بستن

مشکلات همسایگی با رودخانه پئت: فاضلاب و خیابان نیمه‌تمام

گریشنا: مجاورت با رودخانه‌ی پئت و طرح نیمه‌کاره‌ی خیابان ساحلی دردسر‌ها و مسائلی را برای اهالی ساکن در خیابان آبیاری به وجود آورد.

پورکریمی یکی از ساکنین خیابان آبیاری، به عنوان نماینده‌ی اهالی، مصرانه پیگیر حل مشکلات این محله است او در گفت‌وگو با خبرنگار peitگریشنا گفت:« نظافت و بهداشت ضعیف، فاضلاب‌های جمع شده در رودخانه‌ی پئت، سگ‌های ولگرد و پشه‌ی سالک و همچنین نداشتن گاز شهری و مشکلات ناشی از  طرح نیمه‌کاره‌ی خیابان ساحلی سه مساله‌ی اصلی است که در حال حاضر با آن درگیر هستیم.»

برای این که در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آوریم با مهندس هاشمی کارشناس عمران شهرداری تماس گرفتیم، او می‌گوید:«آقای پورکریمی برای این موضوع چند بار به شهرداری مراجعه کرده است. خیابان ساحلی به طول ۴۵ متر است که ۱۵ متر آن شامل بستر رودخانه و دو پانزده متر نیز شامل طرفین رودخانه می‌شود.

امسال اعتبار ۲۰۰ میلیونی برای اتمام این طرح پیش‌بینی شده است که با انجام کار‌های مقدماتی و نقشه‌برداری از نیمه‌ی دوم سال، لاین شمالی پروژه اجرا می‌شود اما برای اتمام کل طرح هزینه‌ی بیشتری نیاز است.» هاشمی در ادامه بیان می‌کند؛« بیشتر گله مردم از فاضلاب‌های رها شده در رودخانه‌ی پئت است که این مشکل زمانی حل خواهد شدکه اسم خیابان ساحلی در لیست خیابان‌های قابل رفت‌وآمد شهر قرار داشته باشد اما چون رسیدن به این مرحله وقت زیادی می‌برد برای حل این مشکلات راهکار‌هایی اندیشیده شده، از جمله انجام شیب‌بندی اصولی و استاندارد و هدایت آب‌ به بیرون از منطقه با احداث جدول.»

peit1او همچنین اشاره می‌کند که اشتباهی که باعث بروز این مشکلات شده است با توجه به موقعیت مکانی دادن اجازه‌ی ساخت و ساز در کنار رودخانه‌ی پئت است. هاشمی در رابطه با عدم گازرسانی به این منطقه می‌گوید؛« وظیفه‌ی شهرداری تنها دادن مجوز حفاری به اداره‌ی گاز است که معمولا در صورت درخواست بعد از بررسی، مجوز را صادر می‌کنیم. بهتر است این مساله را از اداره‌ی گاز پیگیری کنید.»

احمدی رئیس اداره‌ی گاز این‌طور پاسخ می‌دهد که؛«این منطقه جز مناطقی است که شبکه ندارد و عدم گازرسانی در این محل از نداشتن شبکه نشات می‌گیرد حدود ۱۶ کیلومتر در گراش به شبکه نیاز دارد که پکیج آن آماده و به فرمانداری تحویل داده شده است و این مساله در حال رسیدگی است.»

آقای بامری مسول خدمات شهری شهرداری، دیگر فردی است که با او صحبت می‌کنیم او نیز گفت؛« چند سطل زباله در اطراف رودخانه پئت نصب شده است و هدایت و عوض کردن جهت آب از طریق بیل مکانیکی نیز از دیگر اقداماتی  است برای رفع این مشکل که سعی ما بر آن است تا هفته‌‌ی آینده عملی شود.»

peit2

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

16 نظر

  1. من موندم این شورا و شهرداری پس دارن چ کار میکنند اقایان شورا به جای اینکه با هم دعوا داشته باشین و تو این مسجد و اون حسینیه زیر اب همدیگه رو بزنین ب فکر بلوار معلم و جاهای دیگه مثل بافت قدیمی باشین

