بستن

دانشجویان علمی کاربردی لار به تور گراش‌گردی افتادند

گریشنا: انجمن ایکوموس گراش چهارمین تور گراش‌گردی را این بار برای دانشگاه علمی کاربردی لارستان برگزار کرد.

GerashGardi (1)

به نوشته سایت گردش‌گری گراش، این تور با حضور جمعی از خانواده‌ها، دانشجویان و اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی لار با مشارکت اعضای انجمن مردمی معرفی و حفظ آثار بناهای تاریخی شهرستان گراش (ایکوموس) و همیاری شورای اسلامی و شهرداری شهر گراش در دومین روز از شهریورماه سال ۹۳ برگزار شد.

در این تور نیم‌روزی، علویه رییس اداره میراث فرهنگی و گردش‌گری لارستان نیز به عنوان استاد درس گردش‌گری و صنعت توریسم، دانشجویان رشته مدیریت فرهنگی را همراهی می‌کرد.

GerashGardi (14)

مهندس عبداللهی دبیر انجمن مردمی معرفی و حفظ آثار بناهای تاریخی شهرستان گراش در این زمینه گفت: چهارمین تور گراش‌گردی با مشارکت فعال اعضای انجمن ایکوموس گراش و همکاری اعضای محترم شورای اسلامی و شهرداری شهرگراش جهت آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با ظرفیت‌های فرهنگی و گردش‌گری شهرستان با بازدید از بناها و اثار تاریخی فرهنگی شهر نظیر خانه‌های علی‌پور و محسن‌زاده در بافت تاریخی، مجموعه دهباشی شامل حمام تاریخی دهباشی، برکه حاج اسدالله و برکه کَل، همراه با توضیحات تخصصی از تاریخچه هر یک از بناها و همچنین  بازدید از ظرفیت‌های عمرانی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش برگزار شد.

عبداللهی اجرای تور را بسیار خوب دانست و افزودند: خوشبختانه با فعالیت‌های گوناگون اعضای انجمن در دو سال اخیر، دیدگاه مردم و مسئولین نسبت به بناها و آثار میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان گراش تغییر یافته است. برگزاری چهارمین تور گراشگردی در نیمه اول سال ۹۳  با وجود وضعیت نامناسب و عدم مرمت تخصصی برخی بناهای تاریخی شهر، حاکی از ظرفیت بسیار بالای شهر گراش در جذب گردشگر و رشد صنعت توریسم در حوزه های مختلف شهرستان گراش است.

GerashGardi (7)

در پایان تور نیم‌روزی، علویه رییس اداره میراث فرهنگی لارستان با تشکر از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری تور گراش‌گردی تاکید کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر نمایندگی میراث فرهنگی و گردش‌گری شهرستان گراش افتتاح شود؛ اما با این وجود نیروهای جوان و فعال انجمن مردمی معرفی و حفظ آثار بناهای تاریخی شهرستان گراش قطعا با فعالیت‌های موثر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری طی ماه‌های اخیر ثابت کردند می‌توانند الگوی شایسته‌ای برای دیگر شهرهای منطقه باشند و با تلاش و پشتکار همین جوانان در آینده نیز شاهد دستیابی به موفقیت های بزرگ در عرصه گردشگری و میراث فرهنگی برای شهرستان گراش و منطقه خواهیم بود.

عکس‌های سعید سرخی را از این تور ببینید.

4 نظر

  1. خدا خیرشون بده انشاالله مابقی جوانان گراش نیز یاد بگیرند و کمر همت ببندند و در زمینه های مختلف برای شهرستان کارهای موثری انجام بدن.
    به همین سادگی مثل ایکوموس با واتساپ هم میتوان شروع کرد.
    متاسفانه اداره اوقاف کمی مشکوک میزنه و مردم بدبین شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top