بستن

جهت‌گیری پارسینا به سمت موسیقی‌های محلی

گریشنا: در آخرین شب از اجرای گروه موسیقی پارسینا بیشتر صندلی‌های سالن سراجی پر شد. از بین دوازده آهنگ اجرا شده، تشویق‌های حاضرین نشان می‌داد، دو قطعه‌ی محلی «یار نتیار»، « گراش قدیم» و آهنگ دیگری به اسم « رفیق» توجه حاضرین را بیشتر جلب کرده است. 
به گزارش خبرنگار گریشنا؛ بیست‌ویکم مهر ماه، مراسم اختتامیه‌ی گروه موسیقی پارسینا پس از چهار شب اجرا، برگزار شد. آهنگ‌های صدای پات، قصه گو، یار جانی، هاوار، موزیک بی کلام و شوم تاریک(سروده مصطفی خورشیدی) در بخش اول این برنامه اجرا شد.

و بخش دوم با پخش کلیپی از پشت صحنه کار اعضای گروه پارسینا و اجرای آهنگ‌های،من از این شهر می‌رم، گراش قدیم(سروده یعقوب فیروزی)،ستاره، کوچه، رفیق، یار نتیار( سروده‌ی طنزی از علی‌اکبر شامحمدی) و تقدیر و تشکر از حامیان و دست‌اندرکاران برگزاری این کنسرت، به پایان رسید.parsina13

 ابوالحسن حسینی، تنظیم کننده و نوازنده کیبورد؛ عباس امانی، تنظیم کننده، نوازنده گیتار و خواننده؛ محمود علیپور، هم خوان و نوازنده پرکاشن؛ ابراهیم تمیز، نوازنده گیتار؛ غلامرضا پورقائد، نوازنده دف؛ مهدی واحدی، نوازنده کیبورد اعضای پارسینا در اجرای این چهار شب بودند.

ابوالحسن حسینی، لیدر و آهنگساز پارسینا درباره کنسرت امسال می‌گوید:« ما در این کنسرت سعی کردیم با اجرای ترکیبی از سبک‌های مختلف موسیقی از جمله پاپ، راک، بلوز و… و استفاده از شعر‌های محلی و شاعران بومی، مخاطبان با سلیقه‌های مختلف را راضی نگه داریم، اما از جمله اهدافی که در برنامه‌ی آینده داریم تاکید به روی شعر‌های گراشی و آهنگ‌های محلی و منطقه‌ای است.» او ادامه می‌دهد که:« در همین راستا گفت‌وگویی نیز با موزیسین‌ها و هنرمندان منطقه داشته‌ایم تا در برنامه‌های بعد، اجرایی مشترک را به روی صحنه ببریم.»

حسینی در مورد زمان اجرا‌ی بعد گفت:« نمی‌توان زمان قطعی را پیش‌بینی کرد اما بر حسب احتمال، بعد از محرم و صفر و یا در سال آینده باز به روی صحنه برمی‌گردیم.»

او از خرید تجهیزات نور‌پردازی و صدابرداری نیز خبر داد و گفت:«با خرید این تجهیزات قسمتی از مشکلات گروه در زمینه‌ی صدابرداری و نورپردازی مرتفع شد.» حسینی با تقدیر و تشکر از تشویق و دلگرمی مردم در زمان اجرا و بعد از آن برای تقویت روحیه و دادن انرژی به اعضای گروه، سخن خود را به پایان رساند.

parsina2

کیوان محسنی، مسئول خانه‌ فرهنگ گراش با اشاره به این موضوع که اولین کنسرت گروه پارسینا در سال ۸۵ بود و این بار دومی است که این گروه در قالب کنسرت به روی صحنه می‌آید گفت:« یکی از نقاط ضعف گروه پارسینا این است که سعی می‌کند جوابگوی تمام سلیقه‌ها باشد و معمولا در کار‍‌های خود از انواع سبک‌های موسیقی استفاده می‌کند، در صورتی که برای رسیدن به موفیقت می‌بایست این گروه در یک مسیر حرکت کند و دارای هویت مستقل باشد.» او همچنین می‌گوید:« وقفه در اجرا‌ها یکی از عواملی است که باعث می‌شود رسیدن به پیشرفت با موانعی روبه‌رو شود، تنظیم و ارائه آلبوم یکی از راه‌‌هایی است که کمک می‌کند، این گروه بیشتر معرفی شود و این زمینه‌ای است تا در اجراها‌ی بعد پارسینا بتواند موفق‌تر عمل کند و با اقبال عمومی بیشتری روبه رو شود.»

