بستن

پشت صحنه «اینجا بهار است» ویژه گراش

گریشنا: برنامه «اینجا بهار است» در شبکه استان فارس ۱۱ فروردین به شهرستان گراش اختصاص داشت.

TV-2

«اینجا بهار است» ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه آغاز شد. هفت سین گراشی‌ها برای این برنامه در نماد هفت برکه جای داده شده بود. بعد از حضور معاون شهرداری شیراز در برنامه اصغر فرودی فرماندار گراش نخستین نماینده گراشی‌ها بود که سخن گفت. سوال فرودی درباره آب طبیعی بنو در بخش ارد بود. این آب گرم دارای خاصیت آب‌درمانی است.

فرمانداری با معرفی موقعیت جغرافیایی و سیاسی شهرستان گراش به سوالات مجری این برنامه پاسخ داد. سعید زین‌الدینی رییس اداره اوقاف گراش مهمان تلفنی برنامه بود. زین‌الدینی درباره طرح آرامش بهاری در امامزاده‌ها صحبت کرد.

صادق رحمانی شاعر و پژوهشگر درباره آثار تاریخی و فرهنگ گراش صحبت کرد و شعر خواند. بعد از آن نوبت به سرود «گراش من» رسید. امرالله عباسپور، محمود علیپور و عباس امانی خوانندگان این سرود بود. احمدرضا خودکامه نیز جانشین ابوالحسن حسینی دیگر خواننده ترانه شده بود. این ترانه سروده مصطفی خورشیدی است و ابوالحسن حسینی تنظیم و آهنگ‌سازی آن را انجام داده است.

مجری در بخش پایانی به سراغ هنرمندان حاضر در صحنه رفت و گپی کوتاه با آن‌ها زد. کباب گراشی خوشمزه‌ترین بخش برنامه بود. مجری در پایان از خبرنگاران آزاد صدا و سیما در گراش که تصاویر مربوط به شهر گراش را گرفته بودند تشکر کرد.

نظر شما درباره این برنامه چیست؟

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

31 نظر

  1. سلام.
    برنامه ی جالبی شده بود.
    وهمه ی حاضران کار خود رابه خوبی انجام دادند
    خیلی خوب بود.
    البته من از صحبت های اقای رحمانی وهمچنین اجرای سرود گراش من بیشتر خوشم أومد.
    دیگه فکر کنم تصویر زیبایی از گراش زیبا توی ذهن هم استانی های دیگه ایجاد شده باشه
    فقط اگه تصاویر کلات ونورپردازی اونو نشون میدادن خیلی خوب میشد.

  2. باید از آقای آذربار وخانواده ایشان تشکر کنیم که با زحمت فراوان بابچه کوچک مشقت راه را تحمل کردند وبا کارهای زیبا ی هنری خود توانستند این شهر ولایی گراش را با هنرهای دستی معرفی کنند