  2. شهردار و اداره گاز و … به هر چیزی مشکل و قضیه ای رسیدگی میکنن بغیر از مشکل شهرک ایمان و رودخانه عریضش…ما هم مشکل نبود گاز داریم،ما هم مشکل نیومدن ماشین کپسولی تو زمستون و تابستون داریم،ما هم مشکل نبود سطل زباله داریم،ما هم مشکل افتادن بچه ها توو رودخانه و زخمی شدنشونو داریم…بازم بگم؟؟؟
    شما گرییشناییها از هر چی خبر تهیه میکنین الا مشکل محله ما،این همه توو دیدگاههای سایت شما بیانش کردیم.
    شهردار به هر چیزی بودجه ای اختصاص میدن ولی به مشکل محله ما که میرسن بودجه ندارن و ما همسایه ها باید خودمون بخشی از هزینه رو تقبل بشیم،اکثر همسایه ها هم از قشر ضعیفن.شهردار گرامی ما پارتی نداریم، ما زبون چری و نرم نداریم ایا با این نداشته هامون همچنان شما نسبت به ما بیخیال میشین؟؟؟؟
    بیخیالی هم حدی داره والا

  3. سلام…..گریشنا میشه برسی کنه خیابان کمربندی ساختمان مهمانپذیر اطلس سه تابلو مطلقا ممنوع نصب کردن با کمی تحقیق متوجه شدم اقای رسولی نژاد باهمکاری پلیس تابلو نصب کردن که جرثقیل اقای پورشمسی اونجا پارک نکنه وتعجب اینه که اقای رسولی نژاد به پلیس گفته میخام این جرثقیل اینحا پارک نکنه گفته اگه میخای با خرج خودت تابلو نصب کن….والا نوبر که محل عبور مورور از سر لجاجت تابلو نصب کنن و پلیس چرا زیر بار بره وگرنه شهر شیر توشیر میشه!!!!!! وهرکس از روی اشنایی تابلو نصب کنه مگه ما قانون نداریم مگه ساختمان نظامی یا محل امنیتی هستش چرا چرا حالا همسایگان واطراف گفتن پس ماهم تابلو نصب میکنیم….بقول اقای پورشمسی گفته عوارض و مالیات دارم میدم بخاطر پار جرثقیل در خیابان

  4. مشکل شهرک ایمان مشکل کمی نیست آقای شهردار
    پس از سه سال(…) میاد یه سر و دست الکی به محله میکشه. دیگه خبری از تمیزکاری و جارو زدن و ایجاد فضای سبز و سایر قول و وعده‌های دروغ ایشان نمیشه تا ده روز پیش… که سه کوچه‌ی عریض شهرک ایمان (ورودی جنب مدرسه رامیارپور) رو فقط با یک نفر نیروی انسانی آورده و جارو زده و خاکهای اساسی که باید جمع آوری بشه (مثل تل خاک روبروی درب مدرسه رامیارپور) رو جمع نکرده و وقتی از این رفتگر زحمتکش می‌پرسم چی شده که شهرداری به فکر این محله افتاده؟ می‌گه: «اینجا قراره تمیز بشه تا عکس گرفته بشه و تو سایت گراش نمایش داده بشه» !!!!!!
    یعنی چی این حرف؟
    تمیزکاری شهر و کوچه و خیابون فقط برای درج عکسش تو سایته؟؟؟
    تمیزی و نظافت مهم نیست؟
    آسایش اعضای محله مهم نیست؟
    واقعا که بعضی مسئولین….