او نداشتن سالن استاندارد در شهر را نیز یکی از مشکلات موجود دانست و گفت:«معمولا قیمت بلیط‌ها بر‌حسب مکان و جایگاه مخاطبان، متفاوت است اما به دلیل در دسترس نبودن سالن استاندارد فعلا عملی کردن آن و تقسیم‌بندی کردن قیمت بلیط‌ها، امکان‌پذیر نیست.»

parsina5

محسن نعمت‌اللهی رئیس اداره‌ی ارشاد شهرستان نیز با اشاره به این مساله که گروه پارسینا استحقاق معرفی شدن  در سطح منطقه را دارد بیان کرد:«یکی از پشنهاد‌های من به این گروه ارائه آلبوم است و تا آن‌جایی که در جریان هستم این گروه در حال جمع‌آوری کار‌های خود برای عملی کردن این موضوع است، همچنین گروه پارسینا در حال حاضر شرایط آن را دارد که به ثبت رسمی نیز برسد، پیگیری و داشتن سابقه‌ی اجرای کنسرت‌های تخصصی در کارنامه‌ی گروه، در این زمینه به آن‌ها کمک بزرگی خواهد کرد.»

در آخر طی صحبتی که با محمد علی شامحمدی از موسسین گروه پارسینا داشتیم او در مورد پیشینه‌ی این گروه به ما می‌گوید:«در سال ۸۰ ابوالحسن حسینی،نوازنده و امرالله عباسپور، خواننده به صورت پراکنده در مراسم‌ها اجرا داشتند که آن زمان بیشتر کارهایشان به صورت تقلیدی از خوانندگان مطرح کشور بود بعد از مدتی یوسف جباری، نوازنده‌ی ویولون‌ و میثم پورملا، گیتار الکتریکی به این گروه دو نفره اضافه شدند. دهه‌ی فجر سال ۸۲ با همکاری با گروه نمایش فجر و اجرای ۶ آهنگ در سالن سراجی این گروه به رسمیت شناخته شد.

parsina3

عبدالرضا افشار سرپرست گروه گیتار‌نوازی به اسم مهدیا بود، مهدی جعفری، مهدی امانتی و مهدی فتحی نوازندگان این گروه بودند بعد از صحبت با این گروه و هماهنگی‌های انجام شده گروه مهدیا نیز با گروه چهار نفره‌ی پارسینا تلفیق شد. گروه پارسینا در شهر‌ها و روستا‌های اطراف نیز به مناسبت‌های مختلف اجرا داشت.

در اردیبهشت سال ۸۵ گروه پارسینا اولین اجرای رسمی خود را به صورت کنسرت با اعضای ابوالحسین حسینی، رضا کشوری، امرالله عباسپور، یوسف جباری، میثم پورملا در سینمای شهر قصه گراش، به روی صحنه برد. دومین اجرای گروه پارسینا در قالب جنگ خلیج فارس در سال ۸۶ بود در این سال محمود علی‌پور و ابراهیم تمیز نیز به گروه اضافه شدند و از اطهر احمدی به عنوان خواننده‌ی مهمان دعوت شد تا با گروه همکاری داشته باشد.

گروه پارسینا در سال ۹۰ در جنگ ۳۳، با اجرای ۸ قطعه موسیقی فعالیت خود را ادامه داد. »

طی جلسه‌ا‌ی امشب، بیست‌و سوم مهر ماه، هیات مدیره‌ی این گروه نیز مشخص شدند و محمد رستم‌پور به عنوان، مدیر فنی صحنه، عبدالحسین محمدی، مدیر پشتیبانی؛ عبدالرضا افشار، مدیر اجرایی؛ جواد رادمرد؛ مدیر هنری و محمد‌علی شامحمدی به عنوان مدیر عامل، گروه پارسینا انتخاب شدند.»

parsina11

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. یار نتیار و هاوار خیلی فوق العاده بود. از آقای حسینی و امانی و دیگر هنرمندان پارسینا تشکر می کنم.

  2. اطلاعیه شرکت کار و تامین سازمان تامین اجتماعی درخصوص تمدید مهلت ثبت نام از داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون‌ جذب نیروی قراردادی سال‌ ۱۳۹۳
    پیرو اطلاعیه مورخ ۱۶/۷/۹۳ بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون جذب نیروی قراردادی شرکت کار و تأمین بعنوان کارشناس حقوقی جهت اشتغال در واحدهای حقوقی سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور در سال ۱۳۹۳ که تا تاریخ ۲۳/۰۷/۹۳ موفق به ثبت‌نام در آزمون نگردیده، و یا نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده ولی تاکنون موفق به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود نشده‌اند، می‌رساند به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم مهلت ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات حداکثر تا روز یکشنبه مورخ ۲۷/۰۷/۹۳ تمدید می‌گردد. لازم به تاکید است این تاریخ به هیچ عنوان قابل تمدید نمی‌باشد.

    داوطلبان می‌توانند برای آگاهی از شرایط و ضوابط آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: http://www.sanjesh.org مراجعه نمایند.
    روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top