بستن

گزارش تصویری: عیدی کنار هم

گریشنا: لباس‌های نو را پوشیده‌اند و کفش‌های نو معمولا در پلاستیک است. در کنار جانمازهایی که اول منظم کنار هم چیده شده ولی از در حسینیه که می‌زند بیرون با شتاب پهن شده‌اند. نماز که تمام می‌شود بازار روبوسی و حلالیت داغ است. حتی یک آشنایی دور هم بهانه‌ای است برای روبوسی.

عید فطر یا همان عید رمضان همان‌قدر که پایان ماه خدا است، عیدی است برای در کنار هم بودن مردم. به یاد آوردن دوستی‌ها و آغازی دوباره‌ برای بندگی بهتر خدا.

دوربین سعید سرخی در این روز زیبا به میان مردم رفته است.

12

 

14 نظر

  1. با سلام به جای تهیه گزارش از حسینیه ۱۴ معصوم گراش باید از مراسم نماز عید که توسط امام جمعه محترم ونماینده ولی فقیه که نایب بر حق امام زمان هست باید گزارش تهیه می کردید
    چرا وتا به کی باید مردم تاوان اشتباهات کسانی را بدهند که نه در سیاست و نه در زعامت شهر عملکرد خوبی داشته اند. فرماندار محترم و امام جمعه محترم وستاد ناز جمعه گراش باید با این کارها در سطح شهر برخورد کنند.

    1. سلام به آقای جعفری عزیز
      از دلسوزی شما خرسندم و درکتان می کنم ولی حتما کسی نبوده که بره حسینیه اعظم گزارش تهیه بکنه.
      میدونی چرا؟ چون امام جمعه محترم با عملکرد خودش کسی دوروبرش نذاشته.
      مگر شما نمیدانی و اطلاع نداری؟

    2. دوست عزیز؛ لطفا از لقب نماینده ولی فقیه استفاده نکنید که این یک اشتباه محض است، ولی فقیه در هر استان فقط یک یا دو نماینده دارند و ائمه جمعه از جانب این افراد انتخاب میشوند و باید خدمت شما عرض کنم که متاسفانه نه امام جمعه و نه دیگران هیچ گونه عملکرد خوبی نداشته اند و برگزاری نماز عید به امامت ایشان باعث شده بسیاری از مردم مومن در این مراسم شرکت نکنند؛ در واقع فرقی نمیکند که این نماز باشد یا هر نماز دیگری…

  2. اقای جعفری قضاوت شما بر مبنای انصاف نیست. اگر نماز عید در محضر اقا عباس نبود به دلایل برخی از عملکرد امام جمعه محترم ما حتی نماز عید را نمیخواندیم . اقای جعفری طوری اظهار نظر کردید که اینگار تمام مشکلات شهر فقط اینجا است. متاسفم برای شما و امسال شما که فکر میکنید کارشناس هستید و باید حتما در مورد چیزی که از ان اطلاع ندارید اظهار نظر داشته باشید.

  3. در ضمن اقای جعفری که از عملکرد امام جمعه و دیگر از مسولین حرف زدید لازم به ذکر است یا شما از عملکرد اغا عباس اطلاعی ندارید یا به هر دلایلی خودتان را زدید بخواب.

  4. نادیده گرفتن یک واقعیت ( برگزاری نماز عید فطر توسط امام جمعه رسمی با حضور جمع کثیری از مردم از همه محله ها در بزرگترین حسینه شهر ) خلاف همه اصول اخلاقی بویژه اخلاق حرفه ای است و واقعا کاری زشت و ناپسندی است
    اینکه برخی ار کارهای امام چمعه مورد تایید من و شما نیست ، دلیل نمی شود به شرکت کنندگان این مراسم عظیم ، دهن کجی شود

  5. چرا ستاد نماز جمعه نباید یک عکاس برای این مراسم دعوت میکرد. این عدم مدیریت ستاد و اعضا است. اقای همشهری جنایت که اتفاق نیفتاده . شما با هین حرفهایتان به شعور عکاس و اعضای سایت توهین کردین. اصلا خبر نگار صدا و سیما اونجا بوده و از مدرسه علمیه ام فیلم نگرفته چرا اینو حساب نمیکنید. اصلا چرا فکر میکنید سایت گریشنا باید خبر نماز عید رو منتشر میکرد.

  6. گزارش تصویری نماز عید سال‌های گذشته به خبر اضافه شد. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که گریشنا نیت خاصی در انتشار عکس‌ها نداشته است. چون امسال تنها یک عکاس در مراسم حضور داشت به انتخاب شخصی حسینیه چهارده معصوم برای عکاسی انتخاب شده است که انصافا نیز عکس‌های زیبایی است.
    با توجه به تعداد نمازگزاران امکان برگزاری نماز در یک محل وجود ندارد و هر کدام از همشهریان نیز با توجه به تشخیص خود در یکی از مکان‌ها نماز می‌خوانند در این مورد نمی‌توان به کسی خُرده گرفت.

  7. امام جمعه محترم در نماز جمعه میفرمایند نگذارید دخترانتان به دانشگاه بروند.این فرمایش در قرن ۲۱ بسیار عجیب و غریب است.من به عنوان یک دختر و دو دوستانم یکسال است که تمام تلاشمان را برای قبولی در رشته پزشکی به کار گرفته ایم ولی موندیم که چگونه به امام جمعه عرض کنیم فراگیری علم بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.لطفاً امام جمعه محترم بیشتر مطالعه فرمایند.

  8. چرا امام جمعه بازم از خطبه نماز جمعه خودش در خطبه عید فطر دفاع میکنه؟طبق چه اصولی و عقل سلیمی میفرماید دخترانتان را به دانشگاه و تحصیلات عالیه نفرستید؟البته درسته وقتی مخاطبین کم سواد باشن بهتر میتونه………..تا دکترا یا پرفسور باشن.
    من و چند تا از دوستان تقریبا همه نماز جمعه گراش شرکت می‌کردیم اما از حالا تصمیم داریم تا این امام جمعه هست شرکت نکنیم که باعث خراب شدن اذهان عمومی می‌شود. امام جمعه اینهمه پشت تریبون اشعار می‌سراییند هیچگاه این شعر را نشنیده‌اند؟ (زگهواره تا گور دانش بجوی)

  9. غریب پرستی نکنیم. یادمان باشد آقا عباس و آیت الله آقا جواد گراشی هستند . کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top