  3. بنام خدا:
    با سلام، همشهریان عزیزم دستتان درد نکند، برنامه بسیار جالب و افتخار آفرینی بود. اجرای سرود “گراش من” که هنرمندان عزیزمان با تمام وجودشان که نفسشان از جان و دل بر می آمد شور و حالی به برنامه داده بود. معرفی “کباب ماست گراشی” از نکات بسیار بسیار خوب و عالی برنامه بود. از ضعف های هم باید گفت که تجربه ای باشد برای آینده، من آقای صادق رحمانی فقط دو بار در عمرم دیده ام (دیشب برای بار دوم) اما با آثار ایشان آشنائی کامل دارم. از حدود ۱۰ سال قبل تقریبا تمام کتابهای ایشان چه تالیف ایشان چه همکار نویسنده مطالعه کرده و بعضی مواقع ۲ بار خوانده ام و با تفکرات و نظرات ایشان بخصوص در رابطه با گراش آشنا ئی کامل دارم . ۱- ایشان در معرفی خود بعنوان یک گراشی شک داشت و لکنت زبان پیدا کرده بود ۲- در معرفی آثار باستانی گراش خوب حق را اداء نکردند، مثلا در رابطه با کلات (همایون دژ)، خود کلات هویت ما نیست بلکه آن عمارتی که هزاران سال قدمت داشت و مقر حکمرانان پارسی بوده و با خاک یکسان کردند و امروزه بصورت تلی از خاک در آمده است هویت ماست و باید بیشتر روی آن صحبت می شد نه کلات که همه شهر ها و روستاها کلات دارند. ۳- در باره شعری که خواندند این فولکلور شهر است، تا آنجائیکه من یادم می آید (حدود ۵۵ سال قبل) در عروسی هائیکه می رفتیم خانمها دور هم جمع می شدند وبا دپ و دایره این اشعار را می خواندند و شور و حالی بپا می کردند (البته در کتابشان کار جالبی کردند و آنها را به فارسی هم نوشتند و همچنین با حروف انگلیسی) شاید من دارم اشتباء می کنم و آن اشعاری که آنزمان می خواندند این اشعار نبوده و اگر کسی آن اشعار یادش می آید لطفا برایم بنویسد . شاید بهتر بود یک گراشی اصیل برای این بخش انتخاب می شد. باز هم از همه دست اندر کاران در تمام قسمت ها ی برنامه برای معرفی گراش عزیز تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم سال جدید با بر گزاری همایش ها، سمینارها، و کنفرانسها در رابطه با آداب و رسوم گراش باستان، زبان اصیل گراشی ( گویش اچمی)، و ……..و همچنین به صورت تزهای کارشناسی ارشد و رساله دکترا بخصوص در رشته های تاریخ بتوانیم گراش را نه فقط در ایران بلکه به جهانیان معرفی کنیم. انشاء ا…..

    1. آقای رحمانی بیشترین تالیفات را درباره گراش دارند و کمتر کسی به اندازه او برای فرهنگ گراش زحمت کشیده است.
      درباره هم به نظرم من بدون لکنت و با افتخار درباره گراش صحبت کرد و در همه آثارش خودش را گراشی معرفی کرده است.
      می‌خواستم بدانم شما به جز این که با خود بزرگ‌بینی و نامزد شدن خیالی در انتخابات ریاست حمهوری آبروی گراش را ببرید چه کاری برای این شهر و فرهنگ گراش کرده‌اید؟
      معیار سنجش عملکرد افراد عمل آن‌ها است. شما هم بهتر است به جای این که هر از چند وقت با یک جنجال رسانه‌ای به دنبال مطرح کردن خودتان باشید دست به یک کار علمی و عملی برای شهر عزیزمان بزنید. کاری ماندگار همانند انار و بادگیر یا سبزها و قرمزها که شناسنامه ادبیات گراش است.

    2. جناب وقارفرد صحبت های شما در مورد آقای رحمانی قابل قبول نیست.
      لطفا به دنبال تخریب افراد نباشید.
      کمی هم خود را تحلیل و بررسی کنید.
      این را هم بگویم که بنده هیچ نسبتی با آقای رحمانی ندارم و تا به حال ایشان را هم ندیده ام اما می دانم اینطور که شما می گویید نیست.

