بستن

مشارکت خانواده محبی در ساخت نخستین بوستان خیرساز گراش

گریشنا: کلنگ ساخت بوستان محله‌ای شادروان محبی در شهرک امام خمینی(ره) گراش به زمین زده شد.

به گزارش گریشنا ساعت ده شب سوم تیرماه با حضور شهردار گراش، اعضای شورای شهر و اهالی محله شهرک امام خمینی(ره) کلنگ نخستین پارک خیرساز گراش به زمین زده شد. بوستان شادروان رحیم محبی در ضلع جنوبی میدان دانش، روبه‌روی اداره مالیات ساخته خواهد شد. بخشی اصلی هزینه ساخت این بوستان ۲۸۰۰ متر مربعی را خانواده شادروان رحیم محبی پرداخت می‌کنند.

13930403 Moheni (6)

به گفته حاج عبدالحسین محبی فرزند جوان او رحیم هشت سال پیش در اثر بیماری در بیمارستان گراش درگذشت و ساخت این بوستان برای این است که نام او در یادها بماند.

این بوستان با مساحت ۲۸۰۰ مترمربع دارای ۱۶۰ مترمربع فضای بازی، ۱۵۰مترمربع آلاچیق و ۶۰ متر آب نما است. شهردار گراش گفت: «سعی ما این است که هر چه سریع‌تر این پروژه را به سرانجام برسانیم.»

مهندس حسین قائدی شهردار گراش در مراسم کلنگ‌زنی گفت: «هدف از این مراسم تقدیر و تشکر از خانواده مرحوم است و کلنگ زنی جنبه نمادین دارد. احداث این پارک و پارک های دیگر وظیفه ما است.»

شهردار با تشکر از خانواده شادروان محبی و همکاری شورای محله‌ای برای آغاز این طرح گفت: «اقدام خانواده محبی باعث شد که در احداث این پارک تسریع شود. تا زمانی که مردم از این پارک استفاده می کنند صالحاتی برای آن مرحوم است. این کار می تواند آغازی برای این گونه حرکت‌ها در شهرک‌ها و مناطق دیگر شهر باشد.»

حبیب الله مهرابی نایب رییس شورای شهر گراش دیگر سخنران مراسم بود. او گفت: «شاید این طرح بزرگی نباشد ولی می تواند فتح بابی باشد برای جهت دهی به هزینه هایی که در شهر می شود.»

مهرابی با چند طرح مهم در دست اقدام در شورای شهر به شکل سربسته اشاره کرد: «موافقت‌نامه یک پروژه هزار واحدی با سرمایه سیصد تا چهارصد میلیارد تومان در زمینی هفتاد هزار متری انجام شده است که باعث تحولی عظیم در گراش خواهد شد. این طرح را مهندسان آلمانی و اردنی طراحی کرده‌اند.»

مهرابی هدف را تغییر چهره گراش دانست و گفت: «هر کس یک سال در گراش نباشد وقتی بیاید باید احساس کند وارد شهر دیگری شده است.»

نایب رییس شورای شهر بر ادامه بلوار خلیج فارس تاکید کرد و گفت: «بلوار خلیج فارس با همین نام باید تا پلیس راه برسد. شصت هکتار شمال آن نیز پارک جنگلی خواهد شد. پارک جنگلی را آباد خواهیم کرد حتی با اجاره به بخش خصوصی. چه کسی خوشش بیاید چه کسی خوشش نیاید. با یک مدیریت جهادی طبق گفته مقام معظم رهبری دربخش عمرانی تحول عظیمی را ایجاد خواهیم کرد.»

بعد از سخنان دکتر ابراهیم مهرابی، نوبت به کلنگ‌زنی رسید. عبدالحسین محبی، حسین قائدی و حبیب‌الله مهرابی با زدن کلنگ آغاز ساخت نخستین بوستان خیرساز گراش را اعلام کردند.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

10 نظر

  1. احسنت بر خیران عزیزی که در انجام کار خیر هوشمندانه عمل می کنند و نیازهای روز جامعه را می سنجند و مد نظر قرار میدهند.
    خداوند این جوان سفر کرده را قرین رحمت واسعه ی خود قرار دهد و بازماندگانش را در زندگی موفق بدارد.

  2. خدا بیامرزه پسر اقای محبی روحش شاد .
    واقعا دست شهردار خوب و فعالمون درد نکنه .و اقای مهرابی که حامی شهرمونه . دمتون گرم

  3. درود بر خانواده مرحوم محبی که هدفمند و با در نظر گرفتن نیاز شهر کار خیر انجام دادن. همه ی ما باید بدانیم که گراش از جهت برخورداری از مسجد و حسینیه شدیدا اشباع شده است و کارهای خیر را باید به سمت خدمات شهری و اشتغال جوانانمان سوق دهیم. خداوند ان شالله مرحوم محبی را غرق رحمت و مغفرت خویش قرار دهد.

  4. کار بسیار پسندسده و زیبایی هستش.خدا این جوان رو بیامرزه.واقعا گراش به این اماکن بیشتر از مسجد و مدرسه نیاز داره.انشالله برای دیگرانی که میخ.ان کار خیر انجام بدن سر آغاز یک فرهنگ سازی نوین باشه.

  5. واقعا کار خیر یعنی این که با شادی کودکان دل انمرحوم هم شاد میشه. امیدوارم تفکر اینچنینی در گراش ادامه پیدا کنه. مثل ساخت کتابخانه و کارافرینی برای جوانان.

  6. واقعا دست این خیر عزیز درد نکنه، به این میگن کار خیر نه ساختن مسجد و حسینیه که گراش نیاز نداره، امیدواریم بقیه ی خیرین عزیز هم یاد بگیرن

    1. با سلام
      صدآفرین و درود بر اعضای محترم شورای هوشمند و شهردار گراش.
      و همچنین خانواده محترم و فرهنگ دوست محبی که نیازهای روز جامعه را درک کرده اند.
      از اینکه فرهنگ امور خیریه در این شهر تغییر داده اید شاهکار کرده اید. و خداوند جایگاه والایی برای آن مرحوم قرار بدهد. انشاالله%
      خدا خیرتان بدهد و دعای خیر شهروندان بدرقه راهتان باد.

  7. ای کاش ساخت مسجد مسکن مهر نمام می شد توسط خیرین .مردم از خواندن نماز جماعت محرومند در ماه مبارک رمضان.خدا به هیات محبین حضرت علی اکبرع(ع) جزای خیر دهد که مراسمات مذهبی را در مسکن مهر برگزار می کند

  8. با سلام
    البته این کارها برای زیبایی شهر خیلی خوبه ولی مشکل اصلی جوانان گراش نبود شغل هستش اگه این پول ها جمع اوری بشه و باهاش شرکت تولیدی درست کنند هم برای شهر خوبه هم برای جوانان. تشکر می کنیم از خانواده محبی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top