بستن

نزدیک شدن مریدی به صندلی مدیر کلی ارشاد فارس

گریشنا: زمزمه‌های انتصاب بهزاد مریدی به سمت مدیر کلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قوی‌تر شده است. او یکی از فعالان فرهنگی و هنری لار، و در چند ماهه اخیر گزینه‌ی اول اکثر هنرمندان لارستانی برای این سمت بوده است. گفتنی است که دکتر جعفرپور، نماینده مجلس، تاکنون دو بار برای تعیین سریع‌تر مدیر کل ارشاد فارس به جنتی، وزیر ارشاد، تذکر داده است (خبرها در گریشنا + +).

به نوشته سایت آفتاب لارستان، از حدود ۷ ماه پیش که به اصرار زیاد هنرمندان فارس زمزمه تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شنیده شد، بحث گزینه جدید این اداره کل تا کنون بسیار داغ بود. جامعه هنری فارس این حق را برای خود می دانست که بنا به شعارهای محوری دولت تدبیر و امید، یک نفر از بدنه هنرمندان یا فردی مورد قبول آنها به این سمت منصوب گردد. از این رو از همان روزهای اول اکثر هنرمندان با ایجاد کمپین و نوشتن نامه و بیانیه های متعددی از گزینه مورد نظر خود حمایت کردند. گزینه مورد نظر آنها دکتر بهزاد مریدی بود.

BehzadMoridi

بهزاد مریدی دارای مدرک فرا دکتری فلسفه زبان و ارتباطات و دکتری زبان شناسی است اما سوابق فرهنگی، هنری و آموزشی او همچنین رویکرد اعتدال گرایانه ی سیاسی او سبب شد تا اکثر هنرمندان فارس او را گزینه مناسبی برای مدیریت ارشاد استان بدانند. اما نکته مهم دیگر در مورد مریدی، زادگاه او یعنی لارستان است. این موضوع سبب شد تا از همان روز اول برخی ملاحظات منطقه ای نیز با معیارهای فنی انتخاب مدیرکل ارشاد فارس ترکیب شود.

عده زیادی مدتهاست این ذهنیت را در افکار عمومی این شهرستان ایجاد کرده اند که دست های پیدا و پنهانی مانع از ارتقای مدیران لارستانی به سطح مدیریت استانی و کشوری هستند. این ذهنیت در ادامه با مطرح شدن گزینه های دیگری در کنار بهزاد مریدی که بعضا کمترین ارتباط را با هنرمندان فارس نداشتند و فقط از سوی برخی محافل و افراد متنفذ حمایت می شدند، تشدید شد.

از این مقطع دکتر جمشید جعفرپور به عنوان تنها نماینده فارس در کمیسیون فرهنگی مجلس به اصرار هنرمندان فارس وارد شد و طی دو تذکر کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بلاتکلیفی مدیریت ارشاد فارس را مورد نقد و اعتراض قرار داد. پس از آن بود که موضوع مدیریت ارشاد فارس وارد فاز جدیدی شد و غیر از جامعه به شدت نگران هنری و فرهنگی فارس، پای تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیریت ارشد استان فارس و امام جمعه شیراز نیز به موضوع باز شد.

از آن زمان تاکنون هر روز خبرهای ضد و نقیضی منتشر می شد تا اینکه امروز ۱۵ تیرماه ۹۳ برخی منابع آگاه و موثق از موافقت نهایی تصمیم گیران با مدیریت دکتر مریدی خبر دادند. در کمتر از چند ساعت این خبر در اکثر گروه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد و در اولین اقدام تعداد زیادی از هنرمندان فارس نامه تقدیر و تشکر خود از وزیر فرهنگ و ارشاد، استاندار فارس و امام جمعه شیراز را منتشر کردند. در بخشی از این نامه که اولین بار سایت جهان امروز با تیتر «بهار رسانه های فارس با انتصابی فرهنگی» منتشر کرد چنین آمده است:

