بستن

درویشی: والدین به دانش‌آموزان انگیزه بدهند

گریشنا: درویشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان با حضور در نماز جمعه روز بیست‌ و هشتم شهریور ماه، طی سخنانی در بین نمازگزاران به لزوم آمادگی والدین و دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی اشاره کرد.

به گزارش مهرداد بدیع‌زادگان، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان؛ درویشی در ابتدا، سخن خود را با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید آغاز کرد و از همه مسئولین، مردم و دانش آموزان خواست تا از همین ابتدای سال آسیب‌هایی که متوجه دانش‌آموزان است را شناسایی و در جهت رفع آن قدم بردارند.

او در ادامه افزود: «اگر بخواهیم که رشد و بالندگی شامل حال فرزندان شود می‌بایست از زیربنای آن که آموزش و پرورش است شروع کنیم، پس اگر darveshi4همه‌ی فعالین تعلیم و تربیت دست به دست هم بدهیم جامعه رشد خواهد کرد.»

مدیر آموزش و پرورش گراش در مورد نتایج کنکور امسال گفت:«هرچند امسال نتایج خوب و قابل قبولی داشتیم ولی با وجود این استعدادها و ظرفیت و توانایی که در دانش‌آموزان این شهرستان وجود دارد امیدواریم که روز به روز بر این افتخارات افزوده شود چرا که وقتی شخصی توانایی ایستادن بر روی پله نوزدهم را دارد قطعا توانایی ایستادن بر روی پله بیستم را نیز دارد و رسیدن به این نقطه دور از دسترس دانش‌آموزان این شهرستان نیست.»

او در مورد بازگشایی مدارس از اولیای دانش‌آموزان خواست تا سرگرمی‌های کاذبی مانند؛ کافی‌نت،ماهواره،شب‌نشینی و … را از زندگی حذف کنند و به جای آن با ایجاد انگیزه به درس خواندن دانش‌آموزان کمک کنند.

درویشی در خصوص دانشگاه فرهنگیان نیز گفت:«با توجه به نیاز شهرستان به نیروی بومی و مزایایی که دانشگاه فرهنگیان دارد امیدواریم برای سال‌های آینده تعداد بیشتری از پذیرفته‌شد‌گان کنکور، ‌دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند چرا که برای تامین نیروی آموزش و پرورش شهرستان نیز کارساز است.»

درویشی از خانواده‌ها خواست تا بیشتر در مدارس حضور یابند و از وضعیت تحصیلی و انضباطی فرزندانشان اطلاع بیشتری کسب کنند تا در دانش‌آموزان نیز رغبت بیشتری برای هرچه بهتر درس خواندن ایجاد شود.

وی در پایان، مشکلات آموزش و پرورش را با مردم در میان گذاشت و از همه مردم خواست تا برای تامین مسکن معلمین غیر بومی که از شهرهای دیگری به گراش آمده‌اند به کمک آموزش و پرورش آمده و در صورت داشتن مسکن، اداره را درجریان قرار داده تا معلمین از نظر تامین مسکن با مشکل روبه‌رو نباشند.

او در خصوص کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت نیز از همه مردم خواست تا این افراد را یاری کنند تا دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز از تحصیل بازنمانند. سپس در مورد مشکلات عدم وجود سرویس در روستای مرکزی و مشکلات که در زمینه‌ی رفت‌وآمد برای دانش‌آموزان به وجود آمده است و همچنین تامین هزینه جاری آموزش‌وپروش با مردم و خیرین سخن گفت.

darveshi1

2 نظر

  1. با سلام خدمت آقای درویشی و عرض تبریک
    آقای درویشی اول اینکه لطفا به معلمان عزیز یادآوری کنید که لطفا با دانش آموزان سخت گیر تر باشند مگر نگفته اند( جور استاد به زمهر پدر ) پس معلم باید سخت گیر باشد و جور باید وجود داشته باشد به نظر من علت اصلی پیشرفت شهر همجوار به خاطر سخت گیری معلمان آنهاست .لطفا حق را همیشه به معلمان ندهید به نظر من دانش آموزان اصل هستند و بقیه فرع این همه بودجه و وقت زحمت برای این است که دانش آموزان تعلیم و تربیت شوند نه اینکه فقط تعدادی سر کار باشند و حقوق بگیرند. پس اصل دانش اموز است.
    دوم اینکه لطفا کارهای فرهنگی را بیشتر کنید مثلا مسابقات غیر درسی را بیشتر بها دهید وهمه ی دانش آموزان را در آن شرکت
    دهید مسابقه قرآن و کتاب خوانی را برای همه تاکید کنید نه برای تعدادی محدود هر کس در حد خودش .
    و دیگر اینکه برای هر کار هنری مسابقه بگذارید چون هر کس استعدادی دارد و بهترین مکان برای شکوفا شدن مدرسه و زمان دانش آموزی است .
    معلمان پرورشی لطفا به این درس بیشتر بها دهند ساعت این درس می تواند شیرین ترین درس زندگی باشد .نه اینکه این درس را در دوجلسه اخر تمام کنند. باتشکر از هر کسی که زحمت میکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top