بستن

شب آغازین دهمین جشنواره کل

گریشنا:دهمین جشنواره فیلم کوتاه کل شب هشتم اسفندماه با سخنان نایب‌رییس شورای شهر و بیانیه دبیر اجرایی جشنواره کار خود را رسما آغاز کرد. برخی از مهمترین نامزدهای جوایز جشنواره دهم در این شب به نمایش درآمد.

در شبی که از جمع مسئولین تنها روسای دو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی در کنار هرمزی و مهرابی دو عضو شورا دیده می‌شدند، حبیب‌الله مهرابی نایب رییس شورای شهر سخنرانان شب آغازین دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کل بود. مهرابی با خیر مقدم به حاضرین و فیلمسازان از جشنواره کل به عنوان نمونه‌ای از فعالیت‌های مردم‌نهاد اشاره کرد که می‌تواند الگوی دیگر فعالیت‌ها در شهرستان باشد: «‌آرزو داشتم روزی جشنواره به این نقطه برسد و امیدوارم روزی شاهد باشیم که جشنواره کل گراش فراتر از این و در سطح ملی فعالیت کند. دورنمای ما برای این جشنواره عبور از مرز‌ها و حتی بین‌اللملی شدن آن است.»

مهرابی به تاثیر رسانه‌های تصویری بر جامعه تاکید کرد و گفت: «ابرقدرت با کمک ابزارهای همانند هالیوود به این جایگاه می‌رسند و از این رو کشوری مانند چین راه سختی برای ابرقدرت شدن در پیش دارد.» مهرابی از کارتون فوتبالیست‌ها به عنوان نمونه‌ای  فرهنگ‌سازی اشاره کرد.

نایب رییس شورای شهر با خواندن بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع سینماگران که در آن از فیلم‌های دیکتاور بزرگ و عصر جدید چارلی چاپلین تقدیر شده بود سخنان خود را به پایان برد.

علی فخری در بیانیه آغازین جشنواره با تقدیر از همکاران خود در هیات برگزاری جشنواره گزارشی از روند اجرایی جشنواره دهم ارائه کرد.

با این که در شب افتتاحیه جشنواره، بیشتر فیلم‌های نامزدشده مطرح امسال نمایش داده شدند، صندلی‌های خالی در سالن نمایش زیاد به چشم می‌خورد،بر اساس نظر‌سنجی انجام شده توسط خبرنگار گریشنا به نظر می‌رسید از میان فیلم‌های پخش شده در افتتاحیه، فیلم‌های impression-xps160 به کارگردانی تیام یابنده و جای خالی به کارگردانی نگین امین‌زاده نظرات بیشتر حاضرین را جلب کرده بود و  بیشترین تشویق از سوی تماشاگران نیز برای فیلم از فردا می‌ترسم به کارگردانی محمد کاظم محمودی از گراش بود.

film kal1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top