بستن

استخدام افراد غیر بومی در شهرداری زیر ذره‌بین

گریشنا: استخدام دو فرد غیر بومی در شهرداری گراش، در این هفته دست به دست در شبکه‌های اجتماعی چرخید و در هر چرخش، صدای مخالفان را بلندتر کرد.

با پیگیری خبرنگار گریشنا معلوم شد که این دو، کارشناسانی با مدرک تحصیلی حقوقی و املاک، و معماری و شهرسازی هستند که از طرف استانداری فارس به شهرداری معرفی شده‌اند، و استخدام آنها تقریبا قطعی شده است. شهرداری و شورای شهر گراش از روند استخدام آنها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

حسین مهروری، مسئول امور اداری و کارگزینی شهرداری، استخدام آنها را تایید می‌کند، اما اعلام اسامی این دو نفر را به بعد از طی کردن مراحل اداری موکول می‌کند. مهروری در مورد نحوه‌ی استخدام می‌گوید: «سال قبل با انتشار اعلامیه‌ای از سوی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، سه نفر گراشی‌ و چند نفر غیر بومی برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند. بعد از یک سال تاخیر، دو نفر از قبول‌شدگان در این آزمون استخدامی از سوی استانداری به شهرداری گراش معرفی شدند و با تنظیم صورت‌جلسه‌ی شورای اداری شهرداری‌ها و گرفتن امضای نهایی از سوی استانداری و فرستادن آن به شهرداری گراش، حکم کارگزینی از سوی شهرداری برای این دو نفر صادر خواهد شد.»

بدین ترتیب شهرداری گراش که همچون دیگر ادارات شهر بابت استخدام نیروی غیر بومی تحت فشار قرار گرفته، توپ را به زمین استانداری فارس می‌اندازد. شورای شهر گراش نیز روی خوشی به این استخدام نشان نمی‌دهد و از جریان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. حبیب‌الله مهرابی نایب رییس شورای شهر می‌گوید: «شورا مخالفت خود را در مورد جذب این دو نیروی غیر بومی اظهار داشته است؛ اما این استخدامی از سوی استانداری است و شورا هیچ دخالتی در مورد آن نداشته است.»

همه این صحبت‌ها در حالی انجام می‌گیرد که بحث استخدام دو نیروی دیگر در شهرداری گراش نیز مدتی است از سوی شورای شهر دنبال می‌شود. یکی از این گزینه‌ها نیز غیر بومی است، اما به عنوان نیروی شرکتی، و نه استخدام رسمی، به شهرداری خواهد آمد.

Shahrdari Gerash 1390

14 نظر

  1. جای بسی تاسف است .با این همه تحصیلکرده بیکار استخدام غیربومی ضمن حغظ احترام انها بی اعتنایی.به سرمایه های خودمان است. شورا و شخص .رییس شورا باید پیگیری کنند.

  2. متاسفانه همین شهرداری و شورای شهر در عمل بر استخدام نیروهای غیر بومی اصرار دارند. در شورای سوم راننده شهرداری از فسا انتخاب شده بود . شورای سوم بیشترین نیروهای غیر بومی را جذب شهرداری کرد

  3. فقط حرف میزنیم
    کدوم مهندس عمران میاد با چندر غاز حقوق کار کنه
    فقط حرف میزنیم
    یه شبه معمولا دوس داریم پست مدیریت بهمون بدن
    فقط حرف میزنیم
    یه روز دوس داریم میلیاردر شویم
    فقط حرف میزنیم
    ایراد در کار خودمون هست
    مفت حرف نزنیم

  4. مهر شورا تو جیب ریس شورا است و کسی هم جلودارش نیست مگه ریس شورا دنبال رییس اموزش و پرورش غیر بومی نبود جهت اطلاع مردم مدرک خواستید رو خواهم کرد البته مشکا از حافظه کوتاه مدت مردم است که ایشان رای اورد

  5. بخدا ظلمی که به ما دانشجوها میکنن قابل بخشش نیس.ما درس میخونیم که بتونیم بدا شهرمون خدمت کنیم اما بعضیا مصلحت رو بر این میبینن غیر بومی بیادباشون کار کنه.نه شهرداری بلکه بقیه ادارات هم همینجوره.جهاد کشاورزی چن تا گراشی داره؟فرمانداری هم که که حدیدا های غیر بومی اکمدن اخه شماها دیگه چرا؟فرماندار یا نمیدونه یا هم دوس داره غیر بومی اطرافش باشه.بخدا حق ماهاس کار کردن تو شهرمون.

