بستن

استاندار در گراش: نمی‌توانم قولی بدهم که انجام نشود

گریشنا: چهارم اردیبهشت مسجد ولی عصر(عج) یکی از سیاسی‌ترین مساجد گراش میزبان بالاترین مقام سیاسی استان بود. این دومین سفر دکتر سیدمحمد احمدی به شهرستان گراش بود. سفر قبلی غیر رسمی و به مناسبت هفته وحدت در ۲۴ دی ماه انجام شد و در واقع این سفر را می‌توان اولین سفر رسمی استاندار دولت تدبیر و امید به شهرستان گراش دانست.

سید محمد احمدی بعد از یک روز کامل کاری در سه شهرستان خنج، گراش و لارستان و سخنرانی در شهرهای مختلف حدود ساعت ۹ شب به گراش رسید. احمدی در سخنان خود نیز به ۱۴ ساعت امروز اشاره کرد و البته از شهدای شهر به دلیل عدم امکان حضور در گلزار شهدا پوزش خواست.

13930204 Ostandar Gerash (5)

استاندار: نمی‌توانم قولی بدهم

پیش از سخنان استاندار خوشامدگویی را فرماندار، امام جمعه اسبق، رییس شورای شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام دادند. نوبت به دکتر احمدی که رسید او در ابتدا به مساله مطرح شده در مورد محدوده به نوعی جواب داد و گفت: «اختلافات مرزی و ارضی قابل حل است. اما من اینجا هر حرفی بزنم حرف نظام است و نمی توانم قولی بدهم. نباید مردم را به چیزی دلخوش کنیم که فردا انجام نشود.» او پیگیری دیگر خواسته‌های مطرح شده از طرف فرماندار و رییس شورای شهر را به جلسه شورای اداری محول کرد.

استاندار به  روز زن و نامگذاری امسال نیز اشاره کرد و گفت: «امروز فرهنگ ما پریشان است. گراش نسبت به شهرهای دیگر مساجد و حسینیه‌های زیادی دارد از ظرفیت مساجد و حسینیه ها چقدر استفاده می کنیم؟»

دکتر احمدی همانند دیگر سخنرانی‌های خود مردم را به سرمایه‌گذاری دعوت کرد و گفت: «مردم شهر گراش به خاطر عنایت اهل بیت مکنت دارند و یا این طوری شناخته می‌شوند. ما زیرساخت‌ها را آماده می‌کنیم شما سرمایه‌گذاری کنید. در همین کشورهای شیخ‌نشین این همه ساختمان و کارخانه ساخته شده است دولت این‌ها را نساخته و کار مردم بوده است.»

استاندار گفت که از دیدار با مردم انرژی می‌گیرد و وعده داد که سفرهای دیگری نیز به منطقه داشته باشد.

13930204 Ostandar Gerash (9)

هفتاد تقاضا از استاندار

اصغر فرودی فرماندار گراش نخستین خوشامدگویی به استاندار را بر عهده داشت. سخنان او با باز شدن در نوشیدنی‌های رانی همراه بود و او تقاضا کرد پذیرایی به بعد از مراسم موکول شود. فرودی گفت: «هفتاد مورد تقاضای شهرستان به استان ارسال شده است. این خواسته در حوزه‌های مختلف عمرانی و استقرار ادارات است.»

خواسته‌ای که فرماندار به صراحت بیان کرد در مورد جاده گراش-لار بود: «جاده گراش-لار تاکنون چندین کشته گرفته است. اما در این جاده با بودجه‌های قطره چکانی کار به سامان نمی‌رسد. این راه باید چهار بانده شود. مقدار آن نیز چهار پنج کیلومتر بیشتر نیست.» تکمیل مجتمع اداری و ترغیب بانک‌های عامل برای سرمایه گذاری از دیگر خواسته‌های فرماندار از استاندار بود.

در غیاب امام جمعه که به گفته فرماندار به دلیل کسالت در جلسه حضور نداشت، امام جمعه اسبق پشت تریبون قرار گرفت. حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس معصومی گفت: «از من در این مسجد دعوت نکرده اند و من اگر ایشان استاندار نبود در مراسم شرکت نمی‌کردم.» آقا عباس بعد از گلایه از این که  خیلی برای گراش زحمت کشیده ولی  فعلا حالت انزوا دارد خواستار کمک برای تکمیل مسجد و مجتمع بین‌راهی ابتدا شهر شد.

طولانی‌ترین سخنرانی مراسم را علی‌اصغر حسنی رییس شورای شهر انجام داد.  حسنی از حسن انتخاب فرودی تشکر کرد و وحدت مسولین را ویژگی شهرستان گراش دانست.

رییس شورای شهر گفت: «توسعه در منطقه باید بر اساس عدالت باشد. اگر بودجه نیست چرا جاده های لار کار می‌شود.» به اعتقاد حسنی «بعضی از معاونین اداره کل راه و ترابری لارستان با سیاسی کار جلو پروژه‌ها را گرفته‌اند. در مجلس هشتم بعضی از این افراد اخراج شدند ولی دوباره برگشته‌اند. مسولین اداره کل حتی از نصب تابلو به طرف گراش جلوگیری کردند و این از انصاف به دور است.» احداث تونل تنگ بادامی و ارتقا فداغ به بخش و ارتقا ارد به شهر نیز از خواسته‌های مهم مطرح شده بود.

اشاره به محدوده آخرین بخش صحبت‌های حسنی بود: «ما اختلافی بین مردم گراش و لار نداریم. همه می دانند دشت کوند متعلق به گراش است. به شرط این که محدوده به حالت اولش بگردد قول می دهیم در موارد مختلف با لار همکاری داشته باشیم.»

نوبت به جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی که رسید ترجیح داد بدون وارد شدن به جزییات به خوشامدگویی به استاندار و تشکر از مردم اکتفا کند.

بعد از سخنان استاندار دیدار مردمی در حدود ساعت ۲۱ و چهل دقیقه به پایان رسید. فرماندار روز شنبه برای شرکت در جلسه شورای اداری همراه با چند تن از مدیران کل استانی به گراش باز خواهد گشت. هر چند استاندار در دیدار مردمی وعده‌ای نداد اما باید دید در جلسه شورای اسلامی مصوبه‌ای خواهد بود که دستاورد مردم گراش از نخستین سفر رسمی استاندار فارس به گراش باشد.

13930204 Ostandar Gerash (11)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

scroll to top