بستن

تغییر شماره‌ تلفن‌ها از فردا + نرم‌افزار موبایل

گریشنا: هم‌کدسازی شماره تلفن‌های ثابت استان فارس از فردا ۱۲ شهریور شروع می‌شود.

به این ترتیب، کدهای بین شهری حذف می‌شوند و کل استان فارس دارای کد ۰۷۱ خواهد شد. شماره تلفن‌های گراش نیز تغییر خواهد کرد: شماره‌هایی که با ۲۲۲ شروع می‌شوند، از فردا با ۵۲۴۴ شروع خواهد شد؛ و شماره‌هایی که با ۲۲۳ شروع می‌شوند، به ۵۲۴۵ تغییر خواهند کرد. شهرک پردیس (مسکن مهر) نیز پیش‌شماره ویژه‌ای خواهد داشت. این تغییرات در شماره تلفن‌های بخش‌ها و روستاهای دیگر شهرستان گراش نیز اعمال خواهد شد.

برای مثال شماره تلفن ۲۲۲۹۹۷۰ به ۵۲۴۴۹۹۷۰ تغییر خواهد کرد؛ و شماره تلفن ۲۲۳۰۳۹۰ نیز به شماره ۵۲۴۵۰۳۹۰ تبدیل می‌شود. اگر با تلفن همراه و یا از خارج از استان تماس می‌گیرید، باید این شماره‌ها را به این صورت تغییر دهید: ۰۷۱۵۲۴۹۹۷۰ و ۰۷۱۵۲۴۵۰۳۹۰.

لازم به ذکر است که این تغییرات فقط شامل تلفن‌های ثابت است، و شماره‌ی تلفن‌های همراه هیچ تغییری نخواهد کرد.

از جمله مزایای این طرح، می‌توان به عدم نیاز به گرفتن کد برای تماس تلفنی در سراسر استان، کاهش هزینه تماس‌های مشترکین، و سهولت در ارتباط دورن استانی اشاره کرد.

برای اطلاع از تغییرات، تماس با شماره رایگان ۳۲۰۰ و همچنین مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان فارس پیش‌بینی شده است. این تغییرات در جدول زیر خلاصه شده است:

 GerashTel

همچنین می‌توانید نرم افزار موبایل برای تغییر خودکار شماره‌های ذخیره شده در گوشی را از اینجا (سایت شرکت مخابرات فارس) دریافت و نصب کنید. البته این نرم‌افزار فقط قابلیت نصب بر روی سیستم عامل آندروید را دارد.

به نوشته سایت شرکت مخابرات فارس، قابلیت‌های این نرم‌افزار عبارت‌اند از: ۱) پشتیبان‌گیری از شماره تلفن‌های موجود در گوشی تلفن همراه؛ ۲) اصلاح شماره تلفن‌های ثابت مخاطبین استان فارس در گوشی تلفن همراه؛ ۳) راهنمای خدمات تلفن ثابت، همراه، دیتا و اطلاعات مربوط به پرداخت قبوض؛ ۴) معرفی سامانه ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰؛ و ۵) معرفی روابط عمومی شرکت مخابرات استان فارس.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

12 نظر

  1. چرا لار فقط یه ۵ به ابتدای شماره هاش اضافه شده ولی پیش شماره گراش که قبلا رندترین شماره منطقه بود الان تغییرات کلی اعمال شده؟؟؟؟
    آیا نمیشد پیش شماره های گراش هم بشه ۵۲۲۲ و ۵۲۲۳ ؟؟؟؟ این شماره ها که خالی هستن. چرا به گراش ندادن؟؟؟؟؟ دشمنی با گراش تا کی؟؟؟ جناب جعفرپور که همیشه دلت واسه گراش میتپه لطفا جواب بده. آیا این خیانت به گراش نیست؟؟

    1. خوب راست میگه شیراز هم یه عدد ۳ به جلوی شماره هاشون اضافه شده وهیچگونه تغییر دیگری پیدا نکرده قبلا” مخابرات گراش سرآمد کل منطقه بود زمانی که هنوز سیستم کالر ایدی یا نمایش شماره تلفن طرف مقابل تو منطقه هیچ جانبود تو گراش راه اندازی شده بود که خود لاریها تعجب میکردند

  2. جناب «من»
    اینکار چه ارتباطی به جعفرپور و مساله خیانت داره؟
    این یه تغییر فنی از سمت سازمان مخابرات است نه اداره مخابرات…
    و اینطوری نیست که شما میفرمایی که یه ۵ به اول شماره اضافه بشه. و اصلا بحث اضافه شدن عدد ۵ به شماره نیست.

    شما نرم افزار معرفی شده رو دانلود کن تا با خیال راحت بتونی از شماره تلفن ثابت استفاده کنی

    1. جناب خواجه، میدونم تغییرات کلی شماره ها است. منم نگفتم فقط یه ۵ اضافه شده. گفتم یه ۵ به پیش شماره اضافه شده و کد استان شده۰۷۱.
      شماره های لار کمترین تغییر رو داشته مثلا از۲۲۵ شده۵۲۲۵. چرا نباید شماره گراش از ۲۲۲بشه ۵۲۲۲؟؟

  3. خدمت همه همشهریان سلام و عرض ادب دارم در جواب یکی از همشهریان که فرموده بودن چه لزومی داره که شماره ها عوض شود عرض میشود که در این چند سال خیلی چیزها را تعویض کردند مثل شناسنامه گذرنآمه کارت پایان خدمت سند ملکی و …… فلسفه عوض کردن این است که زمانی به یک نفر میگن که بیا وزیر دولت باش بنده خدا گفت که من سواد ندارم تجربه ندارم سر از کار اجرایی در نمیارم وزیر سابق گفت تو وزارت قبول کن من راهنماییت میکنم این بیسواد قبول کرد بعد که رای اعتماد مجلس گرفت رفت پیش وزیر قبلی گفت من الان باید چکار کنم وژیر قبلی سه عد دپاکت بهش داد و گفت هر ۶ماه یک پاکت باز کن و پاکت به وزیر جدید داد و رفت وزیر فعلی پاوت اول راباز کرد دید نوشته وزارت خانه را تعمیر کن اتاقها را جابجا کن واینکار کرد و ۶ماه طول کشید بعد پاکت دوم را باز کرد نوشته بود الان مدیران را جابجا کن اینم ۶ماه طول کشید پاکت سوم را باز کرد نوشته بود از امزوز مرخصی بگیر چون بعد از برگشتن کسی دیگه جای شما گرفته است . دوست عزیز الان هم همین قضیه است چون مسولین ما نه سواد دارند و نه تجربه

  4. باید خدمتت عرض کنم تمام مراکز PC همچین وضعیتی دارن یعنی کمترین تغییر در شماره هاشون ایجاد میشه
    البته شماره های شهر قدیم تغیراتی کرده مثلا ۳۳۳ به ۵۲۳۳ یا ۳۳۴ به ۵۲۳۴ یایکی از شماره های شیراز از۲۳۱ به ۳۲۳۱ تغییر داده شده و فقط به شماره شهر جدید توجه نکنید که از ۲۲۴ به ۵۲۲۴ و ۲۲۵ به ۵۲۲۵ تغییر یافته
    ضمنا دست از این کوتاه نظری بکشید اگه شما میگین ما به بخش هامون داریم خیانت میکنیم به مسولاتون بگین غلاف کار ما عمل کنن برای بخش های خودتون تا ما ازشون یاد بگیریم
    ممنون میشم اگه این متن سانسور نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top