بستن

انجمن شاعران و نویسندگان در شب شعر طبیعت

گریشنا: اعضای انجمن شاعران و نویسندگان گراش برای شرکت در شب شعر طبیعت به بستک سفر کردند.

به گزارش ابوالحسن محمودی سردبیر انجمن شاعران و نویسندگان گراش؛ در یکی از آخرین روزهای سال ۹۲، بستک میزبان شاعران و ادب‌دوستان منطقه بود.

یکشنبه بیست‌ و ششم اسفند‌ماه «شب شعر طبیعت» با حضور شاعرانی از بستک، گراش، لار و اوز در سالن همایش‌های فرمانداری شهر بستک برگزار شد. در این مراسم که با یک ساعت تاخیر و با حضور فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولین این شهرستان برگزار شد، سی نفر از شاعران منطقه شعر‌های خود را در وصف طبیعت خواندند.

مصطفی کارگر، محمد خواجه‌‌پور و ابوالفضل دیباچی سه شاعر گراشی بودند که در این جمع ادبی به شعر‌خوانی پرداختند.

در خلال مراسم دکتر نوروزی شاعر و پژوهشگر لاری که یکی از مهمانان ویژه مراسم بود، از لزوم توجه بیشتر به حفظ گویش لارستانی سخن گفت. او معتقد بود که شاعران بایستی با شناخت کامل از فرهنگ و آداب و رسوم منطقه به شعر‌گویی بپردازند تا شعر آن‌ها ماندگار شود.

در انتهای این مراسم سه ساعته از شاعرانی که به شعر‌خوانی پرداختند با اهدای لوح یادبود تقدیر شد. پانزده نفر از اعضای شاعران و نویسندگان گراش در این شب شعر حضور داشتند که بعد از اتمام برنامه به همراه دیگر مهمانان در قهوه‌خانه‌ای در اطراف شهر بستک و در یک شب دل‌انگیز بهاری از آن‌ها پذیرایی شد.

angoman adabi5

4 نظر

  1. با سلام ؛ در تصحیح نقل قول یاد شده از اینجانب در “شب شعر طبیعت” بستک ، یادآور می شوم که ضمن ستایش از خدمتگزاران عرصۀ ادبیات عامه و افتخار به تلاش در ثبت و ضبط این میراث عزیز فرهنگی ، هرگز در هیچ جا نه واژۀ “زبان” را به کار برده و می برم و نه ” اچمی” ! آنچه امروز با آن مواجهیم ” گویش لارستانی” است و لاغیر . شاید نام نبردن از آن موجب تصور اشتباه گزارشگر محترم شده است .

  2. غفوری جان درود
    اصلاحیه را دیدم ولی کاش فعل “پرداخت” را هم تغییر می دادید . مثلاً می نوشتید “سخن گفت” . چون پرداخت با عبارت همخوانی ندارد . البته باز هم پوزش از ایراد ویراستاری که می گیرم ! چون مربوط به نشریه است و نیازی به دخالت یا تذکر من نیست ! بدرود .

    1. جناب دکتر, ما خدمت شما درس پس می‌دهیم. بی‌دقتی ما را در این زمینه هم ببخشایید. کاش امکان داشت تمام صحبت‌های شما را در آن جلسه مکتوب می‌کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top