  6. امیدوارم با پیگیری و تلاش بیشتر ،استفاده ابزاری از این عبارت که :گراشیها علاقه ای به کاردولتی ندارند را از ذهن مسولین پاک کنید . بگذارید بدانند که هستند نیروهایی که بومی که حاضرند برای شهرشان تلاش کنند و به کار دولتی هم علاقه مند هستند. اما لازم است روند استخدام دولتی را هم مد نظر قرار دهید و بدانید که چه شرایطی دارد . محض اطلاع بنده دونفر از عزیزان گراشی را که امور استخدامیشان تقریبا قطعی شده میشناسم که علیرغم این همه انتظار و تلاش و موفقیت و تخصیص نیرو برای گراش در ازمون استخدامی متاستفانه اگر نهیب من غیر بومی نبود شاید الان انصرا ف داده بودند که خوشبختانه تا ۸۵ درصد اطمینان حاصل کردم که شغل دولتی را قبول میکنند. لازم است به این دسته از عزیزان هم توجه شده و توجیه شوند که اگر علیرغم تمام سختیها پس از قبولی انصراف دهند هرچند ازادند و مختار ولی در حق دیگر همشهریان خود خیانت کرده و حق استخدام بقیه همشهریان را ضایع کرده اند و مدیونند چه بدانند چه ندانند. چون هستند کسانی که کمین کرده اند تا این عزیزان انصراف دهند و به جایشان از جای دیگری نیرو بفرستند. و انوقت کارشان قانونی و اعزام نیروی غیر بومی به شهرستان توجیه دارد و هیچ قدرتی نمیتواند جلوگیری نماید.در صورت تمایل مسولین سایت حاضرم توضیحات تخصصی تر را ارایه نمایم تا به سهم خود حقی را برپا نموده و جلو ظلمی را بگیرم. لطفا در پاسخ همین کامنت اعلام فرمایند تا تماس گرفته شود

  7. با سلام
    خیلی عجیبه که شورا می گه من اطلاعی ندارم که کیا رو به کار می گیرن… چطور می تونه ربطی نداشته باشه آقای حسنی؟ چطور می شه اونی که استخدام می کنن پسر مسئول دفتر شما در شیراز در دوره نمایندگیتون باشه و شما بی خبر باشید؟

    آقای حسنی ، لطمه هایی که به این شهر زدید و دارید می زنید و خواهدی زد جبران ناپذیر هستند.
    این مردم همیشه فراموشکار اند. ولی دیر یا زود مردم به ستوه خواهند آمد.

  8. من با @همشهری موافقم

    این آقای (…) فقط داره از سمت خانوادگی و موقعیت استراتژیک خودش سواستفاده میکنه. بقیه‌ای هم که خودشون و مسوول میدونن و ما قبولشون نداریم، خواب‌ند متاسفانه.

    مسوولین شورا! چطور ممکنه تو این امر مهم شما بیخبر باشید؟ اصلا شما چرا باید بیخبر باشید؟ اگر این امور مربوط به شما نیست، لطفا واسه مردم شرح وظایف بفرمایید (البته اگه شعار دادن‌هاتون تموم شده) و اگرنه چرا کم‌کاری میکنید و مسوولیت‌پذیری ندارید؟؟؟
    آیا یکنفر جامعه‌شناس، یک‌نفر روانشناس، یک‌نفر اقتصاددان، یک‌نفر سیاسی بین شما نیست؟
    اگر نیست چرا کاندید شدید؟ شمایی که هیچکدوم از این علمها رو ندارید؟

    (…)

    مسوولین شورا
    یا مخلصانه و عالمانه مسایل رو پیش ببرید، یا استعفا بدید. شماهایی که نمیدونید و نمیتونید دلیلی نداره اصرار به حفظ مقام کنید.

  9. شهرداری نیاز به نیروی متخصص داره ما نیاز داریم بهترین نیروهای باسواد و تحصیلکرده رو داشته باشیم مثل بقیه ارگان ها توی شهرهای دیگه نمیان که فک و فامیلشون رو بذارن..کما اینکه بومی هایی داشتیم اصلا نه سطح سوادی داشتن نه تجربه ای چه اشکال داره حالا نیرو بومی یا غیر بومی باشه بذارین نیروی متخصص بیاد شهر توسعه پیدا کنه چرا اینقدر قضاوت های تند انجام میدین ما بهترین شهردار و شورای شهر رو داریم باید به تصمیماتشون احترام بذاریم اینقدر منفی نگری نکنیم..به امید شهری آباد و گراشی پر افتخار

  10. سلام
    به نظر من بومی یا غیر بومی فرقی نمی کنه مهم لیاقت و کارایی آدماست این قدر سنگ بومی ها را هم به سینه نزنیم من خودم چندین بار از همین عزیزان همشهری در ادارات و نهادهای غیر دولتی کار شکنی و قومی گرایی و باند بازی هایی دیدم که جز با وساطتت غیر بومی ها کار انجام نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top