  4. با سلام خدمت دکتر وقارفرد
    ۱. من صادق رحمانی متولد ۱ مرداد ۱۳۴۳ در محله برق روز گراش. در گراش متولد شده ام و همسرم نیز گراشی است. خانه کوچکی در مسکن مهر دارم که گاه‌گاه اقامت‌گاه آرامش‌بخش من است. به گراش و مردمان‌اش عشق می ورزم. شعرها، ترانه‌ها و پژوهش‌هایم نیز از این واقعیت خبر می‌دهد.
    ۲. پژوهش‌های من در خصوص گراش و کلات بر اساس واقعیات و مستندات تاریخی و نتیجه‌ی شیوه‌ی تحقیق علمی است؛ نه بر اساس تخیلات و قوم‌گرایی منسوخ؛ که اسلام برادری و برابری و تقوا را شعار خود ساختٰ و نه قوم‌گرایی افراطی.
    ۳. انار و بادگیر شاهکار کلاسیک شعر گراشی است. همه ی دوبیتی ها و اشعار دیگر آن برساخته ذهن من است و به دلیل زیبایی های ذاتی نهفته در شعر و همجوشی با فرهنگ مردم گراش خیلی زودتر از انتظار بین مردم گراش و منطقه گسترش یافت. هر چند این اشعار از بطن فرهنگ و زبان این مردم بر آمده، اما تاکنون هیچ‌کس مدعی نشده که این اشعار به همین صورت در بین مردم از قبل وجود داشته است. اگر شما مستندی در این زمینه دارید، خوشحال می‌شوم آن را در گریشنا منتشر کنید.
    ۴. هر چند ۲۴ سال به دلایل شغلی دور از این ولایت‌ام اما قلب من همواره به یاد گراش، مردمان و مهربانی‌های دوستان‌ام می‌تپد. بیشتر آثار منتشر‌شده‌ی من در غربت ولی درباره سرزمین مادری بوده است. بنابراین بعد منزل مرا از این سفر معنوی باز نداشته است.
    ۵. چنانچه در این برنامه‌ها مجالی برای معرفی گراش پیش آمده باشد با کمال میل این کار را انجام داده‌ام که آن را وظیفه و نشان‌دهنده هویت خود می‌دانم. اما در برخی برنامه‌های تخصصی‌تر مربوط به ادبیات یا رسانه، فضای حرفه‌ای برای معرفی گراش و مردمان نیک‌سیرت آن مهیا نیست.
    ۶. در بسیار برنامه‌های رادیو و تلویزیونی در ایران و خارج از کشور حضور داشته‌ام و هیچ میلی به خودنمایی نداشته‌ام. من خود اصراری به حضور در برنامه نداشتم. لطف دوستان شامل حال من شد تا به دعوت آنان در این وظیفه‌ی فرهنگی شرکت کنم.
    ۷. فرصت برای گفتگوی بیشتر در این برنامه تلویزیونی از طرف کارگردان به ما داده نشد. وگرنه سخن در مورد گراش و آثار تاریخی آن به ساعت‌ها فرصت در یک برنامه رسانه‌ای نیاز دارد. ولی ما به محدودیت‌ها و ساختارهای رسانه‌ای آشناییم، و سعی کردیم بیشترین استفاده را از وقت موجود ببریم.
    ۸. بعد از پخش برنامه به گراش آمدم، و خدای را شکر بازتاب آن در میان مردم کوچه و بازار بسیار عالی و راضی‌کننده بود.

  5. صادق نه گرین کارت آمریکایی دارد و نه زن آمریکایی. او و همسرش هر دو زاده‌ی گراش هستند و اقوام مادری او نیز همه گراشی هستند. ما به او افتخار می‌کنیم و گراش به داشتن چنین فرزندی به خود می‌بالد.
    ما باید افتخار کنیم که او گراشی است؛ و هر کس که ذره‌ای فرهنگ داشته باشد این نکته را درک می‌کند.

  6. ارد به فرزند خود جناب دکتر وقارفرد افتخار می‌کند. ما امیدواریم او به سرزمین اصلی خود برگردد و منشا خیر و برکت برای علم و فرهنگ این شهر باستانی و اهورایی باشد. او باید در دوره بعد انتخابات ریاست جمهوری از خود ارد نامزد شود و انشالله او را در کسوت رییس جمهور دوازدهم ببینیم.

  7. سلام خدمت همشهریان عزیز
    تابحال هیچوقت این احساس را نداشته ایم که به غیراز این خاک پاک تعلق داشته باشیم .مادر اینجا متولد شده و رشد کرده ایم سرزمین مادری افتخارماست .بعداز شکرانه این نعمت که مسلمانیم وشیعه وایرانی شاکر خداوندیم که گراشی هستیم .پدر درحالی که می توانست درهرجای دنیا با امکانات بیشتر زندگی کند گراش وخدمت به فرهنگ این مردم را برگزید .فرزندان نیز هرکدام به نوعی دنباله رو کارپدر بودیم .تعصبات قومی وقبیله ای همیشه موجب تفرق ورکود است.پیامبر صهیب رومی وسلمان ایرانی وبلال حبشی را در کنار داشت .برتری به تقواست نه چیز دیگر. همه ایران سرای من است.

  8. بنده لاری هستم و به اصالت خود افتخار میکنم و مفتخر هستم که سرزمین لارستان دارای پژوهشگران بسیاری است که همیشه برای این سامان زحمت کشیدند و افتخار افریدند، از جمله انها جناب اقای رحمانی هستند که بی ادعا و عاشقانه زحمت کشیدند، جای بسی خوشحالیست که این بزرگ متعلق به این منطقه هستند.

