بستن

قدم به قدم تا قله فوتبال فارس

Mohsen Afshar 02 محسن افشار، کارشناس مدیریت ورزش:

با توجه به گذشت ۶ ماه از سال و تنها برگزاری یک تورنمت در رده بزرگسالان، فعالیت ۶ ماهه هیات فوتبال در نیمه باارزش و تاثیرگذار سال به پایان رسید. از آنجایی که مدارس و دانشگاه ها تعطیل هستند، برای برگزاری مسابقات رده‌های پایه و مدارس فوتبال فرصت خوبی بود که متاسفانه گذشت؛ و فرصت از دست رفته به همین راحتی بر نمی‌گردد. نیمه اول سال از آن جهت باارزش‌تر است که نیمه دم سال فصل بازگشایی مدارس و امتحانات، فصل عزاداری دو ماه محرم و صفر، و فصل سرما و بازندگی و … است و برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات در نیمه دوم سال کار آسانی نیست.

اگر سری به سایت هیات فوتبال فارس بیندازیم یا سرکی به شهرهای هم جوارمان لار و اوز بکشیم، متوجه خواهیم شد که چقدر عقب هستیم و حالا حالاها باید کار کنیم تا به آنها برسیم.

اگر به تعداد مربیان مدرک‌دار تیم‌هایمان و تعداد مدارس فوتبال مجوزدار در مقایسه با شهر لار نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که چقدر در مضیقه هستیم. شاید مهم‌ترین ضرورتی که برای فوتبال امروز شهر نیاز است، اعزام مربی به کلاس‌های مربی‌گری D . C .B و تاسیس مدرسه فوتبال می‌باشد که متاسفانه این ضرورت به فراموشی سپرده شده است. یادمان نرود که بازیکن خوب زیر نظر مربی خوب رشد می‌کند و مربی تا به علم روز مجهز نباشد راه به جایی نخواهد برد.

با این توضیحات شاید برنامه بلندمدتی که در زیر آمده، پیشنهاد خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های فوتبال ما باشد؛ اگر مسوولین هیات فوتبال تیم‌ها را ملزم به اجرای این پیشنهادات بکنند:

۱ – تا پایان سال جاری تمامی تیم‌ها دارای مربی مدرک‌دار فوتبال، حداقل درجه D  آسیا باشند و برای مسابقات سال آینده هیچ تیمی بدون مربی نباشد.

۲- تا پایان سال آینده یعنی سال ۹۴، تمام تیم‌ها دارای تیم پایه باشند.

۳- تا پایان سال ۹۵، تیم‌ها تلاش کنند تا باشگاه خود را به ثبت برسانند.

۴- تا پایان سال ۹۶، تیم‌ها دارای مجوز رسمی مدرسه فوتبال باشند و فعالیت تیم‌های پایه خود را از طریق مدارس فوتبال دنبال کنند.

۵- تا پایان سال ۹۷، تیم‌ها حداقل در یک رده سنی در مسابقات استانی شرکت و بازیکنان مستعد را به تیم‌های مرکز استان و ملی معرفی نمایند.

امید است که با هم‌دلی و تفاهم و تعاون تیم‌ها، روزی شاهد بازگشت هویت و گذشته فوتبال شهرمان که روزهای نه چندان دور بر قله فوتبال فارس آقایی می‌کرد باشیم.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

7 نظر

  1. با تشکر فراوان از آقاى افشار بابت این زحمات و دلسوزى ها
    سرمایه و هزینه این کارها باید از کجا تامین شود؟
    با تشکر

    1. باسلام و تشکر از توجه شما
      قطعا برای شروع هر کاری نیاز به یک سرمایه اولیه می باشد که در این مقوله بهترین و مهمترین سرمایه مدرک می باشد ، چرا که مثلا برای شرکت در کلاس مربیگری کمترین مدرک ، دیپلم است و یا برای ثبت مجوز مدرسه فوتبال لیسانس می باشد.
      پس قدم اول سرمایه ای است به نام مدرک…
      مراحل بعد نیز میتوان به جذب اسپانسر و کمک های مردمی اشاره کرد.
      و یا هزینه ای که از خود بازیکنان مدرسه فوتبال اخذ می شود نیز میتوان نام برد.

  2. با تشکر از دوست عزیز و صمیمی خودم جناب آقای محسن افشار
    فرمایشات شما کاملا متین و بجاست و به موارد ضروری اشاره نمودید ولی عملی شدن آن کاری بس دشوار هست
    چون کسی خواهان آن نیست و اغلب به صورت مقطعی کار میکنند
    مشکل اصلی در گراش کمبود نیروهای کارآمد هست و کمتر کسی پیدا میشود که در این اوضاع اقتصادی وقتش را صرف ورزش و خدمت به جوانان کند
    البته با تمامی اوصاف جایگاه ورزش گراش نسبتا مناسب هست ولی باید روی تیمهای پایه و معرفی نفرات برتر به استان و کشور بیشتر کار شود/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top