بستن

جعفرپور این‌بار به وزیر نیرو تذکر داد: تعرفه برق را جدی بگیرید

گریشنا: هشتصدمین شماره نشریه میلاد لارستان با تیتر اول تذکر دکتر جعفرپور به وزیر نیرو در خصوص تعرفه برق جنوب منتشر شد.

میلاد نوشته است: «عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی تذکری به وزیر نیرو پیرامون توجه به اصلاح تعرفه برق گرمسیری مناطق با آب و هوای دمای مشابه به وی گوش‌زد نموده که تنش‌های اجتماعی متوجه وزارت‌خانه آقای چیت‌چیان می‌باشد.» به نوشته میلاد، این موضوع به دلیل نزدیکی آب و هوا و میانگین دمایی لامرد و لارستان به هم بیان شده که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد نماینده، هنوز تعرفه برق گرمسیری لارستان تغییری نکرده و همان ۳ ماه درجه ۱ و سه ماه درجه ۲ می باشد؛ حال آن‌که لامرد دارای ۷ ماه تعرفه درجه ۱ شده است.

یادداشت سردبیر این شماره به موضوع «موسسه نوید توسعه لارستان» پرداخته و آخرین وضعیت آن را جویا شده است. در صفحه اجتماعی تحلیلی با عنوان «مسئولان ایده ایجاد خط تولید خودرو در لارستان را بگیرند» به قلم رضا حامدپور آمده است. «خوسی‌بافی اوز در حال فراموشی» به قلم احمد خضری نیز در این صفحه قرار دارد. صفحه فرهنگ مردم در این شماره نیز پربار است. «رمضونی» به قلم حمیدرضا پریدار، «بباجی و مناجات سحر» به قلم محبوبه وحیدیان و همچنین «صفای ساده بی‌بی» به قلم عشرت جهان‌دیده از موضوعاتی است که در این صفحه می‌توان ملاحظه نمود. صفحه آخر نیز به گزارشی تفصیلی پیرامون پروژه بازار روز جدید لار پرداخته است.

این شماره را نیز می‌توانید از سایت میلاد لارستان دریافت کنید.

Milad800

34 نظر

  1. حتما اقای نماینده میخواهند امتیازی از وزیر بگیرید.البته بعد ما متوجه میشویم که یک لاری در فلان اداره شیراز به در وزارت نیرو به کار گمارده شده.این دوستان کا میفرمایند لارستان بزرگ ایا منظورشون همین لاره؟

  2. لارستان بزرگ بعد از شهرستان شدن گراش ترکید.اینا اگر دلخوش به این الفاظ دهن پرکن نباشند که از درد شهرستان شدن گراش بدست قهرمان شهرستان سردار حسنی می ترکند. اگر به گفتن شما بود گه هیچی . این درد وعقده برای همیشه خدا نثار بدخواهان گراش

    1. یادتان می اید این جمله ِسردار را که می گفت : کاری که از پول ساخته است از خدا ساخته نیست .
      اما سردار در مجلس کشیده زیر گوشش نواخته شداما او نتوانست کاری بکند .
      عزیزان در استفاده از القاب دقت کنید .

  3. منظورش از لارستان بزرگ شچیه یعنی گراش،لار،خنج،… اینا دیگه ربطی به لار ندارند پس چرا هنوز لارستان بزرگ به کار میبرند پس برای گراش هم باید بنویسن گراش بزرگ مگه میشه لار خالی هم زیادشونه

  4. خوب این کارا می کنید که گراش در انزوا قرار داره…صحبت هایی شده که قرار است یک جاده مستقیم از لار به اوز از طریق صحرای اناغ کشیده شود حالا من این سوال را از شما گراشی ها می پرسم به نظرتون با اجرایی شدن این پروژه گراش در گوشه قرار نمی گیرد؟

  5. جشن باشکوه میلاد امام حسن مجتبی(ع) درمسکن مهر روز شنبه ۲۱تیرساعت ده شب برگزار می گردد

  6. در جواب فداغی همینو بگم که شما هم بخاطر این کاراتونه که ما مردم نجیب ارد رو به شما نرجیح دادیم واونا لیاقتشو داشتن که بخش بشن ۹۰%اناغ متعلق به گرلشیهاست واگر این کار انجام بشه نفع مالی این کارفقط وفقط برای گراش است.