  9. آقای دکتر وقارفرد باتوجه به اینکه خانواده ی رحمانی حدود بیست هزار نفر قوم و خویش سببی و نسبی در گراش دارند و از جمله شما نیز جزو اقوام سببی ایشان هستید . پس شما و بقیه نیز گراش غیر اصل هستید.حالا پیدا کنید گراشی اصیل را. بفرمایید که گراشی اصیل چه خصوصیاتی دارد؟!

  10. دکتر وقارفرد اگر میخواهید بزرگ باشید نام بزرگان را به زشتی نبرید. شما یک بار با نامزدی در انتخابات رییس جمهوری خود را به یک حقیقت بزرگ چسباندید و این بار نیز با انتقاد از یک انسان بزرگ، میخواهید خود را بزرگ جلوه دهید. خودتان بزرگ باشید. شما مثل برادرِ حاتم طایی عمل می کنید .

  11. آقای رحمانی واقعا از اجرای فوق العاده شما در شبکه استان فارس تشکر میکنم که به طور خلاصه و چکیده توانستید گراش را به مردم های شهر های دیگر تعریف کنید .
    سرافراز و سربلند باشید. افتخار میکنم به این شاعر بزرگ گراشی که برای شهر ما این سربلندی را بر جای گذاشته است.

  12. اقای صادق رحمانی مایه ی فخر و مباهات گراش و از شاعران برجسته ی کشور هستند. به نظر من باید مراسم بزرگداشتی درخور شان ایشان در گراش برگذار شود. بنده به زعم خودم و به عنوان یک گراشی دست ایشان را میبوسم و کمال تشکر را از ایشان دارم. ما مفتخریم که ایشان گراشی است. امیدوارم سخنان ناروای برخی گزافه گویان نا اهل خللی در مسیر خدماتی که به گراش نموده و مینمایند وارد نکند.

  13. جناب وقارفرد شما پا را از دایره انصاف بیرون گذاشته اید. خود شما هم اگر بخواهید در همان چند دقیقه ی ناچیز گراش را معرفی کنید بیش از این نمیتوانستید چیزی بگویید. گراشی غیر اصیل خواندن یک پژوهشگر ارشد گراشی و دلسوز به حال گراش چیزی جز دلسرد کردن یک خادم به گراش و در نهایت خیانت به گراش نیست. به فرض محال که اقای رحمانی قصد خودنمایی داشته باشند ایا نتیجه ی این خودنمایی چیز جز شناساندن گراش و خدمت به گراش است؟ شما که از نوادر و دلسوزان گراش هستید چرا…

  14. بنام خدا
    با سلام، من حرفهایم را خیلی رک و بدون هیچگونه تعارف و چاپلوسی بیان می کنم، دیگر دوران موعظه و نصیحت و ایماء و اشاره گذشته است. تمام نوشته هایم بر اساس سند، مدرک و دلیل است. تبعات این کار خودتان بهتر می دانید، حتی من بعضی از بهترین دوستانم را از دست دادم و از زمان قدیم گفته اند “حرف حق تلخ است” اما باید زد. تشکر می کنم از تمام همشهریان عزیزم که نوشته هائی (کامنت) داده اند که غیر منتظره هم نبود. امیدوارم برای رسیدن به گراشی آباد، آزاد، و مستقل موفق و موید باشید، تا برای فرزندان، نوه، ونبیره های خود زندگی خوب و شادی بیمه کنید.
    ۱- من حسن وقارفرد گراشی متولد سال ۱۳۳۱ فرزند حاج علی وقارفرد فرزند حاج غلامحسین وقارفرد. اصالتا سبزواری هستیم و اجداد ما بر می گردد به ملا هادی سبزواری (اطلاعات بیشتر از عموی عزیزم حاج امان ا….وقارفرد بگیرید)
    از طرف مادری: مادرم دختر زینل کل غفورو از طا یفه میرهای گراش است و شهرت مادرم گراشی است.
    پدر بزرگ من مدت ۱۶ سال محل کارش ارد بوده و زمستا نها در ارد و تابستانها در گراش (ییلاق و قشلاق) زندگی می کرده و پدرم در ارد مغازه دار بوده است.
    ۲- مردم ارد افرادی ارام و مهربانی هستند و من هر چه از خوبی های اردی ها بگویم کم گفتم، اما آنچه بین ارد و گراش بوجود آمده بر نامه ریزی شده از طرف دشمنان اردی و گراشی بوده است و گرنه در طول تاریخ رابطه بین گراش و ارد، فداغ، خنج، بیرم، لامرد، بیخه جات و کلا منطقه گرمسیرات حسنه و عالی بوده است. پدران ما برادر وار و خواهر وار با صمیمیت با هم در مناطق مختلف زندگی می کردند و از کمک به همدیگر هیچ دریغ نمی کردند.

