بستن

بهار گراش، فرداشب در شبکه استانی فارس

Bahar Fars گریشنا: برنامه تلویزیونی «اینجا بهار است» که هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ از شبکه استانی فارس پخش می‌شود، فرداشب، دوشنبه ۱۱ فروردین به شهرستان گراش اختصاص یافته است.

هر شب یکی از شهرستان‌های استان فارس در این برنامه‌ی بهاری معرفی می‌شوند و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و مذهبی آن شهرستان در برنامه صحبت می‌کنند. در کنار این صحبت ها، غرفه‌هایی نیز به معرفی صنایع دستی و پخت غذاهای سنتی اختصاص می‌یابد.

در برنامه‌ی ویژه گراش، نام شخصیت‌هایی همچون اصغر فرودی فرماندار گراش، صادق رحمانی شاعر شناخته‌شده‌ی کشوری به عنوان شخصیت فرهنگی در کنار نام‌های دیگر برای معرفی گراش دیده می‌شود. امیرعباس امانی و امرالله عباسپور و محمود علی‌پور ترانه «گراش من» را اجرا خواهند کرد. محمدعلی شامحمدی طراحی صحنه و غرفه‌های صنایع دستی و غذاهای سنتی را به عهده دارد.

 

6 نظر

  1. بنام خدا
    با سلام، پس از خواندن یادداشت جنابعالی (با عنوان یک گراشی) متوجه شدم که شاید شما گراشی ها را خوب نمیشناسید.
    ۱- اگر منظورت از اتحاد و یگانگی و وحدت عمومی است چون اسم مقام معظم رهبری آوردید وبا جریان نفاق افکنانه در کشورهای مختلف مقایسه کردید معلوم می شود اصلا از پایگاه مذهبی امت اسلامی شهرستان گراش هیچ اطلاعی ندارید.
    شهرستان گراش یکی از شهرهای ایران اسلامی است که به ولایی بودن، متعهد و متدین بودن نه تنها در ایران اسلامی بلکه در خارج از کشور معروف است. ما ذوب شده در ولایت فقیه هستیم و برای اسلام، حکومت اسلامی، و انقلاب هر چه داریم حاضریم فدا کنیم حتی جانمان و قبلا نیز به اثبات رسانده ایم شاید تنها شهری در منطقه باشیم که نسبت به جمعیت بیشترین شهید را تقدیم اسلام نمودیم و به شهر سرداران جوان معروفیم. شهرستان گراش شاید تنها شهری در ایران اسلامی باشد که بلااستثناء حجاب خانمها چادر است و بنده هنوز در زندگی ۶۰ ساله ام خانمی بد حجاب یا بی حجاب ندیده ام (خواهران عزیز همشهری اگر اطلاعات من ناقص است با راهنمائیهای خود مرا ارشاد فرمائید). شیعه شیعه گراش قرن هاست که بر سر زبانهاست.
    ۲- اگر منظورت از اتحاد، یگانگی، ووحدت بین ما گراشی ها است، باید خدمتتان عرض کنم این بحث ها و جدل ها، دعواها خانوادگی است. مثل دو برادر که با هم مشاجره لفظی می کنند و بعد سر یک سفره می نشینند وبا هم نهار میل می کنند. همین کسانیکه در گربشنا یادداشت هائی (کامنت) نوشتند و شاید بنظر برسد حتی از خط قرمزها هم عبور کرده اند ولی مطمئن باشید هفته آینده اگر آقای رحمانی هم ببینم با هم می نشینیم و گپ میزنیم و پس از دیدن همدیگر روبوسی و آشتی کنان. هدف منهم همین است که مسائل بچالش کشیده شود و در نهایت راه مستقیم و به صلاح گراش و آینده سازان این شهر انتخاب گردد. مراجع وعلما معتقدند که اختلاف نظر باعث پیشرفت می شود، خواهشمندم روی این موضوع ها سرمایه گذاری نکتید (تفکری که جعفر پورسعی کرده در گراش و منطقه پارسیان پیاده کند).
    ۳- […]
    فقط دو تا از شهرستانهای جدا شده از لار مثال می زنم.
    الف – لامرد، قبل از شهرستان شدن یک خرابه ای بیشتر نبود وقتی که شهرستان شدند تمام لاری ها را از لامرد اخراج کردند و لامرد مستقلی بوجود آوردند و خودشان برنامه ریزی کردند و به پیشرفت و ابادانی شهرشان پرداختند و امروز لامرد لامرد شده است تا جائیکه امروز سفیر دارند، وزیر دارند، استاندار و فرماندار دارند و……..
    ب- بستک پس از جدائی از لار و پیوستن به استان هرمزگان پیشرفت خوبی داشته است (اگر چه لاری ها هنوز هم سعی می کنند بستک را کنترل کنند). ولی شهرستان های خنج و گراش را ببین و همچنین شهرهای دیگر اوز، بیرم، فداغ، جویم، بنارویه، ارد……… پس واقعیت شعر معروف “کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من” عینیت پیدا می کند. این آخرین یادداشت من در این موضوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top