  7. جناب فداغی به عرض شمابرسانم شماهمیشه جانب داری از لارمیکنیدهرچی باشه شما از الان تاصدسال دیگه زیرنظرگراش هستیدپس یه ذره مردونگی و رشادت ازخودت نشه بده تابدونیم گراشی هستی

  8. آقای فداغی مسیر صحرای اناغ به سمت اوز کجاش مستقیمه؟ از نظر شما گراش کنونی در انزواست؟ در ضمن میدونی این مسیری رو که میخوان جاده ازش عبور بدن چقدر خرج داره؟ آیا واسه دولت که میخواد پولشو بده اقتصادیه؟ خود شما وقتی بخواهی یک مسیر رو مثلا تا یه شهری بری آیا مسیر مستقیم رو انتخاب میکنی یا میری دور میزنی؟ اول فکر سوختش میکنی و… هر چیزی رو شنیدی که نباید زود بیانش کنی!

  9. در جواب تمام اون عزیزان گراشی…
    الان کدوم جاده اصلی از گراش رد شده؟؟؟
    به نظر شما الان گراش به غیر از اوز شهر دیگهی هم کنارش هست… فداغ با لامرد راه ارتباطی داره…لار هم که از این نظر وضعش خیلی بهتر از شماهاست…
    در کل مردمان فداغ و حتی ارد بیشتر دوست دارند بگن ما لارستانی هستیم.

      1. دوست عزیز فداغی و اردی،کمی انصاف؟؟؟؟در سفر اخیر استاندار به گراش مهمترین خواسته فرماندار و آقای حسنی شهرداری برای ارد و بخش شدن فداغ بوده.کمی معرفت!شما مثل اینکه سر هر موضوعی باید بیایین علیه گراش نظر بدین.سی سال زیر نظر لار بودین ،چی بهتون دادند.از ماست که بر ماست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. دوستان وسروران گرامی مخصوصا دست اندرکاران سایت وزین گریشنا
    نکته ای که همه باید بدان اگاه و پایبند باشیماینکه در یک بررسی دقیق چند ماهه درسایت متوجه شدم که قریب به یقین کسانی از لار در سایت گریشنا بنام نام شما فداغی اردی با اظهار نظرهایی مغرضانه و با جهت دهی اتش افروزی اختلاف بین گراش و توابع سعی در درهم شکستن اتحاد وانسجام شهرستانی ما را دارند همه و مخصوصا سایت گریشنا باید اگاه باشیم واز کامنت هایی که از ان زمینه اختلاف و فتنه به مشام میرسد پرهیز کنیم نفع اصلی این ماجرا را لار(ل) خواهد برد این گونه اظهار نظرهایی نه در شان مردم شریف فداغ ونه ارد ونه گزاش است ، فراموش نکنیم دشمن همه ما لار است. وانها در این میان از اب گل الود شیرماهی می گیرند. دست اندرکاران گریشنا الزاما باید در یک جلسه توجیهی نسبت به این امر کاملا اگاه شونند . بریده باد دستی که اب به اسیاب دشمن بریزد برای مقابله با این امر نیاز به مدد دکتر مهرابی و مسوولین آپدیت شهرستان هستیم .حاج شیخ صادق رحمانی نیز می توانند کمک کنند نه کسانی که دچار خود بزرگ بینی شده و در یغمای منصبند. گراشی اردی و فداغی با غیرت مدد پیش بسوی اقتدار و پیشرفت

    1. برادر محترم . لاری . گراشی . اردی . فداغی و …. همه سرشان توی کار خودشان می باشد . کسی هم کاری به کار کسی نداره . منتها بعضی حرفها باب میل شما نیست . پس نباید براشفته بشی . بلکه باید این حق را به مخاطب بدهی تا نظرش را بیان کنه و شما استانه تحملت را بالا ببری

  11. خوشم میاد ملت همیشه در صحنه از چه بحثی، وارد چه بحثی میشن!

    جناب وزارت نیرو یا حداقلش اداره برق گراش(آقای فانی)، من باید واسه ۲ ماه مصرف برق،‌ قبض ۲۸۰ هزار تومنی رو پرداخت کنم یعنی؟!

  12. هزینه برق واقعا سرسام‌آوره

    الهی برق بگیرتت دولت که هر ماه با این قبضات ما رو قبض روح میکنی!

    من که به شخصه از آقای جعفرپور، نماینده محترم تقاضامندم مصرانه پیگیر این موضوع باشن شاید گره‌ای از مشکلات باز شد.

