زنید.ارد هنوز هم روستاست که در مرکز بخش ارد می باشد باید تلاش کنید کهبه شهر تبدیل شوید.
          جهت اطلاع جنابعالی وسایر اردی هاپس از تبدیل گراش به شهرستان دراین مدت کوتاه نمایندگی آموزش وپرورش واتفاقات برق در ارد مستقر شده، کمربندی ارد اتمام وجاده ارد به مز نیز در حال تکمیل است باتلاش رییس بهزیستی گراش به زودی نمایندگی بهزیستی هم مستقر می شود، اورژانس ارد نیز باهمت خیر ساخته شده وباکمک شبکه بهداشت شهرستان که وظیفه اش هم هست درجهت استخدام نیرو جهت اورژانش ارد اقدام شده شورا وامام جمعه ارد با همکاری فرمانداری واستانداری باید ارتقا ارد به شهر را محقق کنندهمانطور ارتقا فداغ به بخش.

  2. من از مخالفین سرسخت دوران بی اخلاقی و […] ۸ ساله احمدی نژادم و از مسببین آن در حد خود نمی گذرم چون معتقدم ضربه اینها به کشور و دین فاجعه آمیز بود. فعلا مهمترین کاری که می توانیم بکنیم ترویج اخلاق و حسن رفتار است

  3. باعرض سلام وتبریک میلاد خجسته حضرت خاتم المرسلین(ص)وامام جعفر صادق(ع):
    بنده برای بعضی از گراشی های محترم خیلی متاسفم که بسیار نا آگاهانه با ارد برخورد می کنندواساسا” ریشه مشکلات پیش آمده واختلافات موجود در منطقه نیز از همین جهالت ها وکج فهمی های برخی از آقایان گراشی است.ندانستن عیب نیست، عیب کار از آنجا ناشی می شود که بعضی ها ندانسته اظهار نظر می کنند…
    جهت اطلاع خوانندگان گرامی وشخصی که به “اردی” پاسخ داده اند چند نکته عرض می کنم ، انشاءالله که برای بیدار شدن بعضی ها از خواب جهالت وتعصب مفید واقع شود:
    ۱-ارد از اوایل دهه ی شصت دارای سرپرستی آموزش وپرورش بوده است که سه دهستان ارد ، فداغ،خلیلی وروستاهای مز وآشنا را تحت پوشش داشته است و حتی درسالهای دور قبل از انقلاب تا چاطوس در حوزه آموزشی ارد بوده است. سرپرستی آموزش وپرورش ارد با پیگیری ایثارگرانه تعدادی از جوانهای باغیرت اردی در سال ۱۳۶۸ به نمایندگی آموزش وپرورش ارتقاء یافت.اگر زحمتتان نیست به ارد قدم رنجه فرمایید و تاریخ تاسیس را روی تابلو نمایندگی ذکر شده رویت بفرمایید.
    ۲-اولین دهداری استان فارس وشهرستان لارستان در سال ۱۳۶۷ در دهستان ارد تاسیس شد.
    ۳-جهاد سازندگی ارد که بعدها به جهاد کشاورزی تغییر نام پیدا کرد نیز درسال ۱۳۶۷ تاسیس شده که علاوه بر دهستان ارد ،منطقه فداغ تاخلیلی ومز وآشنا را تحت پوشش داشته است.
    ۴-ارد از سال ۱۳۶۷ دارای واحد جنگلبانی بوده است.
    ۵-از اوایل دهه ی ۶۰ ارد دارای مرکز بهزیستی بوده است.
    ۶-پس از انقلاب برای سالهای متمادی مامور اتفاقات برق در ارد مستقر بوده است.
    *واما موضوع شهرداری! سالهاست که ارد شرایط قانونی ارتقا به شهر را دارد . این که چرا تبدیل به شهر نشده است ، معمای زشتی است که جواب آن را باید در کم کاری ، سهل انگاری، خرابکاری وعدم صداقت بعضی از آقایان گراشی در قبال ارد پیدا کرد.
    …. بهتر است ادامه ندهم که برای بعضی ها خیلی ناخوشایند است…اتقوا الله …

