بستن

ساکنان بلوار معلم همچنان صبر کنند

گریشنا: ششم خرداد عملیات تعریض باند سمت راست بلوار معلم شروع شد و اکنون حدود دو ماه از اجرای آن می‌گذرد (خبر قبلی گریشنا، دو هفته بعد از شروع عملیات)؛ اما به گفته‌ی حبیب‌الله مهرابی «فعلا زمان قطعی برای اتمام این طرح نمی‌توان پیش‌بینی کرد.»

Bolvar Moallem (1)

خرید با اعمال شاقه؟ 

اجرای طرح تعریض بلوار معلم باعث بروز مشکلاتی برای فروشندگان و اهالی محل شده است. بسیاری از آنها انتظار داشتند این طرح حداکثر یک ماه طول بکشد، ولی الآن از نبود عزم و نیروی کافی برای اتمام طرح کلافه شده‌اند.

در یک بعد از ظهر از ماه رمضان وارد فروشگاه ظرف‌فروشی در این بلوار می‌شوم. فروشگاه خلوت است و فروشنده در حال صحبت کردن با تلفن. گوشی را که قطع می‌کند خودم را معرفی و می‌کنم و او شروع می‌کند به بیان مشکلاتی که در این چند ماه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. می‌گوید: «دیدم که برای وارد شدن به مغازه مشکل داشتید. این مشکل برای همه‌ی خریداران ما هم پیش می‌آید و به همین دلیل در این چند مدت بسیاری از مشتریان خود را از دست داده‌ایم و خواه‌ناخواه متحمل ضرر‌های مالی شده‌ایم. به ما قول دادند که طرح در عرض یک ماه به اتمام می‌رسد، اما حالا دو ماه و نیم می‌گذرد و هنوز خبری نیست. البته این مشکل تنها مشکل من نیست؛ همسایه‌ی ما مکانیکی دارد اما به دلیل مسدود شدن پیاده‌رو مجبور است فقط شب‌ها، آن هم تنها یکی دو ساعت کار کند. او هم مثل من کلی از مشتریانش پریده‌ است و دیگر مشتری ندارد.»

وارد ویدیو کلوپ ولی‌عصر (عج) می‌شوم. دو فروشنده‌ی جوان که پشت پیشخوان نشسته‌اند و در حال صحبت با مشتری خود هستند، می‌گویند: «به جز مشکل رفت و آمد مشکل اصلی ما گرد و خاک است و ما مجبوریم روزانه گردگیری کنیم و کف‌پوش را بشوییم.»

سخت می‌شود وارد فروشگاه نارنج و ترنج شد. از تل‌ها‌ی خاک و تک‌لبه‌گذاری‌های که نیمه‌تمام‌اند می‌گذرم و وارد مغازه می‌شوم. فروشنده‌ی این مغازه نیز مسائلی مشابه با دیگر افراد ساکن در این محل داشت. او نیز می‌گوید: «مشتری کم است و به خصوص مشتریان خانم به خاطر مشکلات رفت و آمد دیگر از این‌جا خرید نمی‌کنند. هر روز با شهرداری تماس می‌گیریم و پیگیری می‌کنیم اما شهرداری نیز پاسخگو نیست و جواب قطعی نمی‌دهند.»

به یکی از کوچه‌ها وارد می‌شوم. آقایی که نان گرم روی دستان‌اش بود، داشت از موتورسیکلت‌اش پیاده می‌شد و دختر سه، چهار ساله‌ای منتظر بود تا مرد وارد خانه شود. پرسیدم اجرای این طرح برای ساکنین کوچه نیز مشکلی به وجود آورده؟ او در جواب گفت: «بله، ما برای وارد شدن به کوچه مجبوریم یک دور استادیوم بزنیم تا بتوانیم به منزل خود برسیم.» بعد به ماشینی که اول کوچه و در خیابان پشت تل‌های خاک پارک شده بود اشاره می‌کند و می‌گوید: «منزل صاحب آن ماشین آخر این کوچه است، اما مجبور است ماشین‌اش را سر کوچه پارک کند.»

شهرداری و شورا: پیمان‌کار کم است، خریدها زمان‌بر.

با ابوالحسن حسینی روابط عمومی شهرداری تماس می‌گیرم. او در مورد این تاخیر می‌گوید: «پیمان‌کارانی که با آن‌ها قرارداد بستیم با تمام تلاش خود کار می‌کنند، اما چون در ماه رمضان قرار داریم، تعدادشان کم است و به اندازه‌ی کافی پیمان‌کار برای تسریع یافتن عملیات اجرایی طرح، نداریم.»

