بستن

مدیر کل امور شوراها در گراش

گریشنا:مهندس بیات‌پور مدیرکل دفتر امور شهری شوراهای استانداری فارس به همراه معاون‌ خود مهندس ملک‌زاده  به گراش آمدند و با بازدید از شهر و برگزاری جلسه‌ای با شورا و شهرداری گراش با مشکلات این شهرستان آشنا شدند.

به گزارش سایت شهرداری؛ هیآت مدیران استاندارای فارس در اولین بازدید خود با ورود به خیابان شهدای گمنام، چشم‌انداز زیبای شهر را از ارتفاع مشاهده کرده و مهندس قائدی شهردار گراش مشخصات شهر، پروژه‌های انجام شده، مشکلات و معضلات بافت قدیم، بناهای خیرساز، پروژه‌های در دست اقدام و پروژه‌های آتی را در محدوده شهر تشریح کرد. SHARDARI3پس از آن نوبت به بازدید از دانشکده علوم پزشکی امام جعفرصادق (ع) رسید  و سپس از آبشار اندیشه، پارک سلامت و پارک شهر بازدید شد و پس از توقف کوتاه در بازار مرکزی شهر به سمت مسکن مهر حرکت نمودند.بعد از آن پارک لاله آخرین پارک افتتاح شده در سال گذشته آخرین پروژه‌ای بود که از نزدیک بازدید شد. حسینیه اعظم آخرین مقصد این بازدید بود و پس از آن به سمت شهرداری گراش حرکت کردند و از گالری نقاشی، طراحی و خطاطی هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی خانه فرهنگ گراش که در سالن اجتماعات شهید برزگران شهرداری گراش برگزار شده بود بازدید کردند. SHARDARI1بعد از اتمام بازدیدها، طی جلسه‌ای حاضران به بحث و تبادل نظر، بیان مشکلات و راهکارهای آن پرداختند. افزایش سطح اشغال، ابلاغ درجه ۷ شهرداری و سامان بخشیدن به چارت سازمانی و وضعیت نیروهای شهرداری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و استفاده از اساتید مجرب، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی در سطح منطقه جهت شوراها و کارکنان شهرداری از موضوعاتی بود که سخنگوی شورای شهر به آن پرداخت و خواستار پیگیری آن شد.

مهندس قائدی شهردار گراش نیز با بیان مشکلات و نیازهایی از قبیل  ناهماهنگی بین ادارات همکار نظیر ادارات آبفا، برق و گاز در هنگام اجرای پروژه‌های عمرانی ،خواستار برنامه‌ریزی دقیق‌تر از سوی مدیران کل و هماهنگی بیشتر بین این ادارات شد. شهردار گراش در ادامه ، قوانین موجود جهت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار را دست و پا گیر دانسته و یکی از علل اصلی عدم سرمایه گذاری و یا کندی روند سرمایه گذاری را وجود این قوانین دانسته و تقاضای آسان‌سازی روند سرمایه گذاری نمودند.

حبیب‌الله مهرابی نائب رئیس شورای شهر نیز ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه اداره کل به شهرستان خاطر نشان کرد، طی چندسال اخیر شهرداری و شورای شهر گراش عملکرد چشمگیر و قابل قبولی ارائه کرده است و خواستار توجه بیشتر استانداری به شهرداری و شورای شهر شدند.

SHARDARI2مهندس بیات پور مدیرکل دفتر امور و شهری شوراهای  استانداری فارس ضمن تقدیر و تشکر و پاسخ به گوشه ای از این تقاضاها خاطرنشان کرد؛«مشکلات مطرح شده ، مشکلات عمده‌ی شهرها است.» وی معتقد بود طرح جامع لازمه‌ی شهرهای بزرگ جهت جلوگیری از رشد بی‌رویه آن است در حالی که برای شهرهای کوچک‌تر نیاز به طرح جامع بدین صورت وجود ندارد و نیاز اصلی آن توسعه شهر است.

