بستن

این بار چراغ‌ها به احترام سرهنگ کارکن روشن می‌شود

گریشنا: هم‌زمان با آغاز هفته‌ی دفاع مقدس در برنامه‌ی آیین چراغ از خدمات چندین ساله‌ی سرهنگ پاسدار رضا کارکن تقدیر می‌شود.

کارکن متولد سال ۱۳۴۱ است و از پانزدهم شهریور امسال ۵۱ سالگی خود را تجربه می‌کند. نام کارکن در پایگاه‌های بسیج مساجد و حوزه‌های بسیج و سپاه نام شناخته شده‌ای است.

خودش می‌گوید:«اوایل انقلاب و از سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) در تشکیلات سپاه و بسیج شرکت داشتم و از سال ۵۹ عضو رسمی سپاه شدم. یادم هست زمانی که در مرز‌های کردستان جنگ داخلی بود در یک دوره‌ی آموزشی شرکت کردم و بعد از گذراندن آن دوره به ما گفتند که پاسدار شده‌ایم.»

 او در ادامه می‌گوید:«بعد از جنگ‌های داخلی خیلی زود جنگ تحمیلی هشت ساله شروع شد و فعالیت‌های ما در این دوره در حول جبهه و پشتیبانی‌ها در پشت جبهه می‌چرخید. جنگ تمام شد اما من در حوزه‌های بسیج و سپاه ماندگار شدم تا سال ۸۰ که به درجه‌ی سرهنگی رسیدم و حالا که پاسدار بازنشسته‌ام.»

کارکن یکی از خاطره‌هایش را برای ما تعریف می‌کند و می‌گوید:«در سال‌های قبل که ادارات کمی در گراش استقرار داشت، سپاه بعضی از مسولیت‌های ادارات را نیز انجام می‌داد مثلا احداث داروخانه جز وظایف سپاه تعریف نشده بود اما برای رفاه مردم داروخانه‌ای احداث شد و به اسم داروخانه‌ی سپاه معروف شد و حاج تقی جعفری آن را اداره می‌کرد و در زمان جنگ دارو‌ها از این داروخانه به مناطق جنگی فرستاده می‌شد یا در زمینه‌ی مسکن و شهرسازی نیز با همکاری سید عباس معصومی فعالیت‌هایی را انجام می‌دادیم.»

او در مدارس نوبنیاد، هرمزی و سلیمی درس خوانده و مدرک دیپلم خود را در رشته‌ی تجربی گرفته است و امیر‌حمزه مهرابی و علی پناهنده از هم‌دورهای‌هایش هستند، کارکن رشته‌ی حقوق را برای تحصیلات دانشگاهی خود انتخاب کرد و کارشناس این رشته شد. او با خانم رسولی ازدواج کرد و صاحب سه فرزند دختر و سه فرزند پسر شد.

سرهنگ کارکن در حال حاضر مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری مجموعه خیریه‌ی حنیبه است و از دیگر فعالیت‌هایش می‌توان به عضویت در شورای پیگیری شهرستان شدن گراش، عضو هیات حل اختلاف و عضو هیات امنا مسجد امام زین‌العابدین(ع) اشاره کرد.

افرادی که می‌خواهند در آیین تقدیر از این سرهنگ پاسدار شرکت کنند می‌توانند برای هماهنگی با شماره ۵۲۴۴۹۹۷۰  تماس بگیرند. آیین چراغ در آخرین روز شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا حدود ساعت ۷ شب برگزار می‌شود.

karkn

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top