بستن

بهزاد مریدی سرانجام به مدیر کلی ارشاد فارس منصوب شد

گریشنا: حکم مدیریت بهزاد مریدی بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس سرانجام توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز ۱۱ شهریور ۱۳۹۳، علی جنتی وزیر ارشاد، طی حکمی بهزاد مریدی را به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس منصوب کرد. در متن این حکم آمده است:

«نظر به سوابق فرهنگی و تجربیات ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس» منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور استان فارس در جهت رشد فضائل اخلاقی و شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید.»

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز خبر می‌دهد که آیین تودیع احمد همتی و معارفه‌ی دکتر بهزاد مریدی راس ساعت ۱۷:۳۰ روز چهارشنبه دوازدهم شهریورماه درمجموعه فرهنگی هنری حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس با حضور مقامات وزارتی و استانی و جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب و هنر و رسانه برگزار می‌شود.

BehzadMoridi

مریدی: اولویت با اقتصاد هنر

در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، این استاد دانشگاه و چهره فرهنگی فارس که از جانب دکتر علی جنتی به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس منصوب شده است اولویت اول خود را در فرآیند مدیریتی حوزه فرهنگ استان، رونق «اقتصاد هنر» و تشویق سرمایه گذاران برای حضور در عرصه فرهنگ می‌داند.

دکتر مریدی ۴۱ ساله متولد شهرستان لار تحصیلات عالی خود را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی آغاز کرد و بعد از آن در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادیان و عرفان فارغ التحصیل شد و سپس به ارمنستان رفت و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات انگلیسی نیز مدرک گرفت. کتر مریدی بعد از آن از آکادمی ملی ارمنستان در مقطع دکتری در رشته زبان شناسی فارغ التحصیل شد. این استاد دانشگاه همچنین فارغ التحصیل رشته فلسفه زبان و ارتباطات در مقطع فرا دکتری دانشگاه مسکو است.

دکتر مریدی عناوینی همچون استاد مدعو دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، استاد همکار جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگر معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، پژوهشگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و استادیاری گروه زبان شناسی و زبان های خارجی دانشگاه پیام نور را در کارنامه دارد.

این استاد دانشگاه معتقد است بحث اقتصاد هنر باید از حوزه تئوریک که مدت ها است در محافل علمی و اکادمیک مطرح می شود به فضای عملیاتی وارد شود و شیراز با توجه به ظرفیت های فوق العاده فرهنگی و هنری می تواند با برنامه ریزی به عنوان پایلوت تحقق این امر در کشور قلمداد شود.

دکتر مریدی با بیان این که وابستگی هنرمندان به اعتبارات دولتی باید کاسته شده و به مرور از بین برود تاکید کرد: اگر عرصه هنر و هنرمند به حمایت های صرف دولت وابسته شود این حوزه مهم دچار تهدید و محدودیت های جدی می شود که به نفع فضای فرهنگی جامعه نیست.

وی در ادامه افزود: در این مسیر رونق اقتصاد هنر با استفاده از ظرفیت های هنری هنرمندان و به میدان آمدن بخش خصوصی مسئله قابل تأملی است که در اولویت قرار گرفته و با جدیت دنبال می شود.

این چهره فرهنگی استان فارس عملیاتی شدن پیوست فرهنگی را از دیگر دغدغه ها و اولویت های خود اعلام و خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه «فرهنگ اقتصاد» باید تشکیل شود تا با تشکیل دبیرخانه دائمی آن مشاورین فرهنگی به مراجع اقتصادی تزریق شوند.

مریدی با تاکید بر این که مدیران و صاحبان کسب و کار و تجارت باید در کنار مشاورین فنی و اقتصادی از مشاوره فرهنگی نیز بهره مند باشند تصریح کرد: توسعه پایدار به هیچ عنوان بدون توسعه فرهنگی ایجاد نمی شود و مدیران باید باور داشته باشند که مشاوره فرهنگی هزینه نیست بلکه رونق دهنده اقتصاد خواهد بود.

این استاد دانشگاه افزود: در جامعه ای که فرهنگ رشد نکند بد اخلاقی های اقتصادی و اجتماعی و بی اخلاقی حرفه ای اوج می‌گیرد در حالی که می توان با استفاده از ظرفیت مشاورین فرهنگی اخلاق حرفه ای را سامان بخشید.

وی با ابراز تأسف از بی اعتمادی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر گفت: ضعف زیرساختی یکی از مشکلاتی است که در فارس دیده می شود و پیگیری اعتبارات دولتی برای از بین بردن این چالش دنبال می شود اما این حمایت‌ها به تنهایی هرگز پاسخگوی نیازهای سخت افزاری و ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری استان نخواهد بود.

مریدی افزود: در این مسیر باید به بخش خصوصی میدان داده شود تا برای سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب شوند به همین منظور نهادهای فرهنگی در کنار سایر دستگاه ها باید دست به دست هم دهند تا شهر و استان پر از مکان هایی با کاربری‌های فرهنگی شود؛ به عنوان مثال در طبقات فوقانی همه مجتمع‌های تجاری بزرگ پردیس های سینمایی و سالن های کوچک تئاتر راه‌اندازی شود تا علاوه بر رونق اقتصاد هنر، فرهنگ در اجتماع در مسیر تعالی قرار گیرد.

وی در پایان این را هم گفت که شیراز و فارس با وجود همه مشکلات همیشه بالندگی هنری و فرهنگی خود را حفظ کرده و می‌کند و هر شاخصه این دیار از صنعت و معدن گرفته تا کشاورزی که رشد کند باز شاخص‌ترین نماد فارس شعر و ادب و فرهنگ است که برای حفظ و اعتلای آن باید کوشید.

4 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top