    و در ضمن وقتی دنیا به این بزرگی شعار «دهکده جهانی» سر میده، زشت نیست هنوز جر و بحث گراش و لار ادامه پیدا می‌کنه؟
    لطفا کمی شعور داشته باشیم…

    همش زورتون میاد که اینبار نماینده لاریه؟ باشه… اصلا من میگم از پرت‌ترین ده منطقه باشه، چه اهمیت داره؟ مهم اینکه سواد و شعور داشته باشه که داره. اگر کاری واسه گراش نکرد، اونوقت شاکی بشید. زشته واقعا..خجالت‌آوره

  13. بنام خدا:
    با سلام، پس از چند صبایی دوری از دنیای کامپیوتر امروز سری به سایت های شهرستان گراش فارس زدم. اولا تشکر می کنم از آقای غلامعباس جعفری با دید باز به قضایا نگاه می کنند و از تجزیه و تحلیل ها ی خوبی بر خوردارند.
    افرادی که در گریشنا یا سایت های دیگر گراش نظر می دهند به چهار گروه تقسیم می شوند.
    ۱- گروهی که لاری هستند، که تکلیف شان روشن است. امام (ره) جمله ای دارند بدین مضمون”اگر آمریکا از ما تعریف کند حتما درما اشکالی است”. حال اگر لاری از ما تعریف کند حتما در ما اشکالی است.
    ۲- گروهی چه گراشی و چه از منطقه پارسیان که مزدور لاری ها هستند (تعدادشان خیلی خیلی کم است) که بخاطر منافع شخصی با میل خود و یا به اجبار از لار ولاری طرفداری می کنند. که این افراد تا آنجائیکه می توانند به زادگاه خودشان خیانب می کنند و واقعا خائن هستند.
    ۳- گروه دیگری که اگاهی چندانی ندارند و متاسفانه حرفهایی که میزنند به نفع دشمن گراش و منطقه است.
    ۴- گروه چهارم گراشی هایی هستند که دغدغه گراش دارند و عاشق و دلسوخته و دلباخته گراشند و دارند خودشان به آب و آتش می زنند تا حقشان را بگیرند.
    بعضی از همشهریان عزیزم از منطقه پارسیان فکر می کنند که چرا ما همش گراش، گراش، و گراش می کنیم. امروزها از حملات اسرائیلی ها به غزه و فلسطین زیاد شنیدید. هدف اسرائیل گرفتن از نیل تا فرات است و برای رسیدن باین هدف اولین مانع سر راه غزه (در کل فلسطین)است، پس باید اول غزه و فلسطین را از بین ببرند و بعد از نیل تا فرات تصرف کنند. حال برای لاری ها هم که دم از لارستان بزرگ می زنند باید اول گراش و گراشی را از سر راه خود بردارند تا به هدف شوم خود برسند.
    ما گراشی ها باید دست تک تک اوزی ها، فداغی ها، خلیلی ها، اردی ها، بیرمی ها، خنجی ها، لامردی ها، مهری ها، بیخه ای ها، گرمسیرات، و کلیه افرادی که در منطقه پارسیان زندگی می کنند ببوسیم و بر این بوسه افتخار کنیم. تاریخ را باید ورق زد و اتحاد، همدلی، و همفکری مثال زدنی را باید خواند و سر تعظیم فرود آورد.

    گروهای ۱ تا ۳ سعی می کنند با غوغا سالاری و پیش کشیدن مسائل تفرقه انداز افکار عمومی را از مسائل اصلی مطرح شده منحرف کنند و همه را مشغول کنند به حاشیه ها. انگلیسی ها ضرب المثلی دارند با عنوان “تفرقه بینداز و حکومت کن” که بعد از جنگ جهانی اول بکار بردند و کشور های منطقه را تکه تکه کردند و هنوز که هنوز است دارند حکومت می کنند.
    فقط سه مورد مثال می زنم:
    الف- در جریان استفاده از کلمه “استان لارستان” بوسیله اداره راه و شهرسازی که با مخالفت خیلی از گراشی ها و منطقه مواجه بود. ولی برای انحراف از این موضوع مهم چه مسائیلی که پیش نکشیدند.
    ب- در رابطه با واقعه در نماز جمعه و آقایان حسنی و دکتر بهمنی. انقدر کامنت (اظهار نظر) شخصی و چند ده ساله پیش کشیدند که اصل موضوع که نام بردن جعفر پور در تریبون مقدس نماز جمعه بود اصلا گم شد.
    در رابطه با آقای رحمانی، آنقدرغوغا سالاری کردند که اصل موضوع یعنی تفکرات ایشان در رابطه با زادگاه خویش (گراش) و نوشتن کتاب های به طرفداری از لار (تاریخ مفصل لارستان و زبان لارستانی) و مقالاتی و حمایت های همه جانبه و یا سکوت ازهر ظلمی که لاری ها در حق گراش و گراشی کردند و می کنند اصلا بفراموشی سپرده شد.
    امیدوارم برادران و خواهران عزیزم از خود گراش گرفته تا کل منطقه پارسیان خیلی دقت کنند در اراهه نظرات خویش (کامنت ها)، شاید تعجب کنید اگر بگویم که سیاستمداران لاری ساعت ها روی کامنت های که من و شما در سایت ها منعکس می کنیم وقت می گذارند و بحث و بر رسی می کنند که چطوری باید مقابله کنند. والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

34 نظر
scroll to top