وی در ادامه افزود:« واگذاری بیشتر بخش‌ها به بخش خصوصی یکی از راهکارهای اصلی است و کمک بزرگی به شهرداری‌ها خواهد بود و در صورت تمایل بخش خصوصی جهت در اختیار گرفتن بخشی از این فعالیت‌ها، استانداری می‌تواند به سهولت مجوز آن را صادر کند.»

مهندس بیات پور در پاسخ به مشکل استخدام رسمی نیروها ابراز داشت، با توجه به تصمیم دولت مبنی بر عدم استخدام نیروهای رسمی تا ۸ سال آینده گفت:« در حال حاضر می توان همین نیروها را بهینه سازی کرد و با آموزش‌های لازم کارایی آنها را بالابرد و یا از این نیروها در بخش خصوصی استفاده نمود.»

مهندس ملک زاده معاون مدیر کل نیز در پاسخ به بحث سطح اشتغال عنوان کرد؛«تراکم افقی و در پهنه برای شهرهای کوچک‌تر کارآمدتر است تا این که عمودی و در ارتفاع کار کرد و این مطلب برای شهر گراش نیز صادق است و در ادامه راهکارهایی برای این مبحث ارائه دادند.»

SHARDARI

 

8 نظر

  1. کاش کمی شعور داشتیم…..

    – کاش مسئولین شهر کمی به فکر کوچه و خیابان های بی نام بودن که ۵ سال یه بار یه جارو به خودش ندیده

    – کاش بجای پوشیدن کت و شلوار در این گرمای داغ تابستون (که هیچ سنخیتی با لباس پوشیده شده نداره) با لباس معمولی و بدون هیچ خودنمایی و کلاس گذاشتن، کاری رو که باید میکردن میکردن

    – کاش بجای این پولهای هنگفتی که بعضی مسولین دارن زیرمیزی و رومیزی و پشت میزی و … (رشوه) میگیرن و هیچی هم حایشون نیست و هر از بر تشخیص نمیدن، همونایی که این پولای یامفت و دارن میدن به این مسئولین، خرج فرهنگ میکردن، خرج شعور میکردن، خرج خودشون میکردن……

    – کاش اونی که اسمش شهردار بود، نه فقط اسمش بلکه واقعا شهردار بود..

    – کاش اینهمه پارتی بازی وجود نداشت

    – کاش ۴ تا مثل من پیدا میشدن و حرف دلشون و میزدن نه اینکه حرفشون تو دلشون بمونه و زبونشون دروغ بگه

  2. میگم آقای خواجه. شما که از پارتی بازی می نالی ، برای شما که بد نشده! خانم خواجه شدن رییس فرهنگسرای شهرداری، من نمی دونم این پارتی بازی نیست؟ خانم خواجه صلاحیت فرهنگ و ادب و هنر داره که بشه رییس؟ میشه لطف کنید سابقه کارهای فرهنگی هنری ادبی علمی و غیره ایشون رو بفرمایید؟ اگه این پارتی بازی نیست پس چیه؟ الکی شلوغش نکن.
    ای کاش این همه نمی گفتید ای کاش. میرفتی کاره ای می شدی خودت شهرو گل و بلبل می کردی

    1. منتقد محترم جناب «مهمه»
      ۱- برادر یا خواهر به استحضار میرسانم انسان تا از موضوع کاری یقین نداشته باشد نباید اظهارنظر کند حتی مجاز نیست لب را از روی لب بگشاید که متأسفانه در جمهوری اسلامی مرسوم شده بعضی از انسانها هرکجا کم می آورند جفت پا روی آبرو و حیثیت مردم راه میروند.
      ۲- برادر یا خواهر عزیز! آیا شما اطلاع دارید که خانم خواجه دوره آموزشی و بازدید از فرهنگسراهای بهمن – نیاوران و خاوران تهران و همچنین در فرهنگسراهای شیراز داشته اند؟ آیا متوجه شده اید در سطح شهر روی تابلوهای شهرداری چه جملات و ادبیات جدیدی در رابطه با ماه مبارک رمضان ذکر شده است؟
      ۳- حتماً خانم خواجه لیاقت و پتانسیل لازم را دارند که مسوول فرهنگسرای مدرن و بروز آفتاب تابان شهرداری گراش شده اند.
      امیدواریم که خانم خواجه لقب مادر تغییر فرهنگ را در گراش کسب کنند.

