بستن

سیزده به در با احتمال بارش باران

گریشنا: اگر در روزهای آخر تعطیلات نوروز قصد مسافرت دارید خود را برای یک هوای بارانی آماده کنید.

سایت هواشناسی فارس در اطلاعیه ۱۱ فروردین ماه برای روزهای پایانی تعطیلات بارندگی و احتمال آبگرفتگی معابر را پیش‌بینی کرده است. براساس این اطلاعیه: «بررسی نقشه های پیش یابی و محاسبات عددی نشان دهنده شکل گیری و نفوذ یک سامانه جدید بارشی به استان می باشد که از اواسط روز چهار شنبه ۱۳/۰۱/۱۳۹۳ تا بعدازظهر  روز جمعه مورخه ۱۵/۰۱/۹۳ در استان فارس باعث ایجاد ناپایداری به صورت رگبار باران و رعدوبرق ، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید خواهد شد.»

شایان ذکر است که روز چهارشنبه بعداز ظهر نواحی شمال غرب(اقلید و سپیدان) ، غرب (نورآبادممسنی ، کازرون و فراشبند) و به تدریج مرکز(شیراز، فیروزآبادو مرودشت) و روز پنجشنبه بیشتر نواحی جنوب غربی(قیروکارزین،خنج و لامرد) و در روز جمعه در مناطق جنوبی فعالیت بارشی سامانه شدیدتر خواهد بود . لذا آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در آمد و شد و طغیان رودخانه ها وجود دارد همچنین احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد طی این مدت دور از انتظار نیست.

وبلاگ هوای گراش پیش‌بینی کرده است این بارش یکی از طلایی‌ترین بارش‌های جنوب بویژه جنوب فارس و هرمزگان خواهد بود.

با توجه به مسافرتهای نوروزی و تردد در جاده ها توصیه می‌شود تا حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری گردد و همچنین تمهیدات لازم در جهت فراهم کردن وسایل گرمایشی مناسب در مسافرت در نظر گرفته شود.

Baran 13920514 (3)

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top