بستن

بررسی خرمای گراش در همایش اصفهان

Mahmud AzarAein گریشنا: مقاله‌ی محمود آذرآیین در مورد خرمای شهرستان گراش به عنوان یکی از مقالات برتر در دومین همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی در اصفهان انتخاب شد.

متن کامل این مقاله در سایت هواشناسی به‌روز شهرستان گراش که توسط آذرآیین مدیریت می‌شود قرار گرفته است. (دریافت مقاله)

به نوشته سایت پژوهشگاه، این همایش با حضور بیش از سیصد نفر فرهیختگان، اساتید و صاحب‌نظران حوزه اقلیم، مدیریت بحران و امنیت غذایی در شهر اصفهان و پژوهشگاه شاخص‌پژوه، روز ۱۷ مهرماه آغاز به کار نمود. در این همایش یک‌روزه، محورهایی چون راه‌کارها، رویکردها و راه‌بردهای تغییر اقلیم و امنیت غذایی، پیش‌بینی، علل و پیامدهای وضعیت کنونی و نیازهای آینده ناشی از تغییر اقلیم به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، به نقل از رییس پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان نوشت: «بیش از ۵۰۰ نفر از متخصصان و مدیران حوزه تغذیه و سلامت در همایش امنیت غذایی حضور دارند.» امیر محمودزاده افزود: «بیش از ۵۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و ۵۰ مقاله به عنوان برتر انتخاب شد.» او هدف از برگزاری این همایش را اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه امنیت غذایی، بررسی راه‌کارهای علمی و پژوهشی اثرات تغییر اقلیم بر مواد غذایی و راه‌کارهای اجرایی کاهش آثار تغییر اقلیم بر امنیت غذایی دانست.

از میان مقاله‌های برتر، ۳۵ مقاله برای ارائه پذیرفته شدند، که مقاله‌ی محمود آذرآیین با موضوع «تغییر عناصر اقلیمی و اثر آن بر کمیت و کیفیت خرمای شهرستان گراش» به عنوان یکی از ۵ مقاله برتر در پنل الف انتخاب شد و در پایان همایش نیز موفق به اخذ گواهی ارائه مقاله شد. چکیده‌ی مقالات برتر بر روی لوح فشرده و کتاب همایش به چاپ رسیده است.

در برگزاری این همایش ۲۰ نهاد استان اصفهان مانند سازمان جهاد کشاورزی، دانشکده علوم جغرافیایی و برنامه‌ریزی دانشگاه اصفهان و اتاق بازرگانی با پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان همکاری داشتند.

 Hamayesh Esfahan (2)

22 نظر

  1. تبریک عرض می کنم خدمت آقای آذرآیین
    انشا الله همیشه موفق و سربلند باشید.
    چجوری میشه به این مقالات دسترسی پیدا کرد؟؟

  2. ممنون.
    چکیده مقالات که در کتاب مرتبط با همایش چاپ شده قرار است یک نسخه آن در کتابخانه عمومی شهر گذاشته بشه.
    در وبسایت مرجع پژوهش های کشاورزی ایران بزودی تمامی مقالات برتر قرار خواهد گرفت http://www.magrica.ir
    مقاله کامل بنده حقیر نیز در وبگاه هواشناسی گراش قرار دارد http://www.havagerash.ir

  3. عرض تبریک فراوان به آقای آذرایین دارم تلاش و پشتکار شما طی دوران تحصیل و انجام این مقاله قابل تحسین است. متن آن را کامل خواندم مقاله بسیار تمیز و مفیدی بود. باشد که نتایج و پیشنهادات ارائه شده شما راهنمای عمل جهاد کشاورزی و بهره برداران نخیلات قرار گیرد. آرزوی موفقیتهای آتی

  4. سلام. تبریک. تبریک به آقای آذرآیین .جوان موفق و پرافتخار گراش.. خیلی خوشحال میشم وقتی موفقیت جوانان ایرانی را میبینم. براتون بهترینها آرزو دارم .درپناه خدا. شاد وپرافتخار باشید.

  5. ضمن عرض سلام و ادب و احترام ، اینجانب نیز به نوبه ی خودم این موفقیت بزرگ را به دوست عزیزم و فرهیخته ی گرامی و تلاشگر جناب آقای محمود آذرآیین ، خانواده ی محترمشان و جامعه ی علمی ، فرهنگی ، پژوهشی و دانشگاهی شهرستان گراش صمیمانه تبریک عرض می نمایم. انشاالله که دزآزمون دوره ی دکترا نیز پیروز و موفق باشند. انشاالله

  6. باسلام ضمن تبریک به مردم شهرستان گراش به خاطر داشتن چنین جوانان فعال و با استعداد و تبریک ویژه خدمت جناب آقای آذرایین به خاطر این موفقیت و شناساندن هر چه بیشتر توانمندیهای جوانان شهرستان گراش به کل کشور امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید

  7. این کار شما باعث خوشحالی شهرت شده پس تمام مردمت ب این کارت افتخار میکنند
    همیشه شاد و سربلند باشی
    خداوند همراهت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 نظر
scroll to top