بستن

بازگشت خواست‌خدایی برای ساخت فرودگاه گراش

گریشنا: مهندس مسعود خواست‌خدایی بعد از یک وقفه دوساله، این بار به عنوان مسئول راه‌اندازی فرودگاه به شهرستان گراش بازگشت.

احداث فرودگاه از سال‌های گذشته در برنامه‌ی معتمدین شهرستان گراش قرار داشت. پیش از احداث فرودگاه لار، قرار بود فرودگاهی در محدوده دشت بالا احداث شود که با واگذاری زمین‌های آن منطقه با کاربری کشاورزی این مساله منتفی شد. تا این که با انتخاب علی اصغر حسنی به نمایندگی مجلس، وی اعلام کرد مجوز فرودگاه باربری در گراش را دریافت کرده است. اکنون به نظر می‌رسد یک بار دیگر مساله‌ی احداث فرودگاه در گراش با حضور مهندس خواست‌خدایی جدی شده است.

خواست‌خدایی یکی از مدیران نخبه دولت دکتر احمدی‌نژاد بود. او با سابقه‌ی مدیریت در شرکت فرودگاه‌های کشور به ویژه آسمان به عنوان اولین فرماندار گراش انتخاب شد. بعد از دو سال مدیریت مجاهدانه در گراش، او این بار به فرودگاه رشت رفت.

خدمت خواست‌خدایی در فرودگاه رشت اول آوریل ۲۰۱۴ به پایان رسیده است، و او بلافاصله از امروز، سیزده فروردین، به گراش آمد تا پروژه‌ی ناتمام خود را در این شهرستان به پایان برساند. خواست‌خدایی ۱۱ بهمن‌ماه نیز سفری غیررسمی به گراش داشت که خبر آن در گریشنا منتشر شده است.

علی‌اصغر حسنی که در حال گذراندن سیزده‌به‌در بود، به خبرنگار گریشنا گفت: «احداث فرودگاه از آرزوهای دیرین مردم گراش بوده است. بحمدالله قدم‌های بزرگی در راه تحقق این آرزو برداشته شده است. مشکلات کوچکی در این مسیر وجود دارد که امیدواریم رفع شود و تا سیزده فروردین سال آینده این فرودگاه شروع به کار کند.»

حسنی در مورد مشکلات موجود سخنی نگفت، اما به نظر می‌رسد مساله اصلی این باشد که با توجه به ارتقای فرودگاه لار به اداره کل، در صورت احداث فرودگاه در گراش، این فرودگاه باید زیر نظر فرودگاه لار قرار گیرد. این مساله دلیل تاخیر در راه‌اندازی فرودگاه تاکنون بوده است.

شنیده می‌شود محمدعلی شامحمدی از حامیان احداث این فرودگاه است. او با استفاده از کارت طلایی سفر خود، پنجاه درصد از بلیط‌های سال نخست این فرودگاه را برای دعوت مهمانان فرهنگی موسسه فرهنگی هنری هفت برکه گراش پیش‌خرید کرده است.

هیات امنای مساجد صاحب الزمان (عج) و ولی عصر (عج)، عبدالله نظامی و پسران، صنف واردکنندگان بال هواپیما، انجمن مردمی ایکوموس، سامی بیگی، خلبان حمید محمودزاده، دکتر بهمنی و هیات امنای دانشکده علوم پزشکی گراش، انجمن گراشی‌های مقیم توییتر، ساکنین روستای زیارت، از جمله گروه‌ها و اصنافی بودند که با صدور بیانیه و ارسال پیام تبریک، حمایت خود را از این حرکت ملی اعلام کرده‌اند.

نخستین اقدام خواست‌خدایی در مسئولیت راه‌اندازی فرودگاه گراش، انتخاب یک نام مناسب برای این فرودگاه است. وی گفت: «همشهریان عزیز می‌توانند اسامی پیشنهادی خود را که نشان‌دهنده‌ی فرهنگ و عظمت شهرستان گراش و همچنین کوتاه و خوانا باشد را به شماره ۰۹۳۷۴۹۰۹۶۰۰ پیامک نمایند.» خواست‌خدایی از مردم خواست تا قطعی نشدن مجوز، از به کار بردن عنوان بین‌المللی برای این فرودگاه خودداری کنند.

Football Pishkesvat (39)

29 نظر

  1. ایشالله . به زودی زود فرودگاه کاراش بشه و راه اندازی بشه . تو دبی بین گراشیها پر شده که مثل اینکه شیخ محمد حاکم عمارت دبی گفته که من با هرینه حکومت دبی در گراش فرودگاه میزنم به این شرط که درآمد چند سال اول فرودگاه مختص عمارت دبی باشه ولی مثل ابنکه مورد تایید قرار نگرفته . بازم میگم راست و دروغش الله واعلم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 نظر
scroll to top