    تکلیف این رودخونه‌ای که آبی تو اون جریان نداره چی میشه؟
    آیا باید حتما پولدارایی مثل (…) بیان اینجا ساخت و ساز کنن تا شهرداری به فکر تمیزکاری و ایجاد فضای سبز بیافته؟

    تکلیف این رودخانه عرضی که کنار دیوار مدرسه رامیارپور ناقص انجام شده و بیش از سه سال از این خرابکاری شهرداری میگذره، چه میشه؟

    تکلیف اینکه این محله گاز نداره و گاز کشی نمیشه، چه میشه؟

    تکلیف ورودی به ضلع شرقی شهرک و خروجی آن که حدود ۱۰ متر آن باید خلاف خیابان (تقاطع جلو مدرسه امام حسین و رامیارپور) حرکت کرد و این کلی خطرآفرین هست، چی میشه؟

    تکلیف این همه خار و خاشاک روییده شده در محله چه میشه؟

    تکلیف اینکه هیچ فضای سبزی در محله نیست، حتی یک درخت! چه میشه؟

    آقای شهردار، اگر شما در مورد این محله کاری نکنی به جرات و صداقت میگم به نماینده از ملت این محله منتظر شکایت رسمی و قانونی علیه شما به مراجع بالاتر از طرف ما باشید.

    ما اصلا از کارهای شما راضی نیستیم.

    ما هم همچون سایر محله‌ها در این شهر زندگی می‌کنیم، هزینه میدهیم و توقع داریم محله‌ای آباد داشته باشیم.
    الان چند وقت از زمان ریاست و مدیریت شما در شهرداری میگذره؟
    چندبار باید حضورا و تلفنی و پیامی و … هشدار داده بشه که آقای شهردار، ما نمیگیم تکلیف ما رو روشن کن، بلکه برعکس ما شک داریم شما شهردار این شهر باشید، چون این محله هم جز, شهر است اما پس از این مدت مدیریت و ریاست شما ما هنوز نتیجه ای از این مدیریت بر محله‌مان نمیبینیم. پس احتمالا شما شهردار این منطقه نیستید.. درسته؟؟

  5. جناب آقای خواجه

    در بخش اول صحبتاتون ، اگه اونی که برای شهرداری عکس می گیره منم پس اون چیزی که رفتگر گفته (حالا گفته یا نگفته رو الان پیگیری می کنم مشخص می شه) دروغ محضه.
    بنده شخصا پیگیر کارای شهرک ایمان هستم. منتها اونجا یه سری مشکلات خودشو داره. اون پل روی رودخونه یه سری مشکل داره. زمینهایی که حریم رودخونه رو مردم گرفتن مشکل داره. خونه ای که بدون مجوز ساختن و الان توی طرح وسط خیابونه مشکل داره.
    منتها همه می دونن شرایط اونجا چطوریه. من شخصا در حال پیگیری ام.
    اگر هم الان یک نفر جاروکش هست توی برنامه و قراره ماهانه شهرک هم جز برنامه ی جاروکشی باشه به خاطر همین دیدگاه هاست.

    قول نمی تونم بدم چون شما بیشتر از روال اداری اطلاع دارید. ولی چه باور کنید چه نکنید روابط عمومی هنوز هم پیگیر مشکلات شماست.

    حسینی

  6. برای گراش ۱ نفر کارشناس ثبت اسناد و املاک ۲ نیاز است.
    شرایط اختصاصی استخدام:
    -داشتن حداقل ۲۰ سال سن و حداکثر ۳۲ سال تمام (برای مقطع تحصیلی کارشناسی) و حداکثر ۳۵ سال تمام (برای دارندگان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر) و ملاک سن تا آخرین روز مهلت ثبت نام (۲۸/۵/۹۳) می­باشد.
    تبصره : موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه­های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
    الف ) داوطلبانی که در جبهه­ های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷) به طور داوطلبانه خدمت نموده­ اند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل.
    ب) خواهر و برادر شهید، همسر و فرزند جانباز (۲۵ درصد به پایین)، همسر و فرزند آزاده کمتر از یکسال اسارت تا میزان ۵ سال.
    ج) جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهداء، همسر و فرزندان جانبازان (۲۵ درصد و بالاتر)، همسر و فرزندان آزادگانی که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و خود رزمنده ( با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه) از شرط حداکثر سن معاف می­باشند.
    د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه­ های مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به خدمت اشتغال داشته­اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.
    تذکر مهم:
    ۱-داوطلبان متقاضی استخدام می بایست تا آخرین روز مهلت ثبت نام (۲۸/۵/۹۳) در مقطع تحصیلی اعلام شده فارغ التحصیل شده باشند.
    ۲-داوطلبان متقاضی استخدام می‌بایست تا آخرین روز مهلت ثبت نام (۲۸/۵/۹۳) دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم باشند.