برای دانستن نظر اعضای شورای شهر نیز با حبیب‌الله مهرابی تماس می‌گیرم. او سخنان‌اش را این‌طور شروع می‌کند: «شهرداری وظایف خود را انجام داده، به عنوان مثال قرارداد هفتاد میلیونی با پیمان‌کار و گرفتن جلساتی با مسئولین اداره‌ی ورزش و جوانان برای تخریب دیوار تربیت بدنی و …. در حال حاضر هم لوله‌های آب تعویض شده است و اقداماتی هم برای کابل‌گذاری و قرار دادن تکه‌لبه انجام شده. اما باید در نظر گرفت که خرید کابل و لوله و تعویض پایه‌های برق خراب و لوله‌های فرسوده کاری زمان‌بر است و به علت وسیع بودن طرح به زمان بیشتری نیاز است. اما انجام طرح به نفع کل منطقه است و اجرایی شدن آن مستلزم صبوری و همکاری همشهریان است.»

مهرابی در مورد این که چرا قبل از شروع طرح و خراب کردن پیاده‌رو، این موارد پیش‌بینی نشده بود و خریدهای زمان‌بر صورت نگرفته بود، صحبتی نمی‌کند.

او در جواب به سوال دوم ما در مورد قولی که در مورد اتمام طرح در عرض یک ماه به اهالی محل داده است، می‌گوید: «من هیچ قولی در این زمینه نداده‌ام و با توجه به مشکلاتی که سر راه این طرح وجود دارد و پیمان‌کاران کمی که در حال حاضر داریم، زمان بیشتری تا اتمام طرح نیاز است.»

موضع و گفته‌های ادارات ورزش و جوانان، آبفا و مخابرات را در هفته آینده خواهیم شنید.

Bolvar Moallem (2)

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

26 نظر

  1. من نمی دانم چرا در همسایه ی ما (لار ) ضربتی کار کردن به راحتی قابل انجام است اما در گراش غیر ممکن . شاید استفاده از نیروی غیر بومی در ادارات گراش با عث چنین مشکلاتی می باشد . مثلا اداره ابفا گراش

  2. در اداره اب و فاضلاب گراش اکثراا نیروی بومی هستند وزحمتکش اگر مغرضی و مشکلی داری برو اداره اب برطرف میشه
    اگر هم منتظر منصب مهندس جباری هستی زهی خیال باطل
    ایشان در حال خدمت هستند

  3. اگر کارها ی شهرداری بر اساس سلایق وخواست افراد همان محل می خواست انجام بگیرد هیچکدام ار طرهای شهرداری اجرایی نمی شد ضمن اینکه شهرداری کلان شهرهایی مثل شیراز برای اجرای طرح شاید معابری را تا سالیان نیز مسدود کند مانند احرای طرح مترو و شما دست اندرکاران گریشنا بهتر است بجای واکاوی مسئله ایی که شاید خود افراد آن محل نیز ناراضی نبودند ولی الان به فکر افتاده اند از مراحل اجرایی طرح گزارش تهیه کنید تاتوانی راهی را بازکن بستن راه هنر نمی باشد

  4. اگه واقعا گراش و در اداره اب دلسوز داشت نمیزاشتن چاه غیر مجاز حفر کنند با این که همه انها خبر دارن و میدونن ، چرا این همه بى تفاوت هستند نمیدونن خودم جند بار از کارکنان حتى رییس اداره اب پرسیدم مگه نمیدونین اینقدر چاه غیر مجاز حفر شده ، در جواب گفتن اره خبر داریم ولى کارى نمى تونیم بکنیم ، مگه میشه اینقدر بى تفاوت باشن ، براى یک انشعاب اب گرفتن اینهمه اذیت مى کنند ولى نمى تونند در باره این چاه ها اقدام کنند گریشنا محترم لطف کنید در باره این موضوع رو پیگیرى کنید که این موضوع خیلى مهمه جون چند دیگه قطعى اب مکرر داریم

    1. منم او شخصی که گفتم تقریبا نود میلیون خرج حفر چاه کردم.البته چونکه بی مجوز بود خرجش هم بیشتره.بازم تکرار میکنم چاه اب زیر زمینی که کاری به کسی نداره.هیچ شخصی حق تحقیق و تخریب حداقل چاه منو نداره و من اجازه نمیدم.اینهمه اختلاس ملیاردی حالا یک چاه ما چشم همه رو گرفته

  5. خوب مرد مومن نسنجیده چرا صحبت میکنی؟کاری به بومی یاغیربومی بودن رییس ابفا ندارم.اولین اکیپی که اومدن لوله گزاری کردن خوب اداره ابفا بود.کندی کلر ینی به ابفا ربط داره؟بابا منطقی صحبت کنین خواهشن.

