بستن

۱۲ روز فرصت برای درخواست دریافت یارانه

گریشنا: ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان دریافت یارانه در مرحله‌ی دوم هدفمندی یارانه‌ها از روز چهارشنبه بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود و تا جمعه بیست‌ونهم فروردین ادامه خواهد داشت.

آخرین پرداخت نقدی همگانی در مرحله اول نیز در فروردین ماه به میزان ۴۵۵۰۰ تومان واریز خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه‌ی فرمانداری شهرستان گراش؛ متقاضیان بر اساس برنامه‌ی زمان‌بندی شده و انطباق آن با اولین رقم سمت راست درج شده در کارت ملی سرپرست خانوار می‌توانند با تکمیل فرم در سامانه‌یwww.refahi.ir اقدام به ثبت‌نام در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها کنند.

formافرادی که نخستین رقم سمت راست کد ملی آن‌ها با صفر شروع می‌شود می‌بایست روز ۲۰ فروردین برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه‌ی www.refahi.ir مراجعه کنند و کسانی که اولین رقم کد ملی آن‌ها ۱ است روز ۲۱ فروردین فرصت ثبت‌نام آن‌ها در سامانه خواهد بود  و این ترتیب تا پایان روز ۲۹ فرودین ادامه دارد.

در این اطلاعیه اشاره شده؛افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در فرصت‌های مقرر شده ثبت‌نام کنند روز‌های شنبه و یک‌شنبه ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه مهلت خواهند داشت برای ثبت‌نام اقدام کنند.

همچنین برمبنای این اطلاعیه،«بعد از تکمیل فرم و طی مراحل ثبت‌نام امکان هرگونه اصلاح و ثبت‌نام مجدد وجود نخواهد داشت.»

روابط عمومی فرمانداری گراش گفت:« فعلا مراکز ثبت‌نام اینترنتی در گراش برای کسانی که به شبکه‌ی اینترنت دسترسی ندارند مشخص نشده است اما بنا بر پیش‌بینی‌ها مانند مرحله‌ی اول، ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود.»

اما براساس اطلاعیه‌ی منتشر شده؛«طبق توافقات صورت گرفته افراد می‌توانند با در دست داشتن شماره ملی و کدپستی به مراکز و دفا‌تر کمیته امداد، سازمان بهزیستی، دفا‌تر پیشخوان دولت پلیس +۱۰ و دفا‌تر فناوری اطلاعات (آی سی تی) روستایی مراجعه و در آنجا اینترنتی ‌نام‌نویسی کنند.»

سایت رفاهی فرم سه‌صفحه‌ای را برای ثبت‌نام متقاضیان نیازمند دریافت یارانه طراحی کرده است.

«در انتهای صفحه اول متقاضی یارانه نقدی باید تمام شش بند ذکر شده را تأیید کند که این به منزله فهم دقیق ازمقررات دریافت یارانه نقدی تلقی می‌شود.»

form1در این صفحه مولفه‌ها و قوانین دریافت نقدی یارانه‌ها در شش بند توضیح داده شده است،در بند ششم آن به سطح درآمد ماهانه‌ی خانواده اشاره شده است که شامل مجموع کل درآمد‌ها شامل شغل اول،شغل دوم، اجاره بها و سود سهام قبل از پرداخت اقساط بانک می‌شود. منظور از درآمد صرفا درآمد سرپرست خانوار نیست و برای محاسبه‌ی درآمد کل، درآمد مجموع اعضای خانوار محاسبه می‌شود.

در این صفحه به افراد تذکر داده شده است که در صورت وارد کردن اطلاعات نادرست به میزان سه برابر وجه یارانه‌ی نقدی دریافتی جریمه خواهند شد.

form2«صفحه دو شامل پرسش‌های متداول است، در ابتدا سرپرست خانوار متقاضی یارانه نقدی باید شماره ملی خود را در محل تعبیه شده در سمت چپ صفحه بدون خط تیره و فاصله وارد کند.» شماره حساب یارانه و تعداد اعضای خانوار گزینه‌های دیگر این فرم است که باید پر شود.

form3در صفحه‌ی سه، متقاضیان بر اساس پنج سقف درآمدی تفکیک شده‌اند که شامل سقف درآمدی ماهانه کمتر ۶۰۰ هزار تومان، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان، یک میلیون تا ۲ میلیون تومان، ۲ میلیون تا دو و نیم میلیون تومان و بالا‌تر از دو و نیم میلیون تومان می‌شود.

به گزارش سایت تابناک رییس کل بانک مرکزی با بیان این که رشد قیمت‌ها همانند فاز اول هدفمندی نخواهد بود گفت؛« تاثیر اجرای این فاز به دلیل شیب کم آن در تورم اندک است و در مجموع پیش بینی می‌شود که حداکثر تورم با در نظر گرفتن آثار فاز دوم هدفمندی به ۲۵ درصد برسد.»

 

 

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

8 نظر

  1. با سلام لطفا در مورد حکم شرعی گرفتن یارانه صحبت کنید چرا بعضی ازپولدارها فکر می کنند هم باید پولدار باشند و هم صدقه بگیرند ‍ یارانه حکم صدقه دارد چرا آن را حق مسلم خود میدانند؟

    1. مرد حسابی … این حرفا پیه میزنی … چرا داری از خودت حرف در میاری..
      کی گفته …کجا نوشته یارانه حکم صدقه داره …یارانه پول نفته خاک و سرزمینته … حق منه … حق توئه … حق همس … صدقه اس؟؟!
      لا اله الا الله… شیطونی میگه همچین …

  2. بعضی ها می گویند اگر ما انصراف دهیم معلوم نیست که در راه عام المنفه خرج شود به نظر من ما باید عمل به وظیفه کنیم مسو لیت دیگران به عهده خودشان است.

  3. منظورم اینه که وقتی همه قطره های دریا میتونند باهم جمع بشن و یک کار مفید بکنن چرا این قطره ها را از هم جدا کنیم به خاطر یه کم بیشتر خواهی در ضمن این حرفها را برای کسانی که احتیاج ندارند زدیم نه برای فقرا ( برای فقرا که ازشیر مادر حلال تر است ) ودیگر اینکه من شنیده ام که آقای مکارم گفته است یارانه برای کسانی که احتیاج ندارند حرام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top