    ۳- در نوشته خود ذکر کردم که “با تفکرات و نظرات آقای رحمانی بخصوص در رابطه با گراش آشنائی کامل دارم”. درست است که ایشان در کارهای فرهنگی کار کرده اند ولی از کلیه آثار ایشان (از کتب کوناگون گرفته تا سردبیری روزنامه های باصطلاح گراش صحبت نو، حمایت، صدف، و اخیرا هم افسانه) از هویت گراش و گراشی حمایت نکردید و بعضی مواقع از لاری ها هم لاری تر بودید. فقط به چند فقره اکتفا می کنم. اینهمه ظلم و ستم که در صد سال گذشته به گراش و گراشی کردند، وقتی به گراش حمله نظامی کردند و فرزندان گراشی بخاک و خون کشیدند، وقتی سرزمین های مقدس گراش غصب و اشغال نمودند، وقتی بر خلاف تمام موازین قانونی و بین المللی اوز و بیرم که پاره تن شهرستان گراش بود جدا کردند، و شهرستان گراش به عنوان خیابانی از لار در ایران معرفی کردند، و قتی گراشی را بعنوان افرادی شرور و خشونت طلب که همیشه جلو اتوبوس ها می گیرند و سنگ پرتاب می کنند به مسولین مملکت و حتی در استانهای دیگر معرفی کردند، آقای رحمانی چند بار در روزنامه ها به سر دبیری جنابعالی و همچنین در کتابهائی که تالیف کردید به آنها اعتراض کردید و یا در نوشته های خود منعکس نمودید؟ چند ساعت یا حتی چند دقیقه در تلوزیون سراسری (کانال ۳؟) از ظلمهائی که بر گراش رفته یا حتی در رابطه با معرفی شهرستان گراش برنامه گذاشتید؟ شما از اصحاب رسانه هستید و می توانید برای شهرستان گراش و مردم متدین و مهربان گراش خیلی کار ها بکنید البته اگر بخواهید. اگر بخواهم ادامه دهم چندین صفحه خواهد شد.
    ۴- در باره نامزدی ریاست جمهوری: شاید بصراحت می توانم بگویم اگر من رئیس جمهور بودم وضع مملکت از این که است بهتر می شد. حد اقل نامزدی ریاست جمهور شدن من باید انگیزه ای بشود برای شما جوانان تا بیشتر درس بخوانید، مدارج عالی طی کنید و در ایران اسلامی پست و مقام بگیرید و بخود بگوئید “اگر پسر حاج علی حاج غلامحسین گراشی می تواند چنین ادعائی بکند من چه کمتر از او دارم”. چند شب قبل در مجلس عروسی نشسته بودیم و دو نفر از اساتید پیشکسوت نیز حضور داشتند، یکی از آنها جمله ای گفت “ما وقتی دبیر و رئیس دبیرستان بودیم سالی ۱۰ نفر در رشته های پزشکی، مهندسی، و….قبولی دانشکاه سراسری داشتیم با ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی (اتفاقا چند نفر از متخصصین پزشکی و مهندسی حضور داشتند که دانش آموزان این عزیزان بوده اند) اما حالا چه؟. ما هم در آمریکا هم کار سیاسی کردیم و هم کار فرهنگی و فقط یکی از آنها دارید می بینید.
    ۵- من نه گرین کارت دارم و نه پاسپورت آمریکائی، این شعر نمیدانم از کیست:
    آیا حدیث حاضر و غایب شنیده ای خود در میان جمع و دلش جای دیگریست
    ما خودمان آنجا بودیم و دلمان گراش، شبی نشستیم و تصمیم گرفتیم فردا باید بار سفر ببندیم و برگردیم، همین کار را هم کردیم، الان هم خیلی خوشحالیم و آمدیم ایران بمیریم و در گراش ما را دفن کنند. سن من هم از ۶۰ گذشته نه نیاز به مطرح شدن داریم و نه ادای برادر حاتم طاعی در می آوریم.
    شاید این نوشته ها تلنگوری باشد برای آقای رحمانی و از فردا در افکارش تجدید نظر کند و برای گراش مظلوم قلم بزند و قدم بر دارد و واقعا همانطوری باشد که خود شان بیان کردند. انشاءا…..