  6. اینکه مسوولین اول بدون آینده نگری دست به کار میزنن و بعد توش میمونن اصلا چیز عجیبی نیست

    ولی مغازه داران بلوار معلم بهتره درب مغازه هاشون و تا سه چهار سال آینده ببندن و بر جایی دیگه مشغول بشن. حداقل اینجوری از شر گرد و خاک در امانند

  7. از شورای شهر بیشتر انتظار میرفت به کارها برسند ولی حالا بجز نقض کردن حرف همدیگه چیز دیگری شاهد نیستیم. مسولین شهرداری به خوبی رهنمایی مردم نمیکنند و گاهی با مردم بد رفتار هستند متاسفانه حراست شهرداری چشمش به روی خیلی چیز ها بسته .و گاهی ام سر پوش میگذارد. اصلا معلوم نیست حراست چه کاری را انجام می دهد ولی برخورد با کارمندان رده پایین مثل رفتگر بلد است و اگر جای دیگه خلافی ثابت شود برخورد نمیکند. چرا باید این گونه باشد. دفتر دار شهردار به طور ناشایست با مردم برخورد میکند. معاون شهردار متاسفانه در کار فنی به طور مناسب به مردم شفاف نیست کافی است یک بار گذرتان به شهرداری افتاده باشد تا حرف های منو درک کنید. ای کاش شورای شهر به جای ایده و حرف گاهی به نقاط ریز کار ک برنامه ها نظارت داشتند.

  8. وقتی میری شهرداری تازه باید برای یک کار کوچیک یک روز وقت بزاری و نامه هارو این اتاق و ان اتاق ببری تازه میمونه امضای شهردار که اونم ۱۲ به بعد کارت میشه و قبل از اون وقت داری به کارای دیگت برسی

  9. وقتی من جایی دیگه میگم مدیران باید به روز باشند، فلان آقای مدیر فلان سازمان بهش بر میخوره و فلان کس میاد میگه «آقای خواجه شعر نگو…»

    خب همینه دیگه، وقتی مسوولین خودشون به روز نیستن، همه‌ی کارا هنوز باید چرتکه‌ای حل بشه.
    و این وسط وقت و زمان و درگیری‌های فکری و مشغله‌ کاری مردم هم اهمیتی پیدا نمیکنه.

    کاش مدیران و مسولان بجای اینهمه هزینه‌های گزاف و تلف کردن وقت، کمی وقت و هزینه‌ی به روز کردن خودشون و سازمان مربوطه‌شون میکردن

  10. یه پیشنهادارم برا گریشنا شما سرزده به ادارات شهرستان برید وگزارش تهیه کنید و بی پرده گزارش تهیه کنید وبه اطلاع مردم برسونید ونام ببرید کدوم کارمندایی با مردم بداخلاقی می کنن؟امتحان کنین باور کنین تاثیر داره تو برخورد کارمندابا ارباب رجوع.یالا شروع کنین وگزارش هم بدین اگه واقعا سخونگوی جامعه هستین

  11. سلام،اینجورکه من شنیدم خود اعضا شوراهم باهم در جنگ ودعواهستن،همشهریان عزیز واسه کار کردن برای شهرگراش چند برابر پول دارن ،اوناباپولی که ازمن وشما واستان میگیرن میتونن یه استان وابادکنن ،شما چشمتون به چند تا چراغ و لامپی که تو بلوارمیزنن میفته ومیگین به به ،ولی باید نشست وفکرکردکه مایک خیابان بیشترنداریم باید هم خرج بشه ولی مابقی پولا کو؟

  12. فعلا که ابن اعضای شورا با هم جنگ دارند و شدند پنج نفر ضد یک نفر تا به ابن غرض ورزی هاشون رسیدگی کنن عمر این شورا هم تمومه فقط بلدن شعار بدن البته از نقاشی های خیابونا باید تشکر کرد مخصوصا از اقای مهرابی!!!!!!!!!

