بستن

دوربین‌ها منتظر «پلک آفتاب»

پلک آفتاب باز شد

عکاسان گراشی، جشنواره عکس «پلک آفتاب» را برگزار می‌کنند. پس از سال‌ها فعالیت پراکنده عکاس‌های گراش، این برای اولین‌بار است که یک جشنواره عکس رسمی در گراش برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان منتشر شده، جشنواره عکس «پلک آفتاب» از جمعه ۲۴ مردادماه کار خود را آغاز و تا ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت. این جشنواره که با هدف شناسایی هنرمندان و گسترش و نفوذ هنر در میان تمامی اقشار علاقه‌مند به هنر طراحی شده است، فعالیت‌های خود را در قالب‌های تور عکاسی، کارگاه عکاسی، سمینار عکاسی و بالاخره نمایشگاه بزرگ عکاسی دسته‌بندی کرده است. انجمن فیلم عکس گراش و موسسه آبشار اندیشه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش این جشنواره را برگزار می‌کنند.

Pelke Aftab-001

این هفته، یک تور، یک کارگاه

در اولین برنامه جشنواره، ساعت ۶ بعد از ظهر پنجشنبه این هفته دو کارگاه اصول عکاسی و عکاسی معماری در محل موسسه آبشار اندیشه برگزار می‌شود. ابوالحسن حسینی و جواد آب‌افکن مدرسان این کارگاه‌ها هستند.

قرار است صبح جمعه نیز تور عکاسی معماری در بافت قدیمی گراش برگزار شود. علاقه‌مندان برای شرکت در تورها می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۷۳۸۲۰۳۲۱ و ۰۷۸۲۲۲۲۸۹۶۰ تماس گرفته و ثبت نام کنند. کارگاه‌ها و سمینارهای جشنواره رایگان است.

همه دعوت‌اند

بر اساس فراخوان منتشر شده، شرکت در این جشنواره برای همه‌ی عکاسان امکان پذیر است. نمایشگاه در دو بخش آزاد و عکس‌های اینستاگرام برگزار می‌شود. هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس در بخش آزاد و حداکثر ۵ قطعه عکس در بخش اینستاگرام ارسال کند. عکاسان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را با موضوع آزاد حداکثر تا پایان ساعت اداری روز شنبه مورخ ۸ شهریورماه ۱۳۹۳ به دبیرخانه نمایشگاه واقع در فرهنگسرای آبشاراندیشه به آدرس: گراش، بلوار رسالت، جنب آتش نشانی تحویل نمایند.

متن فراخوان جشنواره را می‌توانید از اینجا دانلود نمایید.

جشنواره مجازی

حمید بهرامی، مسئول فنی و رایانه‌ای جشنواره پلک آفتاب می‌گوید: «سایت جشنواره در حال آماده سازی است و انشاالله بتوانیم برای تورها و کارگاه‌ها نام‌نویسی مجازی انجام دهیم.» همچنین قرار است نشریه آنلاینی در مدت جشنواره منتشر شود.

علاقه‌مندان به عکاسی برای پیگیری این جشنواره می‌توانند در اینستاگرام کاربر @pelkeaftab را دنبال کنند.

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

4 نظر

  1. سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران جشنواره
    اگر فایل پیوستی مبنی بر راهنمای تصاویر ارسالی ضمیمه این همایش بود بهتر میتوانست به هنرمندان کمک کنه به عنوان مثال آیا می توان از ابزارهای ویرایش تصاویر استفاده کرد؟ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top