  4. دوست عزیز این حرفهایی که شما میزنید تنها یک ادعاست.ارد در حال حاضر حدود۶۰۰۰نفر جمعیت داره فکرش روبکنید سال ۶۷چقدر جمعیت داشته؟! همچنین آن موقع ارد نه شهر بوده ونه بخش هیچ توجیه قانونی وعقلی نداره که دولت آن هم در زمان جنگ که بسیاری از شهرستانها فاقد ادارت لازم هستند در یک روستا نهادهای دولتی مستقر کنه بهتر است بروید صحت وسقم واصالت آن تابلوها را که می فرمایید را بیشتر بررسی کنید.شما گفتی ارد اوایل سال ۶۰ دارای بهزیستی بوده دوست عزیز لایحه تاسیس بهزیستی کشور اواخر سال ۵۹ فقط تصویب شده وطی چندین سال به مرور فقط در مراکز استانها مستقر شده وهم اکنون در مراکز شهرستانها. حال شما باکدام منطق میفرمایید اوایل ۶۰بهزیستی ارد افتتاح شده؟!باور کنید اویل ۶۰ هنوز بهزیستی استان فارس هم افتتاح نشده بوده. البته خوب است صحه صدر داشته باشید وبدانید این گفتگوها در جهت تنویر بیشتر همدیگر وتضارب آرا می باشد نه تحقیر وتمسخر تا دیگر از کلماتی مثل جاهل و کج فهم استفاده نکنید استعمال این کلمات زیبنده شما نیست. در پایان پیشرفت روز افزون ارد ودیگر بخش ها ودهستانهای شهرستان رو آرزومندم

    1. عزیزی که در جواب ایلیا محترم یا محترمه أفاضه فرموده اینها ادعاست عقلا میفرمایند: البینه للمدعی شماکه تشکیک می کنید دلیلتان رابیان فرمایید اما بقول معروف من له القلت فعلیه القلت دوست عزیزیک نان بخورید هزارهزاربارازجناب شیخ أنصاری واقای مقتدری تشکر کنید وقتی ارد١٢جشمه ی جاری داشت شماواجدادتان أب رقیق شده ازجلبک حوزهایتان استفاده میکردید غسل جمعه تان بنوارد بود وقتی تنهادرمانکاهتان خانه ای خشتی وبد قواره بود أرد دارای بیمارستان تخت بستری در قبل انقلاب بود باید دانسته باشید که ان رونق دیروز أرد امروز کجاست بینه مابرای اطمینانتان مراجعه به نهادهای مادرفرادستی درلاروشیرازاست زحمت أین رابه خودت بعده تااخرت خودرابیش ازاین ظالمانه تباه نکنی هرجند سیعلم الذین ظلموا …. اردیها جیبشان خالی است امااهشان سوزنده
      الی

      1. دوست عزیز خب ارد ۱۲چشمه داشته وگراش نداشته خب نوش جانتان الان این چشمه ها خشکیده یا ازبین رفته گناه ما چیست؟ گیریم که ارد قبل ازانقلاب بیمارستان بسیار مجهز داشته خب گناه ما چیست؟ گیریم که درمانگاه گراش خشتی که هیچ حتی کپری بوده ولی سال ۶۸ این بیمارستان بزرگ و آن دانشگاه علوم پزشکی بزرگ توسط خیرین ساخته شده که خیرش به کل منطقه هم رسیده خب گناه ما چیست ؟ گیریم که ما واسه غسل جمعه آب نداشتیم ولی الان آب از سد سلمان فارسی میاد گناه ما چیه آیا چیزی از آبهای ارد کم شده؟! گیریم که ارد تمدن بونان باستان بوده خب چرا کاسه کوزه هاتون رو سر ما میشکونید؟