  13. این شهردار نسبت به شهردارهاى قبلى بهتره خداهیش میکم با اینکه هزینه ها بالا رفته، شهردارهاى قبلى مکه نمى تونستن که خیابان امام رو بزرگتر و پهن تر کنند چرا نکردن مگه پاساژ صادق و پارسیان و حضرت زینب زمانى که ساختن مگه عقب نشینى نداشتن جرا نکردن اگه اون زمان عقب نشینى مى کردن الان خیابان بزرگترى داشتیم ولى شهردارى اون زمان و اکرم شمسى گراش رو به عقب بردن . پس مقصر شهردارهاى قبلى هستن نه این شهردار

  14. ما که اصلا از آقای شهردار راضی نیستیم
    ۵ ساله که داریم داد میزنیم محله ما هم تو گراش واقع شده.
    ۵ ساله میگیم یه جاروکش بفرسین کوچه ها رو جارو بزنه.
    ۵ ساله میگیم اینجا رو حداقل دو تا درخت بکارین تا فضای سبزی ایجاد بشه
    ۵ ساله میگیم تکلیف این رودخونه مسدود شده (رودخونه که چه عرض کنم؟ خندق) رو مشخص کنید
    ۵ ساله داریم داد میزنیم
    دو تا شورا عوض شد
    شهردار مجدد بر سمت خودش نشست
    ولی نتیجه چی شد؟؟؟؟

    خطاب به شهردار:
    ببین جناب شهردار، اگه شما و گروه شورای شهرتان نمیتونن کاری واسه این محله انجام بدن، رک بگین نمیتونیم تا ما هم تکلیف خودمون و بدونیم..
    ما هم راههای قانونی رو بلدیم
    ما هم میدونیم و میتونیم خودمون اینجا رو آباد کنیم و مطمین باشید خیلی بهتر از شما و اگه کسی از شما مخل کار بشه، با راه قانون اون شخص و از سمتش عزل میکنیم.
    ما راه و چاه و بلدیم.. و خوب هم بلدیم
    اما اگه تا الان دست به کار نشدیم، فقط صبر کردیم اما این صبر حد و اندازه ای داره.

    اینکه هر نقطه دیگه ای از گراش کاری شده یا نشده به ما مربوط نیست. ما تو این محله زندگی میکنیم. اگر شما شهردارید، طبق وظیفه باید به این نقطه از شهر هم رسیدگی کنید

  15. من بانماینده شهرک ایمان موافقم،جناب شهردار لطفأ برای شهرک ایمان کاری کنید ،شماکه کوه راصاف کردید وبه مردم فروختید شماکه پول میلیاردی به خزانه شهرداری بردید حالاهم برای ابادانی و نظافت ان شهرک استین بالابزنید ما از شوراطتفع نداریم چون هیچ کدوم اهل کار وعمل نیستن لطفأ تا کار به استانداری کشیده نشده اقدام فرمایید

  16. این رودخانه عریض و پهن واقع در شهرک ایمان تا بحال جون خیلی از بچه ها رو ب خطر انداخته،افتادن توش و با سر و پای خونین بیرونشون اوردن. ب شورا هم رو زدیم ،بارها،ولی یکی مثل اقای مهرابی فقط بلد بودن ما رو کنف کنن،یادشون نیست ک با رای ماها بوده ک ب شورا راه پیدا کردن.
    جناب شهردار ابادانی شهر این نیست ک فقط فضاهای توو دید و جاهای گرون قیمت شهر و سامان بدین،ی روزسوار بر ماشین بیت المال شهرداری بشین و ی سرکی هم ب محله های داغون شهر بکشین، دردی اگه تونستین از این محلات دوا کنین،اونوقت ب کارنامه خودتون افتخار کنین.شما وظیفتونه ک بودجه ای برا شهرک ایمان اختصاص بدین مث خیلی جاهای دیگه…این بیت المال حق من و بچه های من و همسایه های منم هست…لطفا یکی ب گوش شهردار و شورا برسونه

  17. گراشی من بهات موافق نیستم چونکه واقعا آقای حسینی هر وقت کار داشتم خیلی خوب برخورد می کنه و می خاست که کارم راه بیافته.

    من به نظرم مشکل هز وقتیه که کارها درست انجام نمی دن و هز روی برنامه ریزی دقیق نیست و همینطور دیمی هست که کار می شه . حالا چه شهرداری چه اداره برق جه آبفا ، تلفن ، گاز مخابرات، و…

    مثالش همین توی تابستان دیدیم که همه هندونه کاشتن و بدبخت شدن ضرر کردن. اگه اداره کشاورزی همه رو برنامه ریزی کرده بود این اتفاق نمی افتاد. اصلا به فکر کشاورزا نیست.
    و بقیه اداره ها.
    ممنون لطفا حذف نکنید.