    ج- مراحل ثبت نام :
    – مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: http://www.sanjesh.org
    – تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی در سایت مذکور.
    – ارسال عکس : داوطلب می بایست یک قطعه عکس با مشخصات ذیل اسکن و در قسمت مربوط بارگذاری نماید.
    عکس ۴×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد.(عکس تمام رخ)
    عکس اسکن شده باید با فرمت jpg باشد.
    اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل باشد.
    تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد.
    حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
    حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
    حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید و در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

  7. مگه کجای شهر جارو زده میشه که حالا شهرک ایمان جارو زده نمیشه اونهم شهرکی که بیشتر خیابوناش خاکی هستش اصلا بیایین تاریخ شهرداری و محله روباد رو مرور کنیم اگه شما یک روز یافتین که اونجا جارو زده اند من به شما حق میدم جایی که تمام کوچه هاش اسفالته یه کمی سطح توقعات رو پایین بیاریم

  8. جناب روابط عمومی شهرداری
    خونه هایی ک در موازات رودخانه واقع شده، توسط ساکنین خریداری شده،الکی ک در اونجا اسکان نکردن،مجوز ساخت،کنتور اب و برق صادر شده.کل محله وابسته ب شهرک گاز دارن ولی خونه های روی رودخانه گازکشی نیست.
    شهردار میتونن لطف کنن لوله بخوابونن توی رودخانه ما خودمون پرش میکنیم و سقفشو میگیریم.خیلی از جاها خونه ب موازات رودخانه ساخته شده مثل همین خیابون ساحلی،اخر خیابون استادیوم…چرا فقط محله ما خونه هامون مشکل داره؟اگر بنا بر ایراده ک همه جا ایراد وارده.
    محله ما از طرف شهرداری اومدن کل درختا رو کندن و دور و بر محله پخشش کردن و بعد از تقریبا ی سال اومدن برا نظافتش اونم بعد از کلی پیغام فرستادن، وگرنه ما توقع نداریم ک هر دفعه بیان و ریخت و پاشای محلمون رو جمع کنن.چیزی ک خودشون پخش کردن ،خودشونم بعد از مدتها لطف کردن و اومدن جمعش کردن(قابل توجه محله روبادیها)

  9. آقای ابوالحسن حسینی، مسئول روابط عمومی شهرداری
    خدمت شما عرض کنم، شما در متن خود نوشتی زمین هایی که مردم گرفتن، و این کاملا اشتباهه چون من شخصا هم با مرحوم حاج احمد پورملا مالک اصلی زمینهای اون منطقه در ارتباز بودم و هم مادرسند اون زمینها رو دیدم؛ این زمینها از ابتدای امر واگذاری مربوط به شخص آقای پورملا بوده اما بخاطر جریاناتی این زمین ها به زور از ایشون گرفته و تصرف شده و دوباره ایشون تونسته زمینهاشو از مسکن و شهرسازی پس بگیره و دلیل اینکه بعضی از اون زمینها به زورآباد معروفه همینه که آقای پورملا به زور تونسته مجدد زمینهاشو پس بگیره و این کاملا قانونی بوده.