    2. باعرض سلام وتبریک این ایام خجسته:
      از عزیزی که این پاسخ را نوشته اند، سوال می کنم که آیا به جای نوشتن چند کلمه حدس وگمان بهتر نبود یک تحقیق درست وحسابی درباره موارد ذکر شده می فرمودید؟به جز مرکز بهزیستی که تاریخ آن را احیانا آنگونه که بیان کرده اید،باید اوایل دهه ی ۷۰ باشد، واز این بابت پوزش می خواهم(به دلیل اشتباه تایپی)، سایر موارد به اضافه موارد دیگری که در نوشته قبلی نیاورده بودم، صحیح ویقینی می باشد.از جمله:
      *بانک صادرات در دهه ی ۴۰
      * آبرسانی دردهه ی ۴۰
      *نیروی انتظامی (ژاندارمری سابق)در دهه ی ۳۰
      *برق رسانی در دهه ی ۴۰
      *بسیج درسال ۵۹-وقبل از آن یک تشکل خود جوش انقلابی مردمی از سال ۱۳۵۷ برای حفظ امنیت منطقه وتثبیت وپیشبرد انقلاب در منطقه با هماهنگی روحانیت مرتبط با حضرت امام (ره)راه اندازی شده بود.ضمنا” مردم متدین ارد پس از رحلت مرحوم آیت الله بروجردی مقلد حضرت امام خمینی (ره) بوده اند.
      *ستاد ناحیه مقاومت بسیج از سال ۱۳۶۸
      *بانک ملی از سال ۱۳۶۷
      *بانک کشاورزی از سال ۱۳۷۵
      *شرکت تعاونی از دهه ی ۴۰
      *و… بعضی موسسات مالی وشرکتهای دیگری که ذکر آنها مطلب را طولانی می کندوهمه مر بوط به قبل از تابعیت ارد از گراش بوده است.
      ***نکته خیلی مهم:در پاسخ بالا نویسنده محترم از نوشته قبلی بنده برداشت تحقیر و تمسخر نموده اند که به هیچ وجه صحیح نیست.بنده باز عرض می کنم که برای بیدار شدن بعضی ها از خواب بی خبری از این گونه ادبیات استفاده می نمایم. این شیوه راهی دفاعی است. دفاع از مردمی متدین و مظلوم که اگر از جانب خیلی از مدعیان دیانت گراشی حقوق حقه شان پایمال نشده بود، امروز وضعیت وموقعیتی به مراتب بهتر داشتند. مردم ارد به خاطر آرامش منطقه ورعایت مصالح نظام مقدس اسلامی همه مشکلات را تحمل کرده اند.متولیان امور گراش(نه مسوولان)! نه تنها به ارد ودیگر توابع نظیر فداغ ظلم کرده اند، بلکه با رفتارها وعملکردهای تنگ نظرانه وبی تدبیرانه شان آینده گراش را هم خراب کرده اند وبه مردم شریف گراش نیز ظلم روا داشته اند.
      آخرین توصیه به شما وهمه خوانندگان عزیز وبه ویژه مدعیان پیگیری امور گراش این است که : نگرش، اطلاعات ، ورفتارتان را در قبال مردم آگاه وبصیر ارد اصلاح بفرمایید.
      اللهم اجعل عاقبه امورنا خیرا”

  5. ایلیا جان شما بهتر از دید خود را عوض کنید و واقعیات را ببینید و از روی احساسات قضاوت نکنید بهتر است تفکرات منطقی داشته باشید تا در تشخیص دوست و دوشمن دچار اشتباه نشوید……
    در گراش اکثر سازمان ها و ادارات افتتاح شده توسط مردم و خیرین بوده و دوستان شما در شهر لار اجازه هیچ پیشرفت فیزیکی را به مردم گراش نداده اند شما که با مردم لار از یک چاه آب میخورید بهتر است از دوستان خود درخواست کمک کنید و گوشزد فرمایید که در امور گراش و توابع دخالت نکنند…
    ما همه چیز را خودمان ساختیم و به فکر توابع نیز هستیم ولی فقط از جیب خودمان میخوریم چون دوستان شما مانع هر کاری شده اند این بلوار کشی های ارد هم اگر دکتر حسنی از ۲% نفت پیگیری نمیکردند معلوم نبود الان این بلوار بجای ارد در شهر جدید بود یا شهر قدیم…
    خدا پدر حسنی رو بیامرزه که شما رو اندازه ۲۰ سال جلو انداخت وگرنه از اون افرادی که سنگشان را به سینه میزنید آبی گرم نمی شود