  18. من کاری به بومی یا غیر بومی بودن ندارم
    همه دنبال این هستن که نمره کارنامه کاری خودش رو بالا ببره(به هر قیمتی)
    همه میخوان بگن من رئیسم به همین دلیل هستش که هیچ هماهنگی و پیشرفت کاری وجود نداره مثلا توی محله ما قرار بود اسفالت بشه همون سالی که رهبر گفته بود اصلاح الگوی مصرف برای به سازی تاسیسات اب هیچ اقدامی صورت نگرف و شهرداری هم می گفت به ما ربطی نداره
    رفتیم و نامه تعوبض شبکه بگیریم که مسئول شبکه ندادش و نامه رو از رئیس ابفا گرفتیم با هزینه خودمون بقیه کوچه ها خرابی لوله و کندوکاو دارن حلا قصر کیه رئیس ابفا یا(مسئول شبکه)

  19. بعضی مواقع باید سلسله مراتب حفظ بشه: در اداره ابفا تا مسئول شبکه(که بومی است) نامه نگاری نکند و تقاضای پیگیری نداشته باشد رئیسی که چند وقت است که اومده چگونه میتونه پیگیر حفاری چاه های غیر مجاز بشه و مسئول شبکه با این همه سابقه کاری رو زیر سوال ببره (هم شهری عزیز شما میتوانید با نامه نگاری و رو نوشت نامه هایت برای جهاد کشاورزی،فرمانداری و استانداری بنویس تا مستنداتی وجود داشته باشد انشاءالله که جواب میده)
    اما درمورد شهرداری چیزی نمیشه نوشت که به مزاقشون خوش بیاد و سانسورش نکن

  20. آقایان و خانم شورا که ادعای مردم مداری و شهروند مداری و احترام به شهروندان را دارید و چپ میروید راست میروید می گویید ما نوکر مردم هستیم، نیازی نیست حرف بزنید از عملتان معلوم است.
    روی سخنم با رییس شوراست ولی چون بقیه اعضای شورا ساکت مانده اند و حرفی نمی زنند و می گذارند رییسشان هرکاری دلش خواست بکند از این رو آنها هم تقصیر کارند و در اعمال ایشان سهیم هستند.
    آقای رییس شورا ، چقدر کوچه های شهر پر از چاله چوله، خاکی ، پر از آب فاضلاب ، پر از گرد و غبار است؟ چند کوچه؟ چند جا؟ اینها آسفالت نمی خواهند؟ آسفالت روبروی منزل شما واجب تر بود؟ حالا چون یکم آسفالتش ترک برداشته پس باید از اول آسفالت می کردید؟؟؟ آن هم با پول بیت المال؟ مگر خون شما رنگین تر است؟؟؟
    (…) و چیزهایی که شاید من اطلاع ندارم همه نشان از آن است که فقط منافع شخصی شما مهم است و لاغیر.
    من نمی دانم این شهر انقدر بی در و پیکر است که یک نفر تا این حد بخواهد هر کاری که بخواهد انجام دهد و هیچکس جلودارش نباشد؟ یا اینکه همه در این سفره لقمه می گیرند و ما بی خبریم؟

  21. ع.ن شما درست میگی و حرف حق میزنی ولی حرفت خریدار نداره!

    همین ملتی که سنگ این اقایون رو به سینه میزنن خودشون همینا رو دست نشون کردن، برگرد به روزی که حسنی رو دست مردم تو هوا پرت میشد، حالا ۱۸۰ درجه برگرد، همون حسنی، همون مردم ولی اینبار دادگاه و قضیه پولهای باد آورده و…
    و بازم کمی برگرد، همون حسنی و همون مردم و اینبار ریاست شورا
    اقایی که معلوم نبود از کجا اومده و چکاره است شد شهردار، قبول ولی همون ادم تو دور بعدی بازم شد شهردار

    و ملت همیشه در صحنه (!) یادشون نیست که آزموده را ازمودن خطاست…

    کوچه رو ول کن
    دلمون خوش بود خیابان اسفالت کشی شد… چی شد؟ هر یه متر و ۱۷ سانت یه دست انداز!! مثلا اسفالت و تعمیر کردن، والا قبلی خیلی بهتر بود

    چه انتظاری از این ملت افکار بسته داری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

26 نظر
scroll to top