  15. آقای دکتر وقارفرد :
    در حالی که مملکت به فرموده مقام معظم رهبری بیش از هر زمان به وحدت وعدم تفرقه وکینه ودشمنی بین مردمش نیاز دارد شما شخم زدن حوادث گذشته را پیشنهاد می کنید تجربه نشان داده ومی دهد که اینگونه دشمنی ها فرجامی جز شعله ور شدن جنگ هایی خانمانسوز نداشته است همانگونه که در سوریه آفریقا عراق و…قابل مشاهده است ونفعش را دشمنان میبرند .اینگونه اختلافات بخصوص درمورد مسایل ارضی در همه جای ایران بین شهرها واستانهای هم جوار وجوددارد ولی جناب آقای دکتر آیا جایگاه مطرح کردنش رسانه عمومیست ؟ تا بحال که اینچنین برنامه ای ساخته نشده که برای ما دومیش ساخته شود .ثانیا آقای رحمانی رجل سیاسی نیستند تنها نویسنده وپژوهشگر هستند چه اشکال دارد در مورد کل لارستان پژوهش داشته باشند کار ایشان نشان از سعه صدر مردم گراش دارد.
    جناب دکتر شاعر فرموده دوصد گفته چون نیم کردار نیست حالا که تشریف آوردید یاعلی دست به کار شوید ماهم پشتیبان شماهستیم درسازندگی وتشویق وترغیب جوانان به تحصیل نه در شعله ورکردن اختلافات . با این اعتماد بنفس بالایی که از شما می بینیم مطمینا موفق خواهید شد.

  16. واقعا از ادمی به سن شما مستر وقارفرد تعجب میکنم ! چه حرفهای کودکانه ای میزنید .انگار از مسائل مملکت خبر ندارید .واقعا برای خودم متاسفم که انسانهای همچون شما همشهری من هستین .لطفا ادامه ندهید و بیشتر از این خودتان را در ذهن مردم حقیر نکنید .

  17. با عرض ادب و احترام به هر دو بزرگواران
    جناب دکتر رحمانی یکی از پژوهشگران با انگیزه گراشی که تا به حال کارهای مهمی برای شناخت هر چه بیشتر گراش انجام داده است وبین مردم عزیزمان جایگاه خاصی دارد . از ایشان تشکر میکنم و با تمام وجود دوستش دارم
    جناب دکتر وقارفرد شما با تلاشهایی که داشته اید به این جایگاه رسیده اید بنده تا یک سال قبل به هیچ وجه شمارو نمیشناختم . ولی بعد از کاندید شدن شما با تحقیقاتم متوجه توانایی های شما شدم . حال از شما خواهشمندم برای سرافرازی گراش خودی نشان دهید .
    مطمئن باشید ما به هر دوی شما افتخار میکنیم . دکتر رحمانی با تمام وجود برای گراش کار کرده حال منتظر شما هستیم چون میدانیم میتوانید از هر لحاظ چه علمی و چه سیاسی برای شهرتان گراش کارهای مهمی انجام دهید . در اینجا از جناب دکتر امیر حمزه محرابی خواهشمندم برای وحدت هر چه بیشتر تمامی عزیزان فرهیخته گراشی کاری انجام دهد .