    1. باسلام
      اظهر من الشمس است که جناب عالی( بادیدن آن همه دلایل و واقعیات عینی)، با الفبای منطق نیز آشنایی ندارید . پس لطف فرموده حرف منطق را پیش نکشید.این لحن گفتار واستدلال شما آدم را به یاد منطق سران استکباری آمریکا می اندازد که همه جان ومال وهستی مسلمانها را به نابودی کشانده یا روبه نابودی می برند آنگاه دم از کمک به آنها میزنند وخودرا به دروغ در انظار جهانیان موجه جلوه می دهند.
      باز هم افاضاتی فرمودید که کار را خراب تر از اول کردید . عزیز من! هزینه احداث بلوار ارد را شورای اسلامی ارد تامین کرده است.
      لطفا” نام آقای حسنی را هم برای ما نیاورید که کارنامه ای بسیار سیاه نزد ما ومردم منطقه دارد.هم او که پس از غافلگیر شدن در طرح ارتقای ارد به بخش، سراسیمه وناشیانه سعی در ملغی کردن آن داشت.بگذارید بماند ودر این رابطه همین قدر کافی است.
      شما هم بیش از این خودتان را در وادی بی خبری ودفاع از ناحق سرگردان نکنید، که همه ما به زودی باید در پیشگاه حق پاسخگو باشیم…فان الشاهد هوالحاکم. والسلام

      1. دوست عزیز آن کسی که راجع به آقای حسنی نوشته بنده نیستم شخص دیگریست که وارد این گفتگو شده . اما نکته ای میخاستم به عرضتون برسونم که داشتم داشتم هیچ فایده ای ندارد مثلا همین لاریها دم از لارستان بزرگ بودن می زنن میگن ما زمانی باشکوه بودیم وفلان وبهمان اما الان چی دارند. اینکه می گویید ارد سالهای پیش چیزهایی داشته و الان ندارد باید به خودتون رجوع کنید چرا نتوانستهاید داشته های خود را حفظ کنید؟ و اگر احساس می کنید به شما ظلمی شده باید دلیل آن را از ۱۵کیلومتر آن طرفتر از گراش جستجو کنید ارد از سالهای حول حوش ۷۵ به بخش سابق گراش ملحق شده که هم ارد وهم گراش تا سال ۸۸ مستقیما تحت پوشش لارستان بوده اند نیک میدانید که یک بخشداری چیزی از دستش ساخته نیست.اگر از سال ۸۸ به بعد چیزی از ارد گرفته شده میتونید به دادگاه صالحه مراجعه نمایید.باور کنید گراش خودش زخم خورده لار است ولی بااین وجود طی این سالیان با همت مردم خودش ساخته شده چون عقیده داریم حلوا از هیچ جایی در دهان آدم نمی گذارند باورکنید ارد هم الان کم آدمهای بسیار ثروتمند ندارد چرا آنطور که باید وشاید آستین همت بالا نمی زنند؟ وقتی مردم ارد فوج فوج روانه بندر عباس وشیراز میشن چه انتظاری میشه داشت؟ پیشرفت یا پسرفت؟ مگر نه اینکه
        ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم
        این شعر اقبال لاهوری هم خالی از لطف نیست:
        خدا آن ملتی را سروری داد که تقدیرش به دست خویش بنوشت

        به آن ملت سر و کاری ندارد که دهقانش برای دیگری کشت
        مجددا ارزوی پیشرفت جای جای شهرستان دارم

نظرات غیر فعال

15 نظر
scroll to top