«جناب آقای دکتر علی جنتی وزیر ارجمند فرهنگ و ارشاد اسلامی با سلام و احترام پس از حدود یک سال که از پیروزی اخلاق گرایی و اعتدال می گذرد و مردم فهیم کشورمان طعم خوش تدبیر و امید را در لایه های مختلف جامعه حس می کنند، خبر های خوشی پیرامون جامعه فرهنگی شیرازه تمدن و ادب این مرز پر گهر و پایتخت فرهنگی ایران زمین به گوش می رسد. خبرهایی که می رود تا آثار دل نگرانی های ماه ها پیش در خصوص انتخاب مدیری غیر بومی و نا آشنا به حوزه فرهنگ را به دست تاریخ بسپارد و با معرفی دکتر بهزاد مریدی به عنوان سکان دار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، امید به روزهای خوب را در دل فرهنگوران و اصحاب هنر و مطبوعات فارس زنده نماید. امضاء کنندگان ذیل ضمن تبریک به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت این  انتخاب هوشمندانه و مدبرانه، وظیفه خود می دانند تا مراتب قدرانی و سپاس خود را از حضرت آیت الله ایمانی نماینده محترم  ولی فقیه در استان فارس و رئیس شورای فرهنگ عمومی این استان، همچنین دکتر سید محمد احمدی استاندار فهیم فارس به جهت حمایت ومعرفی دکتر مریدی به عنوان گزینه پیشنهادی پست مدیر کلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام  نمایند. امید است در سایه توجهات حضرت ولیعصر ارواحنا فدا و توصیه های مقام معظم رهبری زین پس شاهد شکوفایی هرچه بیشتر گل های گلستان فرهنگ، ادب و هنر ایرانی اسلامی در سرزمین گنبدهای فیروزه ای و سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.»

از قرار معلوم خبر انتصاب مدیرکل جدید ارشاد فارس به زودی اعلام می شود. خبری که بی شک خیلی چیزها را برای جامعه هنری استان فارس روشن می کند. از همراهی بدنه مدیریتی فارس و تعدادی از نمایندگان مجلس با جامعه هنری این استان تا تحقق شعار تخصص گرایی دولت تدبیر و امید. از طرفی حمایت بی سابقه هنرمندان پرتعداد، فرهیخته و تاثیرگذار فارس از دکتر مریدی نشان داد اگر گزینه ی مدیریت، صاحب صلاحیت و تخصص باشد زادگاه او با مقبولیت او منافاتی ندارد.

سوابق علمی و فرهنگی دکتر بهزاد مریدی را در این فایل پی‌دی‌اف بخوانید.

24 نظر

    1. برادر عزیز آقای امانی:موقعی که نوجوانان و جوانان گراشی از همان ابتدا برای کسب روزی بیشتر راهی کویت و دبی و قطر می شدند نوجوانان و جوانان لار به دبیرستان و دانشگاه رفتند که امروز توانسته اند حتی به پست های کلیدی و مهم کشور برسند.

  1. چی چی گراشی چرا نمیشه؟ما حتی نمیتونیم اداره ساده مثل ارشاد یا کمیته یا ابفا یک گراشی سکان دار بشه.اداره هایی مثل ابفا و مخابرات و.. که قبلاً گراشی بودند الان خارجی هستند.تا اینجوری ادامه داشته باشد به جایی نمیرسیم

  2. هر چیزی یه تاریخ مصرفی داره آزموده را آزمودن هم خطاست پس بهتره دیگه اسم فردوسی و مهروری ها رو نبریم انشاالله بعد ۴۰ یا ۵۰ سال دیگه که مهروری بازنشسته شد اونموقع

  3. چرا تا نام مسوول و رییس و مدیر میاد سریعا یه سری افراد اسامی تکراری مهروری و نام آور و وقارفرد و فلان و فلان و فلان میارن؟
    دوران مدیریت اینا تموم شد آقاجان.. اینایی هم که الان یه پستی رو دارن خودشون باید استعفا بدن.
    کدوم یک از اینا مدیرای باسواد به روز اند؟
    یکی از شاخصهای مدیریت به روز بودنه که اینا هیچکدومشون به روز نیستن…اونوقت میگن چرا گراشی نه؟
    چرا گراشی آره؟ یکی اینو به من بگه

  4. خداراشکر سایتی وجود دارد تا محلی برای عقده گشایی ناشی از کمبود شخصیت برخی ها باشد.حتما شاغلام عزیز جشن بازنشستگی خود را در جوار خاک گرم قبرستان و باحضور نکیر و منکر برپا می کنند.

  5. به نام خدا
    با سلام
    دوستان و عزیزان ، لطفا اینقدر نا آگاهانه قضاوت و شایعه پراکنی نکنید ، در حالی که خود آقای مهروری هیچ اطلاعی ندارند .
    و اما در مورد بازنشستگی ایشان ، باید به عرض برسانم که :
    آیا میدانید که جهت ابقاء ایشان (آقای مهروری) چه افرادی از وی درخواست دارند ، اما علیرغم شان و منزلت بزرگواران پیشنهاد دهنده ، آقای مهروری مصرانه از مسئولین خود میخواهد که بازنشستگی ایشان را در مرداد ماه به اجرا در آورند .
    آیا میدانید که ایشان هر روز بر خواسته خود یعنی کناره گیری و بازنشستگی با مسئولین تماس دارند و خواهان آن است .