  18. چند نکته برای کامنتهای بالا :
    ۱- اینکه یک نفر اهل فلان شهر باشد و الان در گراش است و گراشی شده ، عیب نیست. نوع نگرش و فعالیت آنها مهم است چنان که:
    – آقایان رحمانی اصلالتا جویمی هستند و پدرش، بزرگ شده جهرم است
    -آقایان معصومی ، کرمانشاهی هستند و یکی از فرزاندنشان به گراش مهاجرت کرده است
    – آقای سید حبیب الله افقهی ، آبادانی است و ریشه لاری دارد
    – مهروری ها اردی هستند
    – موغلی ها لاری هستند
    وقارفردی ها هم اردی هستند و…
    ۲- برنامه اینجا بهار است ویژه گراش ، در آن مدت کم ، خوب و قابل قبول بود و حضور آقای صادق رحمانی در این برنامه کار خوبی بود
    ۳- اینکه روزنامه ها و سایت های تحت مدیریت آقای رحمانی به جای حمایت از گراش به لار و لاری ها بهاء می دهند ، جای تردید نیست و به راحتی می تواند صدها نمونه آورد . مثلا :همیشه به جای شهر لار ، می نویسند : لارستان یا لارستان بزرگ
    ۴-دکتر وقارفرد معمولا مطالب حقی می نویسند ولی زبانشان تند است و حرمت بزرگان را نگه نمی دارند. اگر از زبان نرمتری استفاده کنند ، بهتراست

  19. بنام خدا:
    با سلام ، تشکر می کنم از تمام همشهریان عزیزم که نظرات (کامنت) خود را بیان کردند. البته بعضی از نویسندگان لاری هستند و بعضی ها گراشی. در جلسه ای که بهمین منظور در فرمانداری تشکیل داده بودند و بنده نیز حضور داشتم . قرار شد این مسولیت را به استاد صلاحی واگذاز کنند، اما آقایان شاه محمدی و نام آور (خبر نگار) اسم آقای رحمانی پیش کشیدند و بنده هم همان جا مخالفت کردم و گفتم این کار در تخصص آقای صلاحی است و بهتر است به ایشان واگذلر کنید. در هر صورت ما نظراتمان را مطرح کردیم و آقای رحمانی هم نظراتشان مطرح کردند و قضاوت را می گذاریم بعهده همشهریان عزیز م از شهرستان همیشه پایدار گراش. خداوندا گراش و گراشی مظلوم را در پناه خودت قرار ده. آنهائیکه خالصانه بری این شهر ومنطقه خدمت می کنند موفق بدار و آنهائیکه ناآگاهانه به این شهر ظلم می کنند آگاهی عنایت بفرما و دردمندان این شهر را آرامش بخش. آمین

    1. آقای وقارفرد چرا مغالطه می‌کنید.
      در همان جلسه تصویب شد آقای صلاحی نیز در برنامه حضور داشته باشند و این مساله نهایی شد. اما روز آخر ایشان به دلایلی نتوانستند به شیراز سفر کنند و در برنامه حضور داشته باشند به همین دلیل به جز شعرخوانی مسئولیت معرفی تاریخ گراش نیر به دوش آقای رحمانی افتاد و انصافا این کار را به خوبی انجام دادند.
      این کینه شخصی شما باعث شده است بخشی از مسائل را نبیند و تحریف کنید.

  20. برایتان متاسفم که جنبه پخش برنامه ای برای شهرتان را ندارید.
    اینجا از پشت صحنه برنامه از شما نظر خواهی شده نه تست شخصیت شناسی افراد.
    اگر خودتان مرد عمل هستید گامی پیش نهید.متاسفانه خرده گیری ومنفی گرایی و قدر نشناسی از دیگران صفت بارز مردمان اینجاست.
    به قول یکی فقط منم منم می کنند وبس.

  21. بله .پس معلوم شد گراشیها خودشان هیچ دلشان بحال خودشان نمیسوزد .تا الان هم به همت دیگران غیر گراشی بوده که به این جا رسیده اید .از همت والای شیخ علی اصغر رحمانی بود که چاه و لوله کشی در گراش بوجود امد .پدر همین اقای رحمانی بود که اسلام و دین را به گراشیها شناساند که هنوز که هنوز است از او به خیر و نیکی یاد میشود .شیخ علی اصغر رحمانی بود که در ابادانی گراش میکوشید و پیگیر احداث حمام و ….بود .البته لیاقتتان اینها نبود !!!!خدا رحمتش کند

نظرات غیر فعال

31 نظر
scroll to top