  3. خدمت جناب «مهمه» عرض کنم:

    ۱- مدیر فرهنگسرای آفتاب تابان انتخاب نشده، چون این موسسه یک سازمانی دولتی نیست و کاملا خصوصیه و خود شخص خواهرم از ابتدای کار استارت این کار و زده و چون خصوصیه معمولا صاحب مجوز میشه مدیر و مسوول دفتر. پس پارتی بازی نشده. و البته تا جایی که من اطلاع دارم قراره تا یکسال هزینه های جاری این موسسه رو شهردار (شهرداری) تامین کنه. به چه دلیل رو نمیدونم، به من هم ربطی پیدا نمیکنه. و فکر هم نمیکنم پارتی بازی‌ای شده باشه. (با توجه به دللیل بالا)
    اینکه ایشون به درد این کار میخورن یا نه رو پس از یک دوره مدیریت، کارنامه ایشون مشخص میکنه.
    در رابطه با سابقه ذکر شده هم لطف کنید تشریف ببرید از خودشون یا مجوز دهنده سوال کنید. من نه میدانم و نه اظهار نظری میکنم.
    و بنده هم ذی‌نفع نیستم در این موسسه که شما فرمودی «برای من بد نشده»..

    ۲- اینکه من کاره‌ای بشم رو باید بگم، اگر حمل بر خودستایی و غرور نباشه، زمانی که بنده دفتر پست‌بانکداشتم اگه به خاطر داشته باشین، من کارای زیادی رو انجام دادم که از جمله‌ی کوچک و بارز و ملموس اون، ارایه خدمات تلفن ثابت بود، که این را رییس قبلی اداره مخابرات، آقای «فرجام» نتونست ولی من شخصی تونستم، هر چند به اسم مخابرات تموم شد، و بسیاری از کارهای دیگه، ولی من مثل خیلیا کارایی که انجام دادم و سندش به نام خودم ثبت نکردم.

    الان هم خیلی از کارها از عهده من برمیاد ولی مسوولین شهر من و قبول ندارن، و دلیلش هم مخالف بودن با افکار قدیمی و سنتی آنهاست. و البته این را هم بدونید که کارهای سنتی نون و آب بیشتری واسه مسوولیین داره تاکارها و راهکارهای نوین.

    من با یکی از ادارات خواستم همکاری کنم و تحولی عظیم در بازار تجاری گراش بوجود بیارم، ولی بی تجربگی و بی علمی مسوول اون اداره و بخشهای زیرربط باعث شد من از این کار صرف نظر کنم.

    و الانم در حال مذاکره با اداره مخابرات برای انجام طرحی عظیم و برطرف سازی معضلی از مشترکین تلفن ثابت هستم و امیدوارم آقای عباسپور رییس این اداره این پیشنهاد رو بپذیزه.
    مشکل اصلی ما اینه که خیلی از مسوولین تعهد کاری ندارن، فقط حقوق بگیر هستن. اگر مسوولین اطلاعات و آگاهی‌هاشون به رروز بود، قطعا با هر پیشنهادی نمیگفتم از باالا به ما اجازه نمیدن، میگفتن ما این کار و شروع میکنیم تا دیگران از ما یاد بگیرن…

    خلاصه مطلب اینکه همیشه دستی در کار داشتن به منزله تابلو کردن و نمایش دادن و سند به نام زدن نیست….

    امییدوارم قانع شده باشی

    ا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top