    اگه مشکل داره چرا پس از این همه مدت مسئولین در فکر رفع مشکل اون نیستن، مگر نه اینکه جزء شهر گراش هست؟ آیا این زمینها در محدوده شهر دیگه ای واقع شده و ما خبر نداریم؟
    اگر مشکل داره چرا کانال کشی و آسفالت شده؟ چرا خونه های اون منطقه کنتور آب و برق و سیمکشی تلفن داره؟ مگه روال این نیست که برای ایجاد زیرساختهای برق و آب و تلفن و .. از شهرداری باید مجوز صادر بشه؟ اگر نه، یعنی این همه کابل کشی و لوله کشی غیرقانونیه.. پس چرا ادارات مربوطه تاسیساتشون و جمع آوری نمیکنن؟؟
    چرا شهرداری اونجا رو کانال کشی و آسفالت کرده؟ و تازه همین امروز دیدم در منتهی علیه حاشیه همین رودخونه کذایی داره فضای سبز ایجاد میکنه..! یعنی کار شهرداری خودش غیرقانونیه؟؟

    و همچنین یه مطلب دیگه اینکه:
    رودخونه ای که بیش از ۵ سال است از بالا مسدود شده و هیچ آبی در اون جریان نداره اصلا چرا باید کانال کشی بشه؟ چه نیازی به این هزینه است؟

    و یک پیشنهاد:
    به سازمان مربوطه ش که نمیدونم آبفا هست یا شهردای:
    این رودخونه با نصب کانال میتونه یه فاضلاب مرکزی ایجاد کنه و آینده ای خوبی داشته باشه و روی اون بجای هزینه هنگفت آسفالت، نواری ممتد از فضای سبز ایجاد بشه و بر طبق محدوده و دید اونجا نسبت به کوه و تپه اطراف منظره فوق العاده زیبایی میتونه ایجاد بشه.
    و اگر مسئولین شهر اقدام کنند مطمئن باشند ما ساکنین محله تا حد توان حمایت خواهیم کرد.

  10. یک پیشنهاد :
    لطفا آقای خواجه رو شهردار کنید انگاری خیلی از مشکلات رو می دونن شاید ایشون بتونن کاری انجام بدن!

  11. آقای محسن زاده شمام انگاری فکر کردی خیلی حالیته ک مردومو مسخره میکنی؟ایشون راجع ب مشکل محله خودشون نوشتن،ب شما چ ربطی داره؟؟؟؟
    فرهنگ شما در این حده ک هر کی با اسم اصلیش وارد سایت و دیدگاه شد رو مسخره و توهین کنین…
    حیف ک بیشتر از این نمیتونم بارت کنم،و مسیولین سایت فیلترش میکنن، (…)

  12. خانم یا اقای سارا:
    ۱- مسخره نکردم اگه می خواستم مسخره کنم اخرش یه شکلک خنده میزاشتم!!! پیشنهاد بود
    ۲-تا حالا به کسای که با نام حقیقی نظر دادن توهین نکردم و نمی کنم چون این افراد شخصیتشون بالاتر از افراد ترسویه که جرعت ندارن با نام حقیقشون نظراتشون رو بیان کنن!
    ۳-اسم من که مشخصه پیدام کن بارم کن البته مطمین باش جوابش رو هم میگیری
    موفق باشید

  13. دست پیش گرفتین ک پس نیوفتین جناب محسن زاده
    حتما ک نباید شکلک بزارین ک معنی سخره گرفتن رو بده،حرف و نوشته و علامت تعجب همه چی رو بیان میکنه، دنبال دردسر هم نیستم.با یه لحن بهتر هم میشد نظر داد.مگه این محله به شما ربطی داشت ک نظر دادین؟؟؟؟؟
    مشکلاتش رو ما شهرک ایمان نشینها میفهمیم…قبلن از لحن تند و تلخ و رک شما در اچم نت باخبر بودم…

  14. خانم یا اقای سارا: بحث کردن با شما مثل نصب کردن ویندوز رو چرتکه است!!
    حرف حق همیش شیرین نیست شما اگه حرفی واسه گفتن دارید از نام و نشان حقیق خودتون ایستفاده کنید!!
    نقاب زدن حرف زدن اسونه حقیقی امدم با ادم مجازی حرفی ندارم!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top