  6. در خصوص دیدگاهی که نوشته بودم، ظاهرا جناب آقای مهروری ناراحت شده‌اند.
    باید خدمت جناب ایشان عرض کنم اولا بنده قصد توهین و اهانت به هیچ شخصی حتی شما را نداشته و ندارم. و ثانیا ضرب المثل معروف «میز مدیریت به هیچکس وفا نمیکند» فراموش نشود.
    بحث من بر موضوع به روز بودن بود که این را خارج از هر گونه تعارفی باید قبول کنیم که مدیران و مسوولان ما هیچکدام به روز نیستند، حتی خود شما. این یک حقیقت است و جای هیچ ناراحتی هم ندارد.
    حال اگر به روز نیستیم خیلی اشکال ندارد ولی حداقل سواد این را داشته باشیم که خود را به روز کنیم.
    پایه و ریشه این به روز بودن سازمانهای آموزش و پرورش و دانشگاهها هستند. و من به شخصه در هر دو سازمان بسیار مدیران و مسولان و استادانی دیدم و میبینم که نه تنها بار علمی پایینی دارند، بار معرفتی و شعور عقلانی پایینی هم دارند، متاسفانه.
    (منظورم به شخص شما نیست جناب مهروری، کلی عرض میکنم)
    چرا زمان استخدام از جیک و پوک شخص سوال میشود اما ازمون عقلانی، تست آی کیو، تست اخلاق و هزاران موارد لازمه دیگر بررسی نمی‌شود؟ چطور با دین و اعتقادات مذهبی مردم که یک چیز کاملا شخصی است، کار دارند، اما هزاران موارد مهم شخصیتی طرف کار ندارند؟ مشکل دقیقا از همینجا چشمه میگیرد.

    … و کلی حرف نگفته‌ی دیگر

    خلاصه کلام اینکه «به روز باشیم تا بتوانیم بسازیم»

    بابت اون قضیه‌ی شخصی هم از جناب مهروری ممنونم/

    1. سلام بر همه
      اقای خواجه…
      حرف زدن خیلی راحته. اگه مردی و خیلی به قول خودت به روزی بیا میدون. چرا خودتو تو یک دکان یه وجبی چپوندی.
      بیا ببینم سطح سواد شما تا چه میزانه؟؟ بیا تا باز شاهد ندانم کاری شما جوونا باشیم. این گوی و این میدون…

      1. جناب «من-گراشی»
        کدوم گوی؟ کدوم میدان؟
        شما گوی و میدان رو واضح بیان بفرمایید تا منی که ادعا میکنم ثابت کنم.

        و در ضمن مکان جغرافیایی و محدوده جغرافیایی برام خیلی اهمیت نداره (صرفا جهت اطلاع شما)

  7. صِرف به روز بودن دردی رو دوا نمیکنه. به روز بودن با سابقه کاری و تجربه مکمل هم هستن

    این که ما در رده های بالای مدیریتی کسی رو نداریم یا انگشت شمار داریم دلایل زیادی داره که در گذشته و الان متفاوته، ما قبلاها علاقه‌ی چندانی به کارمند شدن و وارد شدن به سیستم اداری (حتی در حد ادارات شهر خودمون) نداشتیم که این باعث شده امروز چندان نیروی شناخته شده و با سابقه‌ ای برای تصدی پستهای استانی و کشوری نداشته باشیم.
    طی سالهای گذشته این رویه تغییر چشمگیری داشته این تمایل تا حد زیادی ایجاد شده و داوطلب استخدام در ادارات به وفور یافت میشه، اما در نهایت تاسف با عدم حمایت و پیگیری مسئولین شهر و مهم تر از اون نفوذ و استعمارگری دشمن ابد‌ی گراش، معمولا جوانان گراشی رو با ترفندهای مختلف دور میزنن و همواره شاهدیم که فرصت های شغلی گراش که حق جوانان گراشی هست رو لاری های فرصت طلب و مکار از ما سلب میکنن. این فرصت ها سکوی صعود به مدیریت سطوح بالاتر هستن که خیلی راحت داریم از دست میدیم. امروزه هر کوره دهاتی چند نیروی تاثیرگذار در مرکز استان و حتی در تهران دارن، اما گراش ادارات خودش هم به دست افراد غیر بومی اداره میشه و هیچ کس هم به فکر نیست. این یک فاجعه‌ی نیروی انسانی محسوب میشه

  8. کدوم گراشی همونی که هیچ مسئولیتی حالیش نیست(نظارت نداشتن مسئول اداره ابفا بر روی منبع های آب شرب مردم که درب انها باز رها شده) همونی چون یه سمت دولتی داره که هر کاری که دلش میخواد می کنه (سوءاستفاده می کنه)
    یه سوال واسم پیش اومده توی تمام شهرها نیروی انتظامی واطلاعات ورودی شهر رو پست ایست و بازرسی می زنن ولی گراش رو هرچی دیدم خرجی شهر رو میبندن
    با این اوساف نباید توقع کار در هیچ سمتی از گراشی داشت اخه تمام کارها برعکس انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 نظر
scroll to top