بستن

جعفرپور پیگیر یارانه‌هاست

13930105 Jafarpoor11 گریشنا: جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد، رسیدگی به حذف یارانه‌ی تعداد زیادی از شهروندان لارستان، خنج و گراش را خواستار شد.

جعفرپور در این نامه با برشمردن ۵ دسته از افرادی که در این مرحله از دریافت یارانه محروم شده‌اند، اضافه کرده است: «متاسفانه حذف‌شدگان مرحله اخیر یارانه‌ها از قشر نیازمند می‌باشد. از این رو از جنابعالی تقاضا می‌شود با صدور دستور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های متشکله نسبت به برقراری مجدد یارانه افراد نیازمند اقدام فرمایید.»

متن کامل نامه دکتر جعفرپور به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقایی دکتر طیب نیا

وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی

 با آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها موضوع حذف افراد غیر نیازمند مطرح شد، همزمان با واریز مرحله ۴۱ یارانه‌ها، تعداد قابل ملاحظه‌ای از شهروندان شهرستانهای لارستان، خنج و گراش با قطع یارانه مواجه شدند. پیگیریهای صورت گرفته حاکی از آن است که حذف یارانه این افراد صرفا به دلیل داشتن سابقه اشتغال در کشورهای حوزه خلیج فارس و مشخصا امارات عربی بوده است، که به منظور پیشگیری از بروز هر نوع تنش اجتماعی و اجتناب از تضییع حقوق شهروندی افراد، موضوع قابل تامل و بازنگری است. لذا موارد ذیل جهت اقدام مقتضی در راستای تقویت عدالت اجتماعی و رفع دغدغه خاطر بخشی از شهروندان به اطلاع می‌رسد:

۱. عموم افراد حذف شده از قشر کارگران زحمتکشی هستند که به دلیل نبود بازار کار در داخل کشور، سختی و مشقت کار در دیار غربت در گرمای سوزان بیش از ۵۰ درجه کشورهای حاشیه خلیج فارس را به جان خریده‌اند که سرانه درآمد آنان (با توجه به محدود بودن سال کاری بین شش تا هشت ماه) در حد افراد با درآمد متوسط داخل کشور بوده که این حذف فشار زیادی را به خانواده‌ها وارد نموده است.

۲. در بین افراد معترض به حذف یارانه، اکثریت افراد کسانی هستند که سالها قبل (گاهی ۲۰ سال پیش) در خارج از کشور اشتغال داشته و به گواه اسناد گذرنامه جواز اقامت و کار همگی آنان نیز باطل شده و سالهاست که در داخل کشور به کارگری مشغول و یا بیکار و از کار افتاده‌اند.

۳. حذف ناگهانی افراد افراد که بسیاری از آنان گاه به دلیل کهولت سن و یا به دلیل بیماری و تعدد افراد تحت تکفل برای امرار معاش روزانه خود به آن امید بسته‌اند باعث بروز اختلال در معیشت آنان شده است.

۴. در کنار حذف، یارانه کارگران مشغول در کشور امارات متحده عربی، در مراجعات مردمی به فرمانداری مشاهده شده است که یارانه برخی از افراد حتی به دلیل اینکه یک بار مراجعه با آن کشور حذف شده است که این مسافرت به دلایل مختلف از جمله سفرهای زیارتی و غیر تجاری و حتی پیگیری امور نظیر انتقال جسد بستگان متوفی آنان صورت گرفته است.

۵. در ادامه وقوع حذف ناگهانی خانواده‌های متقاضی دریافت در مرحله ۴۱ در فصل گرم سال و در میانه ماه مبارک رمضان سبب مراجعه چند باره مردم به فرمانداری و بخشداری ما جهت تکمیل پرونده و ارائه اعتراض نامه شده و این مسئله می‌تواند در دراز مدت باعث بروز ناخرسندی مردم گردد.

تردیدی نیست که حذف یارانه افراد غیر نیازمند برای کشور لازم و ضروری است اما علی رغم تاکید موکد ریاست محترم جمهوری مبنی بر پرداخت یارانه اقشار کم‌درآمد  و نیازمند متاسفانه حذف شدگان مرحله اخیر یارانه‌ها از قشر نیازمند می‌باشد. از این رو از جنابعالی تقاضا می‌شود با صدور دستور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های متشکله نسبت به برقراری مجدد یارانه افراد نیازمند اقدام فرمایید.

3 نظر

  1. سلام جای تعحب داره بدون خبر قبلی به خذف یارانه ها پرداختن یکی نیست به اینا بگه چند وزیر داربم چند معاون دارن هر وزارت خونه چند مدیر کل داره چند چند استاندار چند معاون چند فرماندار روی هم حساب کنیم جند نفرمیشن با حقوق عالی زورشون به اونا نمیرسه میپرن به مردم بدبخت اخه از کل مجلس جند نفر انصراف دادن اونم به تعداد انگشتان یه دس نمی رسه این همه ادم پول دار میلیاردر از اقا زادها بگیر تا پایین تر در کل که حساب کنیم از ده میلیون که خودشون میگن میگذره دیگه چه کاری به مردم زحمتکش دارین والا شرم اوره وقتی مسولین به چندر غاز چسپیدن با توجه به حقوقشون دیگه…..والا نوبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top