بستن

قوانین جابه‌جایی و حمل دام و طیور

گریشنا:بر اساس اطلاعیه‌ای از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان گراش با تصویب و اضافه شدن چند قانون در سازمان دامپزشکی کشور متقاضیان حمل دام،طیور و فرآورده‌های خام دامی موظف به رعایت این قوانین هستند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:80257261-2799063

در اجرای قانون سازمان دامپزشکی کشور، تصویب نامه هیئت وزیران و دستورالعمل اجرایی حاکم بر حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی موارد زیر را به اطلاع می‌رساند:

  •  دامداران می‌بایست جهت حمل و نقل هر نوع دام زنده از محل نگهداری به سایر نقاط کشور، با مراجعه به اداره دامپزشکی شهرستان محل سکونت خود اقدام به اخذ گواهی حمل بهداشتی کنند.
  • متقاضیان جهت حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی، می‌بایست با مراجعه به مسئول بهداشتی واحد تولید کننده فرآورده مورد حمل و یا اداره دامپزشکی شهرستان محل سکونت خود اقدام به اخذ گواهی حمل بهداشتی نمایند.
  • مرغدارن می‌بایست جهت حمل و نقل مرغ زنده از محل مرغداری به مقصد کشتارگاه‌ها،با مراجعه به مسئول فنی بهداشتی واحد مرغداری خود و یا اداره دامپزشکی شهرستان محل سکونت خود اقدام به اخذ گواهی حمل بهداشتی کنند، در غیر این صورت حمل دام و فرآورده‌های خام دامی غیر مجاز تلقی و طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top