بستن

شغلی برای آینده: ۱- هواشناس

گریشنا: هر ساله در نیمه اول اردیبهشت‌ماه برای آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل گوناگون، هفته مشاغل برگزار می‌شود. گریشنا به این مناسبت به سراغ برخی از شغل‌های کمتر شناخته شده رفته است تا دانش‌آموزان با شغل‌هایی آشناتر شوند که شاید فقط نام آن را شنیده باشند. سمیه رادمرد این مجموعه گزارش‌های کوتاه را آماده کرده است.

Hava Abr Baran

آقای محمود آذرآیین در حال گذراندن دوره‌ی کارشناسی ‌ارشد آب‌و‌هوا‌شناسی کاربردی یا اقلیم‌شناسی هستند. شاید نام «هواشناسی» را بیش‌تر از «اقلیم‌شناسی» شنیده باشیم اما در واقع کار این دو رشته در یک راستاست.

هواشناس شرایط جوی و آب‌و‌هوایی را برای چند روز، چند ماه و حتی چند سال آینده به‌طور لحظه‌ای بیش‌بینی می‌کند. اقلیم‌شناس داده‌هایی را که هواشناس کسب کرده، تحلیل و بررسی می‌کند.

هواشناسان و اقلیم‌شناسان می‌توانند در سازمان هواشناسی کشور و اداره‌ی هواشناسی استان‌ها کار کنند. علاوه بر آن. می‌توانند به‌صورت دیده‌بان در ایستگاه‌های هواشناسی، کلیماتولوژی و فرودگاهی فعالیت کنند و دما و وضعیت آب‌و‌هوایی را به سازمان هواشناسی مخابره کنند.

به‌علت تمایل مردم به آگاهی از وضعیت آب‌و‌هوایی و به‌خصوص اهمیت باران و توجه مردم به این نعمت الهی، هواشناسان نزد مردم جایگاه خوبی دارند و مورد احترام‌شان واقع می‌شوند.

قرار است در آینده ایستگاه هواشناسی در گراش راه‌اندازی شود و آقای آذرآیین تلاش دارد یکی از اقلیم‌شناسان این ایستگاه باشد.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top